HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Je zult et goed merken en het is fun om daarmee te spelen. Succes :thumbup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Banden zijn ondertussen vrij kaal aant worden in het midden . Welke band zou een goede vervanging zijn? Rij voornamelijk off road gras en modder/grond en recreatief bashing. Dichte velgen of open, van welk merk dan?

Eerlijk gezegd vind ik de standaard banden die op de trophy komen (shredders) een goede allround band voor elk terrein. Behalve op de straat dan sla je de noppen er schoon af.

Moet zeggen dat ik nog geen ervaring heb met andere banden maar als de banden op een bepaald type terrein echt slecht zouden zijn had ik het al gemerkt. Heb wel een setje wielen met HB khaos bandjes liggen maar ik wacht nog steeds op een bestelling ca lijm dus die zijn nog niet getest :/

Ik denk inderdaad dat Proline Badlands een goede keuze zouden zijn.
De noppen zullen voor veel grip zorgen.

Soms wel een beetje teveel vond ik. Ik vind een fijnere nop lekkerder rijden. Badlands zijn meer voor het wat losse spul. Als je met badlands op gras rijd heb je weinig driftacties meer. Maar goed das mijn mening :)

Waar krijg je zo'n setje mudgards voor de trophy truggy. Nu 't zo'n modder weer ís ís dat wel handig en spaart een half uur modderschrappen uit!

hoi,
ik heb sinds kort de brandstof buggy.
in het topic ervan word niet veel gezegd dus vraag ik het hier.
wat hebben jullie als vervanging van de stuurservo?
ik heb gemerkt dat de standaard servo echt te zwak is...
groetjes

Ik heb de Ace DS 1015 erin zitten. Erg snel en stuurt erg soepeltjes. Alsof ik met mijn HPI Vorza rijd zo makkelijk stuurt hij.

In al mijn andere auto's heb ik Savox servos erin zitten, dat zijn ook goede servos maar als ik weer moet kiezen voor een servo voor 1/8 zou ik toch voor de ace gaan.

Het is precies wat je er aan uit wilt geven

Een savox 0254mg doet het prima en is sterk zat en kost 22 euro op ebay

In de duurdere klasse zit de savox 1257 en 1258 en de ace die hierboven genoemd word. Die kosten tussen de 65 en 85 euro

Ik blijf ook bij de ace. Rijd naar mijn mening super. Kg's zijn prima en de snelheid ook.
Zit precies tussen de 1258 en 1256 qua specs.

Overigens is de 22 euro servo van savox te licht voor 1/8

Ben ik niet helemaal met je eens. Die is 10 kg met een humppack van 6v. De standaart servo lever 6 kg of zo?

Begrijp me goed ik rij ook met een 1257 savox. Maar ik heb ook een hele poos met een hitec 645mg als stuur servo in mijn savage gereden. Die drukt ook maar 10kg. Het is maar net hoeveel geld je er aan uit wilt/kunt geven.
Beetje offtopic maar ik heb die stuurservo in de savage later vervangen door een savox die na twee rondjes kapot was. Toen bij wijze van proef een hobbyking servo van 20kg en 22 dollar gekocht. Die doet het al meer dan een jaar zeer goed in de savage Xl. :thumbup:

Hey Jarno top dat je nu ook een trophy hebt!
Mijn servo ís nog altijd origineel en stuurt prima snel en direct. Het zal voor ieder wel persoonlijke keuze zijn denk ik. Tot snel een x op de baan electro VS nitro!!

Ik heb er een Turnigy servo in gestoken van 20kg en die doet het al meer dan een jaar voortreffelijk. Niet zo snel als mijn Hitec op de Hyper ST, maar voor hetgeen het moet doen op de Trophy Truggy Flux werkt het prima.

Back