HPI Trophy 3.5

hallo,

Ik ben Paul en ben sinds kort weer "verder" gegaan met de RC hobby.

Ik heb tot enkele jaren terug met een Nitro 1:10 carson auto gereden en Corally C4 electro.

De Carson heb ik nog, die ben ik nog wat aandacht aan het geven om hem weer rijbaar te krijgen.

Ondertussen heb ik een HPI Trophy 3.5 gekocht bij de LHS.

Erg leuke auto voor de hobby rijder, al zeg ik het zelf.

Wel heb ik de vraag of iemand mij kan vertellen wat deze bijgeleverde onderdelen zijn die bij de buggy kwamen.
Wat ik werkelijk waardeloos vond is dat er diverse onderdelen bij geleverd worden waar verder, bijvoorbeeld in de handleiding, er met geen woord over gesproken word.
Ik kwam na wat spitten in de handleiding erachter dat er een transponder houder en een uitlaat beschermer bijgeleverd was.
Deze laatste kan niet gemonteerd worden. De body moet daarvoor erg ver uitgesneden worden.
Ook zaten er een aantal delen bij om het toe-in van de achterwielen te veranderen. Er zit een gelijkend blok bij dat ik niet kan plaatsen......
Op het blok staat +1. en lijkt op een toe-inblok

Er zaten in het zelfde zakje 5 metalen ringen die 15.8 mm doorsnee buiten en 13.2mm binnen maat hebben. Allen 0.2 mm dik.
b1a0e2d9.jpg

Ook 2 blokjes die ik niet thuis kan brengen met de bij behorende schroefjes.
82ca1559.jpg

Die ringen zijn volgens mij geen shims voor in je motorblok hoor :!:

Maar kijk eens goed hoe je shocks opgebouwd zijn ....... Heb dit soort ringen ook gehad bij mij Hellfire SS shocks waar ze dienst deden als een soort pakking.

In het zakje van de toe-in blokken zat ook 2 blokjes welke op de site Suspention holder genoemd word. dat zijn de blokken waar +1 op staat.

Het deel met de "kuil" in het midden komt tegen het voorste diffhuis aan de binnen zijde.
(de uitsparing is voor de drijfstang)
Het deel met de opstaande uiteinden kan ik niet plaatsen
showimage.php

die ringetjes zijn shims voor in je motorblok

kan je dat wat verder uitleggen? waar komen deze dan in het blok?

of nog liever een foto of tekening van tonen?

Die ringen zijn volgens mij geen shims voor in je motorblok hoor :!:

Maar kijk eens goed hoe je shocks opgebouwd zijn ....... Heb dit soort ringen ook gehad bij mij Hellfire SS shocks waar ze dienst deden als een soort pakking.

De shockbody's zijn 14mm. mogelijk dat ze hier als afdichting gebruikt kunnen worden.
Ik ga er echter op dit moment de shocks niet voor openen

Ze horen niet in je motorblok zoals ik al zei .....

Kijk eens naar je shocks of vergelijk ze met de maat van de kogellagers voor je diffs...

Kan ook zijn dat het shims zijn om de diffs goed uit te kunnen shimmen.

Binnenmaat 13.2 , klinkt inderdaad niet als een motorshim.

Nee idd. Ik heb wel een vaker een "Force" motortje uit elkaar gehaald. daar komt deze maat niet voor.

Ik ben er ook uit waar de Suspention holder thuis hoort. Vond het toen ik de shims zocht.
Om me zelf maar even te quoten:
In het zakje van de toe-in blokken zat ook 2 blokjes welke op de site Suspention holder genoemd word. dat zijn de blokken waar +1 op staat.

Het deel met de "kuil" in het midden komt tegen het voorste diffhuis aan de binnen zijde. Op de bodemplaat
(de uitsparing is voor de drijfstang)
Het deel met de opstaande uiteinden kan ik niet plaatsen. dat komt er dus recht boven bij de A-arms
showimage.php

Ik was vrij serieus met mijn vorige opmerking over die blokjes.... ze lijken er iig op.

Op een buggy? Ik zal eens op de stickerset kijken die erbij zit of er "spiegeltjes" bij zitten. Want ze hebben wel wat weg van spiegels.
Ook de schroefjes die erbij zaten waren erg kort. Veel meer als een bodyshell kan je er niet mee vast zetten.

Daarnaast zit er op het ene vlak een gaatje waar her schroefje in moet.
Het andere platte vlak heeft een ronde uitsparing van 5mm doorsnee en een mm of 4 diep. Alsof je met het blokje een schroef of moer af kan dekken.

Ik heb aan de hand van de nummers de foto's op de HPI website gevonden.

Omdat het over reserve onderdelen gaat, zou je verwachten dat het een onderdeel is dat al op de auto moet zitten.
Nou ik kan het nergens vinden. Vind het echt heel erg raar.
Misschien eens op het HPI forum vragen.

Ik heb aan de hand van de nummers de foto's op de HPI website gevonden.

Omdat het over reserve onderdelen gaat, zou je verwachten dat het een onderdeel is dat al op de auto moet zitten.
Nou ik kan het nergens vinden. Vind het echt heel erg raar.
Misschien eens op het HPI forum vragen.

Het zijn spiegels ik heb ze net op mijn trophy gepast en komen precies overeen met de body en de vorm van het raam en de goede hoek.
Plus dat er maar 1 bevestiging op het spiegeltje zit wat van binnen uit gemonteerd moet worden.

Verder zijn de ringen shims voor de diff.

Maar ik moet idd zeggen dat ik het eerst ook niet wist en dat het nergens staat aangegeven in de handleiding...

Gr.

Ja ik kan niet anders zeggen dat het steeds aannemelijker word dat het spiegels zijn.

Nu nog een foto van HPI zelf waar ze op de body zitten. Dan ben ik overtuigd.

Back