hpi trophy 3.5

hallo ik wil een groter motortje op mijn hpi trophy zetten er zit nu een hpi 3.5 op welke kan ik er maximaal op zetten dat niet alles naar de knoppen draait...

groeten johan

Als het om snelheid gaat zou ik inderdaad voor een betere 3.5cc kiezen want de standaard Force is natuurlijk geen racemonster. Een grotere motor zal niet sneller gaan, zeker als je de koppeling 1:1 over zet zal die zelfs langzamer gaan. Alle grotere motoren zijn gemaakt voor koppel en niet voor toeren, moet moet dan andere tandwielen gebruiken om het koppel om te zetten in meer snelheid, alleen dan kan je met een groter blok sneller gaan.

het kan idd ja, alleen dan krijg je waarschijnlijk wel last dat je wielen gaan spinnen enzo... je kan toch beter kijken naar een sneller 3.5cc blokje.

je kan bv kijken naar een werks b3pro, of de b5, die bij pk tijdelijk in de aanbieding is voor een leuke prijs. deze motoren moeten alleen wel met een starbox gestart worden. dat is misschien een nadeel voor jou, weet niet of je een motor met trekstart wil ?

ja ik wil wel een motortje met trekstarter welke kun je mij adviseren en waar kan ik deze bestellen....weet jij nog een goeie site ik haal zelf wel eens onderdelen op wheelspin.com (engeland)

gr johan

je kan kijken naar een rb sport 10 pullstart, picco p3.21 of een novarossi n21b09 ps.deze hebben alle 3 een trekstart. de novarossi en rb zijn te koop bij abc-rc-shop.nl en de picco bij pk racing. ik heb zelf de picco p3 .21 op mijn buggy zitten.

Wil je een andere motor om harder te gaan of heb je een andere motor nodig omdat je motor op is?

Als je harder wilt rijden. Neem dan een goede .21 en een startbox.

een trekstart motortje zal je zeker niet de resultaten geven die je wilt.

ik ben eigenlijk pas met deze hobby begonnen maar vind het toch wel heel erg leuk allemaal dus ja dat wil je er eens een groter motortje opzetten beetje proberen he kben ook nog opzoek naar een andere servo 12 kg nu zeggen ze dat savox servo erg goed zijn bedankt voor de info tot zo ver

gr johan

Johan,

Je kan er een groter blok op zetten, al raad ik je dan ook aan je diffs open te maken en de geharde setjes tandwielen van HPI erin te zetten. Die zijn maar een paar euro's per setje, maar die andere slijten met de standaard motor al aardig, laat staan met een betere.

Ik heb zelf nu een Caster MK2 en als ik die naast een trophy zet met een Force motor, ben ik zeker twee keer zo snel. De Caster is ook gewoon een 3.5. Denk er ook aan dat als je 4,6 neemt, je ook een stuk meer brandstof gaat verbruiken.

En een trekstarter ben je ook al snel klaar mee hoor.

Mijn advies, koop een mooi motortje voor op de startbox, een werks of een alpha ofzo, en zet er een paar mooie servo's op. (kijk even naar de align DS610, is hetzelfde als de savox 12Kg.) Wanneer je namelijk door gaat met de hobby, ga je waarschijnlijk al snel opzoek naar een andere auto, en dan kun je dat ook allemaal overzetten.

oke bedankt voor het advies maar zn caster mk2 motorblokje die past gewoon op mijn hpi trophy en dat is ook een 3.5 cc dan. alleen gaat deze toch sneller en trekt harder op dan de orginele die er nu op zit

wat zijn nu eigenlijk de voor delen van een startbox....

waar bestel jij meestal je onderdelen? ik op wheelspin.com (engeland)

gr johan

De Caster MK2 is een overjarig model (wordt niet meer gemaakt), maar de Werks B3 (of een B5) is een aanrader en is te koop voor een leuk bedrag, je hebt dan zoals Mike zegt wel een startbox nodig, maar dat scheelt je de nodige blaren.

de b5 pro is op dit moment voor de zelfde prijs als de b3 tekoop bij pk racing ;)
misschien is dit wel wat voor je, moet je alleen nog een startbox aanschaffen en dan ben je klaar.

De Caster MK2 is een overjarig model (wordt niet meer gemaakt), maar de Werks B3 (of een B5) is een aanrader en is te koop voor een leuk bedrag, je hebt dan zoals Mike zegt wel een startbox nodig, maar dat scheelt je de nodige blaren.

Haha klinkt net of je je eigen motortje gaat zitten afkraken mario ;) Maar inderdaad, hij is niet meer te koop. Maar ik bedoel maar te zeggen dat je gewoon lekker meteen voor goed materiaal moet gaan, anders blijf je kopen en verkopen, net zoals ik in het begin haha.

hpi trophy 3.5cc Top Speed

Hallo,

Ik ik heb via 2dehands een hpi trophy 3.5cc gekocht voor 150 Euro
deze zou ik normaal Dinsdag of Woensdag (2013) Moeten hebben,
op internet heb ik al veel gesurft maar ik vin niet hoe rap deze kan
de TOP SPEED Van de hpi trophy 3.5cc zou ik erg graag willen wetten :D

Al vast bedankt
GR Gillian

Dat is zo'n 55~60 km/h, maar dat zal je weinig gebruiken...
Het is een offroad auto die vooral in/op terreinen wordt gebruikt en daar zal je weinig hebben aan een hoge topsnelheid.

Back