hpi trophy starten zonder glow plug

hoi ik heb een hpi trophy 3.5 besteld, zou je deze auto zonder glow plug kunnen starten? en hoe lang kun je met 2,5 liter nitro doen met deze auto

De motor zal niet lopen zonder glowplug, en ook niet startbaar zijn. bedoel je een glowplug driver? zonder de driver zal die alsnog niet starten.

brandstof: Ongeveer een week als je elke dag rijdt....
Hangt van veel dingen af, afstelling, rijstijl,

Reken het ongeveer zo uit, gaat 125ml in het tankje, haal je dus 18 tankjes uit een vat(je giet er wel eens wat naast, dopje openlaten staan, keertje niet willen starten ed)
keer een minuut of 10 rijden, is ongeveer 2.5 a 3 uur rijden op 1 vat brandstof. kan je zelf bepalen hoe lang je achter elkaar rijdt.

OMG... Een nieuwe "never ending story"..........

Ga zelf eens wat zoek en leeswerk verrichten op het forum , er staan een aantal heeeeellllllleeeeee mooie sticky's bovenaan in het brandstofauto gedeelte met de vermelding "BELANGRIJK" ....

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet, om iemand met ervaring je te laten helpen met je nieuwe aanschaf.
Dat werkt zoveel beter en bespaart je heel veel narigheid.

en voor de rest: Heel veel lezen/studeren over inlopen, onderhoudt enz.

je kan wel zonder gloeiplug driver starten maar dan moet je met een voeding van 1,5/2 volt gebruiken en dan je gloeiplug aansluiten met van die krokodillen bekjes en de andere op je koel kop. maar een gloeiplug driver is goedkoper en handiger, zo iets is pas handig als je gloeiplug driver kapot is gegaan en je toch wilt rijden

Ik ben begonnen met 16% dat is volgens mij wel het minimum. Daarna heb ik met 20% gereden en nu met 25% na mijn gevoel rijd hij met 25% het best. Blijft het best lopen en start veel beter dan bij 20 of 16 en na volgens mij en mijn pa rijd ie ook agressiever met 25 merk je ook heel erg aan het optrekken.

natuurlijk merk je een hoger percentage, daar wordt hij opgefokter van... staat de levensduur van e.e.a dan weer tegenover.

ik pruttel trouwens ook op 25% rond hoor...alleen bij inrijden niet.

Snap niet goed waarom jullie met 16% inrijden. Inrijden met 25% is geen probleem, die smeert even goed hoor. Tenzij je Merlin advanced enzo gaat gebruiken. Die bevatten iets minder olie.

Laatst bewerkt:
Advanced heeft meer olie, ik geloof 11%. Er zijn 3 mogelijke redenen waarom je met minder percentage gaat inrijden:

1) het is goedkoper, tenzij je 25% per 5 of 10 liter inkoopt
2) 16 of 10% brandstoffen zijn ook makkelijker met meer olie te vinden12 tot 14% is wel zo prettig.
3) de zware klemming zorgt ook voor een maximale compressie en meer compressie geeft ook een vroegere ontsteking, een lagere percentage nitro corrigeert dat weer.

Maar inderdaad kan het prima met de brandstof waarmee je gaat rijden.

Back