HSP 1:10 hotrod (brushless)

Hallo ik ben in het bezit van een HSP hotrod 1:10 en deze heb ik dus onlangs van brushed naar brushless ge upgrade. Het resulaat mag er zijn van een 560 brushed motor met een Nimh accupack 2000mah naar een GoolRC S3650 4300KV Sensorless Borstelloze Motor 60A Brushless ESC en Programma Card met een 5200 mah S2 Lipo 45C. Het vermogen is adembenemend en hij gaat nu zo hard dat er bijna niet meer vol gas is te rijden (op de weg) dat de monstertruck niet berekend is op de hoge snelheid en krachten bleek al snel nadat alle draagarm houders gebroken waren, deze zijn nu reeds vervangen. Dit is zomaar even een stukje van mij om mijn ervaring van brushed naar brushless met u te delen.
Robert.

Very cool! Maar zoveel pit is niet goed voor zo veel kunststof onderdelen.

Ben benieuwd of de auto nog heel is, inmiddels..... mijn wagens zijn wel gemaakt voor zoveel power, maar staan toch wel eens op de werkbank.

Hij houd zich goed tot nu toe, ik heb wel aluminium draagarmen dus die kunnen wel wat hebben voor de rest gewoon gaaf zoveel pit in zon klein autootje

Na ruim 2 jaar Brushless te hebben gereden met de HSP 1:10 Hotrod kan ik vertellen dat ik er veel plezier aan heb beleefd, ik moet echter wel eerlijk zeggen alles wat kapot kan heb ik inmiddels zo'n beetje ook mee gemaakt. Het geen wat het vaakste sneuvelden waren de aandrijf assen en ook een heuse autobrand heb ik meegemaakt. De 60A regelaar vloog na een defecte koeling tijdens het rijden in de brand, door snel handelen en de Lippo te verwijderen kon het beperkt blijven tot alleen de regelaar. Maar nu ruim 2 jaar later is na elke run reparatie noodzakelijk. Inmiddels is er een nieuwe gearriveerd en deze is nog met de standaard set up dus standaard motor met regelaar. Ook ben ik nu aan het kijken voor een andere echt zware monstertruck de Traxxas X-Maxx 8S een dure uitgave maar deze lijkt me wel heel erg gaaf en leuk om mee te rijden.

Back