HS-56 gestript in flight

Vanmiddag had ik iets vreemds, ik was bezig mijn T-Rex SE aan het flippen en rollen. Ik kwam uit een flip en de heli bleef achterover gaan, ik wist eigenlijk meteen dat de nick servo overleden was. Toch geprobeert hem al achteruit gaande te landen en erg lang gewacht met throttle hold. Op het einde duikelde hij helaas toch om.

Schade:
-3x hs-56 gear (waarvan 2 dus door de crash)
-main as
-bladas
-bladen
-maingear

Het vreemde is dat dus blijkt dat de nick servo nog heel is en dat de gears gestript zijn in de lucht tijdens een flip. Er was nergens binding alles liep soepel, dit is spontaan gebeurt.

Hoe kan ik zomaar een setje gears in flight strippen?

Bij het verder inspecteren en het vervangen van de bladas kwam ik erachter dat er toch binding moet zijn geweest. Twee mixerarmpjes in de kop gingen behoorlijk zwaar, dat samen met een flip vol achterover heeft denk ik mijn nick servo doen strippen.

[achteraf-lùl-mode] Je had hem een kwartslag kunnen draaien met de staart en met de roll servo vlak kunnen krijgen ;)[/achteraf-lùl-mode]

LOL satoer: achteraf LUL mode: Das een goeie, die houden we erin! :D
De HS 56 zal regelmatig strippen. Zelf de HS 65 met de carbon gears gaat eraan op de swash bij de T-Rex met een beetje crash. Twee mogelijkheden: Partijtje gears aanschaffen en ze in de revisie gooien of een HS 65 mg (Metal Gear) kopen, daar ben je uiteindelijk goedkoper mee af. Die dingen zijn niet kapot te krijgen. En uiteindelijk vervang ik liever een link dan iedere keer servo's te demonteren en de gears te vervangen.......

wanneer je de MG's koopt, en je crashed, gaan er dan geen andere delen van de kop kapot? komt dan wel wat meer kracht op te staan lijkt mij..

De boel staat weer in elkaar en draait weer als een zonnetje. Uiteindelijk als ik het zat wordt om die gears te vervangen dan zullen er wel HS-65 MG's komen ;) Maar vooralsnog crash ik niet vaak en was dit er ook weer eentje waar ik zelf niet veel aan kon doen. Ach en de boel repareren is soms ook wel weer leuk, zeker als het buiten regent.

BarnOwl zei:
De HS 56 zal regelmatig strippen. Zelf de HS 65 met de carbon gears gaat eraan op de swash bij de T-Rex met een beetje crash.
Hier had ik dus overheen gelezen. Dat de gears strippen met een crash kan ik mee leven, die dingen hebben we op voorraad ;) Maar in flight vind ik toch een ander verhaal. Maargoed achteraf blijkt de oorzaak dan toch gelukkig flinke binding te zijn geweest, en niet weer een onverklaarbaar verhaal waarvan we nooit de oorzaak vinden. Als het werkelijk zo zou zijn dat die gears zomaar strippen zou het niet best zijn.

explosive rc tuning zei:
wanneer je de MG's koopt, en je crashed, gaan er dan geen andere delen van de kop kapot? komt dan wel wat meer kracht op te staan lijkt mij..

Klopt, je links gaan eraan, maar ik vervang liever een linkje dan een gearset of een hele servo........

Back