HPR 135 gekocht

Discussie in 'Speedboten' gestart door error404, 1 mei 2019.

  1. Hans de H.

    Hans de H.

    Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Somewhere over the Rainbow
    Heb je daarvoor nog een vaarbewijs nodig? (Het enige wat ik heb is een “brevet van onvermogen”, teminste dat zegt mijn vrouw altijd.)
     
  2. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Alleen als je er zelf op zit.
     
  3. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    niet te doen zo snel, wel veel crashes.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Daardoor weer wel minder kans op storing door overspraak. Twee evenwijdige draden naast elkaar vormen een 1:1 transformator.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2019
    eric_laermans vindt dit leuk.
  5. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Dat komt omdat je beide kanten uit een pass moet doen wil de poging gelden.
    Bij die snelheid met wind tegen is een backflip wel haast onvermijdelijk; ben je voor de lol aan het varen dan neem je tegen de wind in gas terug om dat te voorkomen, bij een SAW me(e)ting heb je die luxe niet.

    Groeten, Jan.
     
  6. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    wel echt gaaf, zijn jullie er wel eens bij aanwezig geweest? Kzou het wel eens van dichtbij willen zien :)
     
  7. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Meestal helaas niet in de buurt... Wedstrijden op ovaal (andere discipline, maar ook prima mogelijk met een catamaran) zijn dan wel weer makkelijker te bereizen (NL, D, B).

    [​IMG]
     
  8. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb een vraagje, ik heb wat budget om of, 1. 2 juiste lipos’s te kopen(welke zijn aan te raden) of 2. De boot een beetje te laten opknappen door een pro.(iemand tips wie dat zou kunnen doen?). 3. Ik zit er mss over na te denken om hem opnieuw te laten spuiten(miss Geico), iemand een idee wat dat kost als die Andy dat zou doen of iemand?

    Bedankt al vast.
     
  9. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Betaalde renovatie, nieuwe lipo`s en een airbrush sessie door Andy loopt aardig op hoor richting 4 cijfers.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2019
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zou beginnen met het eerste wat je nodig hebt om te varen....

    Lipo's...

    Dan kun je daarna gaan kijken hoe het vaart en wat er eventueel aan gedaan moet worden als er problemen zijn.

    Hoe het eruit ziet komt op de laatste plaats , als het ding voorbij komt met 100+ zie je toch niet heel veel meer dan een witte streep met een zweempje blauw erin ;)

    Of je moet er een shelfqueen van willen maken...
    Dan is spuiten belangrijker :rofl:
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ga naar een lokale autospuiterij en vraag of ze hem in een basiskleur willen zetten.
    Als je gewoon standaard autokleuren aanhoudt kunnen ze hem meespuiten als er een auto in die kleur meegespoten wordt, dan zal het bijna niks kosten.
    Het hoeft niet zoals bij een vliegtuig dun en licht gespoten te worden dus elke autospuiter kan het zonder meerwerk.

    GJ
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En er een keer, op halve kracht, mee laten varen zodat hij ook je volgende boot mee spuit :)
     
  13. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Eens! Ik ga kijken voor goede 5s 5000ma lipos met een hoge c waarde. Wat zijn door de regel genomen goede lipo’s (te veel slechte verhalen gehoord over de lipos van Hk)
     
  14. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Top advies! Ik ken toevallig een auto spuiter :) ik neem aan als hij gespoten is stickers erop en dan een laag lak er overheen?
     
  15. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    De hobbyking zippy flightmax 5s 5000mah 40c zijn prima lipos. Jarenlang gebruikt in mijn grote en kleinere boten. Voor mijn autos heb ik nu turnigy graphene lipos. Als je goed zorgt voor je lipos blijven ze echt wel heel hoor. Alles staat en gaat met de gebruiker.

    Ik zou eerst zorgen dat de boot mechanisch en electrisch weer 100% in super staat is dan pas kijken naar het optische gedeelte mbt nieuw lak laagje.

    Verdiep je verder in de materie van de zeer snelle boten zodat je niet alles hoeft uit te besteden.
    Iets duurs aanschaffen is makkelijk maar zorg dan ook dat je r mee weet om te gaan.
     
    error404 vindt dit leuk.
  16. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Ik vaar de laatste tijd met HRB Lipo's en ben hier erg tevreden over: https://nl.aliexpress.com/item/3291...79-4901-99cd-2283dbef11ce&transAbTest=ae803_5
    Maar, zoals gezegd, de levensduur valt of staat met de gebruiker.

    Groeten, Jan.
     
  17. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
    Thnx voor de tips! ga ik zeker doen.
     
  18. error404

    error404

    Lid geworden:
    3 mei 2013
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Alkmaar
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik heb zelf net een aantal 7000mah 60c 3s lipo's binnen van DXF...
    Die ga ik testen in een 12s setup in de Cayman om te zien hoeveel ze waar maken van de 60C. De Unilog2 met 400A sensor zal uitsluitsel geven hahaha.

    Hobbykings zijn ook goed , wel liefst minimaal 5000mah/40C varianten.

    De 8000mah 30c variant is ook veel gebruikt , maar alles staat en valt met de gebruiker zoals al gezegd werd.

    Ik heb gemerkt dat de standaard lipoafslag op regelaars niet meer toereikend is , de meeste gaan niet verder dan 3.4V en dan is een hedendaagse lipo echt compleet plat ipv dat je aan de nominale 20% rest capaciteit zit.

    Ik vaar weer met piepers op 3.7V en volgens de unilog kom ik dan meestal wel rond de 80% verbruikte capaciteit uit wat gezien wordt als max.
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, zo deed ik het altijd.
    Eerst in kleur spuiten, dan stickers erop en dan een laag blanke lak erover.
    Je kan ook gewoon de boot af laten spuiten en dan de stickers plakken, zo gaat het bij echte boten ook.
    Ze waaien er echt niet vanaf, als je maar het goede stickermateriaal gebruikt.
    Alleen geprinte stickers moet je echt met een blanke laklaag afdekken.

    En wat betreft lipo's.
    Neem de C waarden niet te serieus, ik heb Hobbyking lipo's gehad van 20C die makkelijk 100C aankonden maar ook 60C lipo's gehad die bij dezelfde belasting meteen kapot waren.
    Je moet ze een uur voor gebruik opwarmen en als je ze bewaard op 3.8 Volt per cel bewaren en nooit leeg of vol wegleggen.
    Dan gaan ze jaren mee.
    Ga gewoon voor Hobbyking, de Graphene schijnen de beste te zijn stond in een test op RCgroups, beter dan de topmerken.

    GJ
     

Deel Deze Pagina