HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Mooi gedaan nu eigenlijk nog een rijder figuurtje erin
     
  2. Vorzaflux_Vleuten

    Vorzaflux_Vleuten

    Lid geworden:
    2 mei 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Utrecht
    Ai, das oppassen inderdaad, we zien wel
     
  3. Vorzaflux_Vleuten

    Vorzaflux_Vleuten

    Lid geworden:
    2 mei 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Utrecht
    Wat zijn dat voor poppetjes, rijders?
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Gewoon een figuurtje zodat het lijkt alsof er ook echt een poppetje in zit
     
  5. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    258
    Wat is een gebruikte HPI Vorza nu nog ongeveer waard op de 2e hands markt? Ik heb de 1e uitvoering, dus met de grijze kap en de BLUR ESC. Zonder ontvanger en standaard zender. Wel met de originele HPI servo.

    Nooit echt hele gekke dingen mee gedaan. 2x op een baan gereden en wat op bospaadjes en asfalt. Bodemplaat heeft de nodige gebruikerssporen, maar voor de rest is mijn Vorza nog heel netjes.

    Wat zou mijn Vorza nu nog ongeveer waard zijn?
     
  6. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb die van mij als roller verkocht zonder body maar met heel veel reserve onderdelen voor 250. Je hoort men er niet zo veel meer over dus weet niet of ze nog in trek zijn. Maar denk aan zo'n € 400,- /450 max.
     
  7. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    258
    Ok, dankjewel voor je antwoord. Heb de mijne voor minder verkocht.
     
  8. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    258
    Heb inmiddels weer een haast nieuwe Vorza terug gekocht (latere model met de 2,4GHz zender). Had al gauw spijt dat ik mijn Vorza had verkocht.....hahahaha

    Heb wel een vraagje: lees op internet dat sommige Vorza eigenaren een BEC plaatsen. Is dit zinvol om te doen?

    Andere vraag: hoe betrouwbaar is die HPI 2,4GHz zender die standaard bij de Vorza geleverd wordt? Beter om de ontvanger en zender te vervangen door mijn Spectrum DX2S zender en Spectrum SR3300T ontvanger?
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2016
  9. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    258
    Dat zou ik ook graag eens willen weten of iemand dit voor elkaar heeft gekregen. Lijkt me erg mooi om een andere body van een on-road model op de Vorza te gebruiken!
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Een losse BEC kan nooit kwaad, maar als u geen last van storing/brown outs heeft, en de standaard servo gebruikt zou ik het gewoon zo houden.

    Als ik het goed heb is er in dit topic iemand geweest die speedruns deed met zijn Vorza, en hij had er ook een onroad body op.
    Ik vergeet zijn naam steeds, ik zal even zoeken.

    EDIT : Het was Mosfet, lees zijn posts eens door, misschien dat dat helpt?

    http://www.modelbouwforum.nl/thread...-4wd-buggy-toppic.99201/page-118#post-2640143
     
  11. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    258
    Ik ga met mijn Vorza hoofdzakelijk op asfalt rijden voor speedruns. Offroad gebruik ik mijn Team Durango dex8. Denk dat ik dan geen BEC nodig zal hebben.

    Bedankt voor de link!
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dan zal het wel mee vallen inderdaad, ik zou het gewoon proberen, en als het niet gaat kan u altijd nog een BEC kopen.
     
    safffier vindt dit leuk.
  13. RavenLiquid

    RavenLiquid

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Berg en Terblijt (ZL/Maastricht)
    Gezien het geweldige weer de laatste tijd, was ik op zoek naar wat waterproofing voor de Vorza.
    Ik wil niet door plassen en zo gaan rijden, maar als het droog is over het gras en ondergrond die nog niet helemaal droog is. Nu zag ik dat Outerwears een shroud voor de Vorza heeft, maar ik kan er niet zo snel een vinden in NL. Alleen wat Traxxas varianten. Weet iemand een adres waar ze te krijgen zijn of een alternatief (behalve de electro vervangen). Het leek mij ook wel handig om andere rotzooi er uit te houden.
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Volgens mij heeft een outerwear niet veel toegevoegde waarde bij een Vorza. De kap sluit al aardig af. Wel zou je aan de kant van de regelaar het wellicht provisorisch docht kunnen zetten met een opstaand randje ofzo
     
  15. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    vraagje over het spur.

    zijn er kleinere spurs leverbaar ?
    mijn vertanding is te groot want alles wordt (te?) warm incl. mijn lipo's
    ik wil mijn best grote pinion eigenlijk niet kwijt vanwege de (eigenlijk nog steeds te lage) topsnelheid maar dit overleven mijn lipo's waarschijnlijk niet.
    wie weet raad ?
     
  16. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Wat voor spur gebruikt u nu?
    Als u de spur kleiner maakt word de vertanding toch alleen maar zwaarder?
    Dan zou u de spur groter moeten maken, waardoor hij alsnog snelheid verliest.
    Maar, wat is warm, alles mag vrij warm worden, zie ook het sticky in het algemeen elektro auto's gedeelte.
     
  17. Alienbliep

    Alienbliep

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    90
    Hallo,

    Ik weet niet of het al besproken is; maar als je een sterke savox servo in de vorza wil monteren komt de arm op een rare plek uit.
    Ik heb hier een t-works deksel voor gevonden. Volledig aluminium en hij gaat weer naar de goede plek.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. ad24

    ad24

    Lid geworden:
    4 mei 2017
    Berichten:
    24
    Locatie:
    brabant
    ik heb zowat in het topic zitten zoeken ( wat al een ganse boterham is) naar welke voor volgende omstandigheden de beste afstellingen zijn;
    1. rijden op (kort afgereden) gras track: welke olie best in de diffs?
    2. rijden op 'gebolde' grond die na verloop van tijd een losse hoop word (afgeschraapt onkruid/grasveld) : welke olie best in de diffs?

    Een ander punt dat ik ondervind is dat mijn vorza nogal komt door te hangen achteraan tijdens het rijden, lees te soepel doorbuigt (originele veren/dempers en staan op limiet ingeschroefd).
    Soms heb ik het gevoel dat deze hierdoor ( of door verkeerde olie in diffs) nogal snel/gemakkelijk durft uit te breken(zeker bij wat vochtigere track vaak al schuivend door de bocht tot ergernis).

    1.Kies ik voor dikkere olie in de dempers voor meer weerstand of sterkere veren of langere??
    2.welke olie in de dempers is de 'klassieker'? of kan ik best gebruiken naar beide tracks van hierboven vermeld?


    alvast merci voor de hulp ;)
     
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Ad,
    een bekende mod. voor de HPI Vorza is het monteren van de hogere shocktower achter en langere achtershocks. Dit om iets meer veerweg achter te hebben. Nu is het een tijdje geleden dat ik een Vorza had en kan zijn dat die shocktower en veren nu lastig verkrijgbaar zijn.

    diff olie, geloof dat ik achter 50.000 had, voor 40.000 en middendiff 100.000. Geloof dat er standaard 1000.000 diffolie in het centerdiff zit.

    Demper olie had ik rondom 45wt olie erin zitten.
     
    ad24 vindt dit leuk.
  20. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Sinds kort nieuwe eigenaar van nieuwe vorza. Vind het enorm wenen nog aan de rij eigenschapen. Aangezien ik ook 2 hpi truggy heb.
    Nu qua landing vind ik dat hij best hard neer klapt wat kan ik hier het beste aan doen.
     

Deel Deze Pagina