Hr.Ms. Tromp uit het stof

Ook maar een nieuw kanon voor op de Tromp maken. Deze was te zwaar naar nijn zin. Wilde deze van balsahout maken naar was niet en lastig te verkrijgen in de modelbouw winkel. Wel styrodur plaat dus dat maar proberen. Redelijk makkelijk te bewerken teminste eerste keer. Maar waar schilder je dit mee. Had een spuitbus grondverf en wilde dat met filler overspuiten maar de grondverf bubbeld gelijk. Heeft iemand een tip.
Gr Hans
20220611_160020.jpg
20220611_160229.jpg

Krikke is al jaren leeg. Slechts nog plastic modelbouw… keuze hield al jaren niet over.

Balsa ‘moet’ je eigelijk uit Duitsland halen.
Online winkels. Herdegen is zo een zaak. Er zijn er meer. Uiteraard reeds besproken op het vliegtuigdeel. Daar wordt meeste met balsa gebouwd.
Ik tuf ook wel naar Der Fliegerfarm in Duitsland. Zit in Walchum. Vanuit Groningen een beste tuf.
Bij Sellingen over de grens hoppen…

En anders te bestellen bij Hobby In in Waalwijk…

Styrodur? Je bedoelt styreenplaat. Dat kan af productie vettig zijn.
Dus goed ontvetten, opschuren. Motip plastic primer, een heldere etsstof, en dan pas de primer.
Bij Coltec in Groningen kan je ook kunststoffen betrekken. Ging ik vroeger veel naartoe.
Coltec levert ook materiaal aan kunstenaars.

Polystyreenplaat is vrij zwaar. Balsa idd lichter.

Die donker grijze plaat verschrompelde al met plastc primer.
Zonde als ik de plaat niet meer gebruik was toch bijna €20

Laatst bewerkt:
Ben al weer begonnen net zo als de bol op de Tromp van oase en dan met polyester in smeren. Oude kanon was 28 gram deze nu 9 gram scheelt toch weer. En de servo voor het draaien van het kanon van 45 naar 9 gram. Gewicht en stabiliteit is erg belangrijk bij zo'n fregat.
Nog een beetje door de polyester heen geschuurd. En verder afwerken.
20220612_230749.jpg

Kleine update het kanon is in grote lijnen klaar en ees stuk ligter servo van 45 naar 9 gram en kanon zelf van 45 naar 20 gram dus best een nette gewichtsbesparing. Verder met 2 mikro switchen op een servo de helikopter en raders bv bedienbaar gemaakt. Ene stand alleen de raders en andere stand raders en helikopter. Via de 3 standen schakelaar op de zender.

Back