HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 9 jun 2011.

  1. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Even een update:

    Ik heb helaas nog niet kunnen kijken naar het imbusje uit de CVD's, maar de truggy ligt grotendeels uit elkaar nu dus hopelijk kan ik daar binnenkort even naar kijken.

    Ik vond dat de zware truggy toch erg weinig vermogen had met een 4.5cc HK blok, en nadat ik een paar dagen later alweer 64 euro kwijt was voor 6 liter brandstof besloot ik dat ik beter de buggy of de truggy kon ombouwen naar elektro. Omdat ik de truggy niet erg krachtig vond besloot ik dat ik de truggy ging converteren.

    Deze onderdelen zijn inmiddels onderweg en kunnen elk moment bezorgt worden:

    -Het truggy flux chassis met mud guards, battery tray, reciever box en dat plaatje om het middendiff hoger te leggen.

    -De gespoten flux kap inclusief de spoiler.

    -De midden assen (bij de flux zijn ze een andere lengte).

    -Een 15T motortandwiel (de originele).


    De buggy heeft de 4.5cc motor van de truggy gekregen in combinatie met een 16T koppelingsklok. Nu hoef ik op het veldje ten minste niet meer constant vol gas te rijden, want dat is niet erg goed voor de motor.
    (Die heb ik al eens op 145 graden gemeten)

    Over de motorset in de truggy twijfel ik nog een beetje.
    -Een goedkope Hobbyking set van €130 die maximaal op 4s mag.
    -Een duurdere HobbyWing van €250. Ik vraag me af of het het prijsverschil waard is.

    Het probleem is dat ik de motorset toch weer ga upgraden als ik hem te zwak vind en dan ben ik wéér geld kwijt.

    Ik sta ook open voor andere ideeën wat betreft de motorset :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als de motor goed klinkt en een mooie rookpluim geeft hoeft dit niet te warm te zijn hoor.. Kan dus best wel. Temperatuur zegt ook niet alles...

    Ga dan meteen voor de CC/Leopard /Tekin?.. Als je al weet dat je toch gaat upgraden, waarom dan niet meteen de "beste"kiezen?
     
  3. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Kijk dat zijn de mooie adviezen die ik bedoelde :)

    Ik dacht zelf dat de HobbyWing 2200kv al onder de betere motoren viel. CC met onder andere de Mamba Monster als optie vind ik een beetje erg duur voor wat je krijgt.

    Tekin vind ik inderdaad wel een goede optie, daar ga ik ook eens naar zoeken :)

    Met Leopard heb ik (nog) geen ervaring, maar daar ga ik ook eens naar kijken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  5. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ik vond op Ebay tussen de advertenties van de man waarvan ik alle Trophy flux onderdelen goedkoop nieuw heb gekocht ook een (nieuwe) flux tork set. (De set die standaard in de savage en de vorza zit). Dit is dus eigenlijk een CC Mamba Monster 2 toch?

    Die kost daar 260 euro. Dat heb ik wel over voor een CC motorset, want dat is al heel wat anders dan 350 euro :)

    Ik denk dat ik die binnenkort bestel...

    http://www.ebay.nl/itm/HPI-VORZA-Fl...00685-Nuovo-/351365668973?hash=item51cf06a06d
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    En vanuit Duitsland dus geen kans op invoerkosten.. :)
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De Flux is wel de MMM 1 geloof ik, maar die werken ook perfect, ze zijn alleen niet waterdicht.
    Ik weet niet wat voor servo je gebruikt, maar als dat een sterke is, is een aparte BEC aan te raden.

    Inderdaad in een keer goed doen, dan kun je die 140 euro aan wat anders besteden :)
     
  8. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Precies :)

    @ruudxd

    Ik dacht vanwege de foto dat het de v2 is, maar het maakt me eigenlijk niet zo uit. Ik rij nooit door water met mijn auto's, dan hoef ik ook niet iedere keer lagers te vervangen of schoon te maken.
    Wat betreft de servo:
    Er zat al een 15kg servo in maar die heb ik nu in mijn buggy gezet zodat ik in de truggy een nog iets sterkere kan zetten. Een losse BEC koop ik dan sowieso, al helemaal als het een HV servo word. Dan kan ik namelijk een 7.4 volt BEC inbouwen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ah, dat lijkt inderdaad een V2, ik wist niet dat HPI die ook had.
    Maargoed daarom kan er nog wel het eea roesten.

    Als BEC raad ik een Castle 10A BEC aan!
    Die is instelbaar met een Castle Linkt en kan heel wat aan.
     
  10. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Let er wel op trouwens dat het stuurgedeelte van de nitro breder is al van de flux. dus je moet of gaatjes boren in de flux bodemplaat, of het flux stuurgedeelte overnemen.
     
  11. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Ja, dat wist ik al. Vandaag zijn de spullen binnengekomen :)

    Ik heb in het flux chassis 2 gaatjes bij geboord voor het stuurgedeelte. Dat zit nu helemaal goed. De rest van de auto zit ook zo goed als in elkaar.

    Ik wil ook een chassis brace erop zetten zodat deze bodemplaat niet ook zo krom word als de vorige. Ik kan er op google niet zo heel veel over vinden.

    Is er hier iemand die een chassis brace heeft waarvan ik de afmetingen (vooral de afmetingen van de gaten) kan overnemen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Vandaag heb ik weer iets aan de auto gedaan. Toen hij nog nitro was merkte ik dat ik bij kleine sprongen al veel last had van een buigend chassis, waardoor de bodyposts naar elkaar toe bogen en de kap kapot sprong. Dat heb ik nu opgelost :)

    De kap past nu ook veel beter.

    Hier de center chassis brace mod die ik heb gedaan:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ben erg tevreden met het resultaat :)
    Het chassis voelt meteen veel steviger aan.

    Het materiaal dat ik heb gebruikt is gewoon een 10x10 mm aluminium vierkant profiel van de Hornbach voor slechts €2. De beste mod die er is voor de Trophy truggy flux als je een beetje van springen houdt :)

    (Bij de Trophy truggy nitro is het wat moeilijker omdat daar de rem onderdelen bovenop het middendiff zitten)

    Excuses voor de slechte foto's... Gemaakt met een Huawei

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met aluminium
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2015
  13. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    Ziet er netjes uit! €2 is zeker een goeie prijs
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Mooi. Ter hoogte van het middendiff mss beter nog vastgeschroefd met die 2 schroeven waarvoor je uitsparingen geveild hebt. Zou wat eleganter en nog steviger zijn.
     
  15. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    @ShadesInBlack

    Daar heb ik inderdaad over nagedacht, maar ik wilde liever vermijden dat er kracht op het middendiff komt. Als ik dan ga springen met de auto krijgt het middendiff nog meer klappen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    De buggy's die ik heb, hebben een stang va voor naar de middendiff lopen en een schuine stang van achterbrug naar chassis. Maakt het gewoon stijver. Maar een detail hoor. De krachten komenniet op de middendiff, maar op de steuntjes. En die zijn heel stevig normaal gezien.
    Het gaat gewoon om verdelen van krachten.
     
  17. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Vandaag heb ik met de gasbrander de assen warm gestookt en het schroefje ging er nu heel makkelijk uit bij beide assen. Er zitten nu nog beschadigde paarse hexen op van de oude versie van de buggy, maar die ga ik nog vervangen voor de helemaal zwarte van de vorza, of de nieuwe oranje/zwarte van de buggy.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als je het paarse niet mooi vind kun je ze ook met caustoc soda deanodiseren Dan zijn ze gewoon alu kleur..

    Krijg je zoiets
    [​IMG]
     
  19. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Echt een vette wagen man.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
    Caretaker vindt dit leuk.
  20. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Even een vraagje aan alle Trophy flux rijders:

    Hoe bevalt de standaard motorset?
    Word hij niet erg warm na lange ritten? (Met een normale vertanding)
    Heeft hij genoeg torque/snelheid?

    Ik kan die motorset namelijk nieuw krijgen voor slechts €160. Dat is niet alleen veel goedkoper, maar ook handig omdat ik gearingen dan zo kan overnemen van internet.

    Dan is mijn Trophy truggy 4.6 een echte Flux :)

    (Dan hou ik meteen wat meer geld over voor nog wat extra lipo's )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina