Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nitro geeft wel degelijk een koelende werking, het is het proces van vloeibaar naar gas en ook de grotere drukverlaging na ontbranding. Waarom alleen meer nitro heter wordt heeft te maken dat de onsteking met meer nitro vervroegd wordt, de ontbranding ontstaat op een te vroeg moment (dode punt) waardoor er meer druk op de drijfstang komt en de ontbranding langer in de cilinder blijft. Bij meer nitro dan aanbevolen moet je andere maatregelen nemen om de te vroege ontsteking weer te verlaten en dat kan door een koudere plug of een extra headshim.
De venturi's zijn inderdaad om het vermogen te temperen en daarmee ook het verbruik. De wens is om 10 minuten op een tank te rijden en indien haalbaar 15 minuten want dat scheelt tankstops. Als basher zal het je een worst zijn en rij je met het grootste gat.
@ biglift
die venturi ringetjes komen inderdaad uit de wedstrijdwereld,het haalt je vermogen naar beneden naargelang het gat kleiner is maar veel belangrijker ook het verbruik,gelukkig scheelt het meer op verbruik dan op vermogen dus eigenlijk wel de moeite waard,in een wedstrijd moet je pitstops doen en als je een pistop kan uitsparen is dit erg intressant natuurlijk.
je zal wel merken als je pulse helemaal juist staat afgesteld dan haal je zonder venturi amper 5 minuten
verder veel plezier met je pulse,de mijne is nu 2 jaar oud en 27 liter op dat blok,maar nu heeft ie geen compressie meer![]()
Welke zou ik dan moeten doen voor 4.6 cc met 16% want ik ken daar niks van