HPR 135 gekocht

Discussie in 'Speedboten' gestart door error404, 1 mei 2019.

  1. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb vandaag via marktplaats deze HPR 135 gekocht. Was al een poosje op zoek maar toen ik hem gister morgen zag direct afspraak gemaakt en voor goede prijs kunnen kopen. Verkoper(super aardige vent) heeft hem ook 2de hands gekocht en zei alleen lipo’s Erin en je kunt varen. De HPR heeft 3 jaar stil gestaan dus wat onderhoud kan geen kwaad.

    Todo:
    1. 4x 5s lipo’s kopen, hij voer met hobbyking 5s 5000mah. Mss wil ik wel de zippy compact 5s 2700mah kopen om te beginnen.
    2. Er zit nu een spektrum mr400 ontvanger in, iemand hier ervaring mee en welke zender past hier goed bij?
    3. Veel onderdelen zitten vast geplakt met klittenband, dit is om op sommige plekken uitgehard deze ga ik allemaal vervangen.
    4. Sommige verbindingen zijn niet netjes en of moeten opnieuw gemaakt worden.
    5. Algemeen onderhoud, ik wil sowieso beide assen opnieuw vetten. Goed de 2 pompjes nalopen omdat deze ook een tijd hebben stil gestaan. Alle rubber leidingen nalopen op lekkage. Het lakwerk kan ook wat liefde gebruiken maar dat kan later.

    Mocht iemand meer weten over de geschiedenis van deze HPR 135 build dan ben ik erg geïnteresseerd.
    Daarbij overweeg ik om de HPR misschien naar een expert te brengen die alles naloopt/afstelt/onderhoud omdat ik niet een mega expert ben. Als iemand een adres/persoon weet die hierin geïnteresseerd is dan hoor ik het graag.

    Alvast bedankt.

    EC977DC5-C644-4265-BE67-58CAE1E84EEB.jpeg
    08F5E12F-205B-403C-AF42-41464925D0AD.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 1 mei 2019
  2. frankboss

    frankboss

    Lid geworden:
    17 mei 2010
    Berichten:
    13
    Is de oude boot van rene winkel als ik me niet vergis.

    Er is een man in Tilburg genaamd kees expert in snelle electro
    Grt frank
     
  3. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    IMG_4151.JPG
    Hier naast mijn MHZ Drambuie on Ice 138cm .

    Wat een spaghetti warboel is het geworden zeg , zag er vroeger stukken beter uit.

    Het hele spectrum gebeuren vervangen voor een beter 2.4ghz zend/ontvanger , beter voor ontvangst in je boot. Een futaba 3pk of pm 2.4ghz zender met ontvanger raad ik dus aan.

    Waterpompjes zijn niet nodig en kunnen naar mijn menig eruit want als de waterdruk groot genoeg is tijdens het varen koelt het verder prima.

    Deze HPR135 heeft heel wat afgezien zoals deze er nu uit ziet het was vroeger een strak in de lak bootje.

    Varen doe je maximaal op 10S (5000mah minimaal) voor een mooi vaarbeeld is 8s ook voldoende. In ieder geval niet met 2700mah lipos.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2019
  4. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Dat klopt helemaal! Heb je misschien de contact gegevens van deze Kees uit Tilburg?(winkel of particulier)
     
  5. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Dank voor je reactie, Rene voer met 4x 5s 5000mah(hobby king), dus 10s 1000mah per motor als ik mij niet vergis hij kon hier 10 min ongeveer met varen en haalde snelheden van circa 150km/u.
    Ik zal kijken voor z'n zender en ontvanger, ik heb er ergens nog 1 liggen dus zal kijken wat dat is.
    Ik ben met je eens dat deze HPR wat liefde nodig heeft, de prijs was er ook niet naar. Ik ook zeker van plan te gaan doen! Maar lakwerk etc als laatste maar is denk ik erg lastig te hertellen.
     
  6. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Als je met 10s per motor vaart blijft het 5000mah per motor je zet ze nml in serie van verdubbelt alleen de voltage niet de amperage en een vaartijd van 10 minuten zul je niet halen evenals 150km/h niet (buble burst) .

    Hier nog een filmpje ook op 10s gemeten snelheid zat op 129km/h (hard zat hoor)



    Wat is de afmeting van de props die erbij zaten ?
     
  7. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Let ook op een C waarde van minimaal 40 als je accu's gaat kopen.
     
  8. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Mooi beginnersbootje. Ook leuk om dit bootje te gebruiken om je rekenkunsten wat aan te scherpen. Zit je er een factor 10 naast... hindert niet, naar verluidt heeft dit model al heel wat doorstaan.
     
  9. frankboss

    frankboss

    Lid geworden:
    17 mei 2010
    Berichten:
    13


    Mocht je de mr4000 weg doen voor normaal geld heb ik eventueel wel intresse
     
  10. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    568C4EC2-C473-4EFD-A0BC-C4B0610BAD94.jpeg
    Absoluut een mooie snelheid, hoop dat hij stabiel vaart. De props zijn 57mm
     
  11. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Was nooit een rekenwonder :S
    Idd is te zien dat de boot al wat heeft mee gemaakt, hoop dat ik hem strak krijg. Weet jij wie hem gebouwd heeft?
     
  12. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Is goed. Keep you posted.
     
  13. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Zie nu de foto pas! Wauw idd hij zag er daar nog zeer goed uit(de lak). Echt gaaf dat je een foto hebt gevonden, hebben jullie ook vaak gevaren?
     
  14. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Vergeet de lak , laat dit zo ff poetsen en in de was zetten meer niet. Zie je toch niks van op hoge snelheid

    Ja ik weet wie m gebouwd heeft zal ff fotos zoeken.

    Filmpje ook gezien ?
     
    Hans de H. vindt dit leuk.
  15. Hans de H.

    Hans de H.

    Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Somewhere over the Rainbow
    Moeten er nog wezenlijk dingen veranderen dan om deze ruwe diamant weer goed varend te krijgen? Of heeft deze boot misschien ergens een tikje gehad dat het gedrag op het water op negatieve manier kan beïnvloeden?
     
  16. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Helemaal mee eens, dit jaar vaarklaar maken en noodzakelijke onderhoud plegen, ik heb een futaba 3pk plus ontvanger gevonden dus die mooi vervangen.
    Wauw ik heb nu pas het einde gezien van de film waar mijn boot te zien is, best snel 130km/u! was dat met deze propellors?
    Echt super dat je al deze content en info wilt delen !!!!
     
  17. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik vermoed idd dat er iets is gebeurd omdat er hier en daar wat krassen op de lak zitten. Het zou daarom lekker zijn als er een expert naar kijkt. Ja er moeten noodzakelijke dingen gebeuren om hem weer varend te krijgen daar ben ik nu mee bezig. Maa rik hou jullie op de hoogte, tips altijd welkom :)
     
  18. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Boot is geairbrushed in Berlijn bij Andy ook wel in de scene Brusher Andy genaamd dan weet iedereen wel wie dat is.

    Props waren toen Octura 57rs terug gebracht naar 54mm.

    Dit is wat ik nog aan fotos heb kunnen vinden.

    De bouwer is Edwin Arends , opgebouwd in 2009 met Lehner 2250/10 en Schulze 160Ap regelaars voor 8s en 10s setup

    Met dit type boot worden snelheden behaald boven de 200km/h .
    Hier nog een paar fotos die ik gevonden heb.

    Naast een HPR010 mono
    hpr mono en 135.jpg
    Wat fotos van de bouw , meer kon ik er niet van vinden waren allemaal al verwijderd.
    20100213_001.jpg 20100213_004.jpg servohouder.jpg 20100213_004.jpg 20100213_006.jpg
     
  19. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Super gaaf! Echt blij met deze foto's, dank! Echt leuk te zien hoe hij gebouwd is, ziet er echt netjes uit. Over de 200km/h, zeker met andere motoren??
    Ik hoop dat ik hem weer piekfijn in orde krijg.
     
  20. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Uiteraard andere setup dan dat jij hebt :banana:

     

Deel Deze Pagina