HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    accu was inderdaad van maxamps maar die is het niet geworden.
    bij de hobby king 2x 3 s lipo's gekocht.
    voor de hobby king niet echt goedkoop maar wel lekker licht.

    de vorza trouwens eens beter bekeken.
    bijna overal veel te veel speling naar mijn zin.
    dat had ik toch wel anders verwacht bij een auto met zo'n prijskaartje
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Denk dat je tevreden kan zijn met een Vorza hoor, ondanks wat speling, denk dat bijna elke offroad auto wel wat speling heeft hier en daar. En anders kan je een en ander shimmen. Ik weet niet welke en waar je speling op hebt. De Vorza is verder gewoon echt een tank.
     
  3. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    speling op
    het stuur
    draagarmen bij het diff
    draagarmen bij het wiel.
    de wielen zelf.

    maar deze auto is gebruikt dus zal die wel het een en ander meegemaakt hebben. is nu al weer ver opgelost dus verder geen probleem mee
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oke ja speling krijg je gewoon snel vind ik zelf met een offroad auto, wellicht is het bij een high end 1/8 buggy zoals een Mugen wel beter, maar daar betaal je ook weer voor.
     
  5. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    vind een buggy van dik 800 toch duur zat.
     
  6. Bjorn1987

    Bjorn1987

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Sittard
    Afgelopen weekend derde ritje gereden met mijn nieuwe Vorza, helaas zonder goede afloop. Stoeprandje geraakt, kort daarna maakte de Vorza een wat ratelend geluid. Paar meter gereden maar gauw daarna geen aandrijving meer. Pinion gear zo glad als een knikker.
    Mijn vraag is of dit het gevolg kan zijn van de botsing met de stoeprand, of is dit puur toeval? Ik vind het vreemd dat de pinion zo snel helemaal kapot is. Is het aan te raden om ook de spur te vervangen, of is alleen de pinion voldoende? Heeft het zin om te kiezen voor de heavy duty variant?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Kan zijn dat de tandwielen vanuit de fabriek niet goed gemesht waren. En dat die door de klap net wat verschoven is
     
  8. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Nieuwe auto...... Moet je altijd controleren. En heb je de schoeven ook al gecontroleerd of die niet loslopen??? Moet je eigenlijk altijd doen als je iets loshaalt, minuut of 5 rijden en dan ff natrekken eventueel later nog een keer kijken.
     
  9. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    De schroeven waarmee de motormount vast zit met blauwe locktide vast schroeven.
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik zou de spur nu ook vervangen.
    En dan inderdaad de mesh goed afstellen, met een goede pinion.
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Inderdaad spur vervangen kan soms dat de tandwielen op een bepaalde manier op elkaar ingesleten zijn. Ik ken geen heavy duty variant van de spur volgens mij is dat al aardig sterk. Heb in 4jaar tijd nooit een spur hoeven te vervangrn
     
  12. Bjorn1987

    Bjorn1987

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Sittard
    Bedankt voor jullie super bruikbare tips mannen. Top!
    Ik ga beide vervangen en alle schroefjes en boutjes controleren.
    Alleen nog even twijfelen of ik ze vervang door dezelfde of direct overstap op een andere setting.
     
  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De spur is aardig puntig, dus het zou kunnen dat de mesh te los is geweest.
    Wat bedoelt u met een andere setting als ik vragen mag?
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Denk dat hij bedoeld andere tandwielverhouding. De standaard tandwielverhouding/set-up is vrij licht vertand. Nu heb ik mijn Vorza al weer een tijdje niet meer, dus ben even kwijt wat ik erop had zitten, geloof 17t motorpinion en zeker wel een kleinere spurgear.
     
  15. Bjorn1987

    Bjorn1987

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Sittard
    Ik leer een hoop hier. :)
    Klinkt allemaal zo logisch, wanneer iemand met verstand van zaken het je verteld althans. ;-)
    Ik bedoelde inderdaad dat ik me afvraag of ik de kans niet direct benut om er een andere spur en pinion op te zetten omdat de originele vrij licht zijn. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van voorkeur, maar tips zijn altijd welkom. Ik rij met 6s en heb nog niet heel veel kunnen rijden, maar het is wel heel erg explosief. Soms gewoon amper te handlen door de power....
     
  16. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dan zou ik lekker de orginele tandwielen erop zetten. Eerst goed leren rijden, als de topsnelheid begint te vervelen is het tijd voor nieuwe tandwielen.
     
  17. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Of een nieuwe motor ...
    Heeft er iemand hier soms ervaring met rijgedrag met de "lichtweight diff bevel gear"...ik vraag me af wat het zou schelen ivm gewicht...
     
  18. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Funrijder niet. Wedstrijdrijder misschien wel.
     
  19. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Vandaag even de sleuven van de motor mount gedremeld...zodat er wat grotere pinions op passen

    [​IMG]

    [​IMG]

    En setje pins voor dogbones ontvangen...stukken goedkoper dan complete Assen kopen...alleen is het een vervelend werkje...
    [​IMG]
     
  20. Bjorn1987

    Bjorn1987

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Sittard
    Goed werk zeg. Kun je al iets zeggen over het rijden met de 26T pinion? :)
     

Deel Deze Pagina