HR 1500 SPORT

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door ISOLA2, 19 jun 2018.

  1. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Gisteren 11 goede landingen 1 met schade, aanvlieghoek te stijl , onderstel vangt de eerste klap op ,viegtuig klapt op de neus motorschot beschadigt en verbinding stuk tussen onderstel ingedrukt.
    Motoschot hersteld en versterkt, verbinding stuk gedemonteerd rechtgebogen en terug geplaatst.
    Vandaag 6 goede landingen, 1 ste maal dat ik na vliegen met dit toestel zonder schade naar huis kan :banana:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Maandag vliegtuig verkocht aan mijn test piloot.
    Motor, regelaar en ontvanger overgebouwd .
    Dinsdag 1 ste vlucht van nieuwe eigenaar maar vliegt er dus al mee als testpiloot zeker al 10 vluchten.
    Opstijgen gaat goed , beetje trimmen na de overbouwing ontvanger.
    Na 2 rondjes rond het veld gaat het plots mis in een rechter bocht, toestel vertraagd zeer sterk en gaat met de neus richting aarde zonder dat er maar enige reactie komt op de stuurbewegingen.
    Verticaal de grond in .
    De schroef in 2 delen hebben we moeten uitgraven de rest lag in een straal van 5 m rond de inpakt put.
    Wat er juist gebeurt is zal wel niet meer te achterhalen zijn.
    Batt met deuk hebben we getest, spanning, weerstand en balans OK, ontvanger in ander toestel werkte normaal, alle servo's werken normaal.
    De staart is bij de inpakt losgerukt van de romp , 2 schroeven zijn door de 4 mm triplex getrokken, soldeerbus bij de quicklink hoogte gebroken , de richting verwrongen.
    De regelaar is 1 condensator naast de - afgebroken en de baan is afgerukt.

    De schade aan het vliegtuig zelf neus is 40 cm korter , staart in zijn geheel afgerukt maar onbeschadigd.
    Onderstel is afgerukt, dit heeft waarschijnlijk de 2 de klap opgevangen want toestel lag 5 m van de inpakt plaats met de vleugels er nog aan en de staart bengelend aan de stang richting.
    De vleugels hebben weinig schade, lichte inpakt schade voorkant tippen, veugelbuis geplooid en achterste fokker spelden in het hout getrokken,
    Accu en regelaar die zijn natuurlijk niet meer te gebruiken.
    Ben al gelijk met de herstelling begonnen.

    Het was niet de enigste schade die dag, ik zelf een defecte motor op mijn zwever 1 wikkeling onderbroken, een ander clublid een humer 3D bij bij verkeerd maneuver de grond in.
    nog een motor van een zwever bij een ander clublid die begint te stotteren als hij hem wil wegwerpen.
    Dus minster M was nadrukkelijk aanwezig, verbeelde me zelf dat ik hem hoorde grinniken vanuit de mais

    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Deze is ook weeral klaar voor de maiden

    Voorkant accu bakje nog een beetje zwart maken.

    [​IMG]
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    :thumbsup: knap gedaan
     
  5. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    THX Huibert
    Materiaal voor herstelling :
    Berken triplex 4 mm 120 X 15 cm , zijflanken en bovenkant
    Bouw triplex 5 mm 50 X 10 cm motorschot en versterking onderstel
    Balsa 1.5 mm 2 X 10 X 100 cm bodem dubbel en 1 zijde richting roer
    Balsa 4 mm resten uit de rommelbak
    Polyuretaan lijm
    CA lijm
    Cover wit 20 X 8 cm
    Cover blauw 63 X 40 cm
    cover zwart 40 X 9 cm
     

Deel Deze Pagina