HSP Backwash besteld

• Topicstarter Topicstarter R0bin
  • Startdatum Startdatum
R

R0bin

Guest
Hallo allemaal,

Zoals jullie zien is dit mijn eerste berichtje op dit forum dus ik zal me ff voorstellen

Ik ben Robin 17jaar oud, kom uit gelderland (uit een boerengat ja) ben een jongen en ben verschrikkelijk knap:rolleyes:

OT:

Ik ben net begonnen met de modelbouw en vooral de nitro buggy's spreken mij aan. ik heb een HSP Backwash besteld op pazzesco.nl met (infinity motor) en als het goed is krijg ik hem morgen binnen.

Heeft iemand enige ervaring met deze modellen? ik heb hier en daar gelezen dat de onderdelen nogal lastig te krijgen zijn, maar die hebben ze gewoon. Ze zeiden dat de webshop net online is en dat de producten nog toegevoegd worden dus daar ga ik dan ook vanuit.

DUS! iemand enige ervaring met deze modellen? tips wat ik erbij moet kopen? brand maar los!

Gr Robin

fotootje erbij ;)
backwash6.jpg
backwash4.jpg

Mooie buggy ! Mooie felle kleurtjes erbij.
Wat ik heb gelezen van andere ze zeggen dat je een nieuwe plug moet omdat die beter is? of is dat alleen voor sommige modellen? In ieder geval wat brandstof moet er wel bij.

Een low budget auto zo te zien/horen hoeft neit per defenietei slegt te zijn heb zelf een goedkope acme pioneer en hij gaat als een bulhit. Heb je hem al binnen en hoeveel koste hij? Wat voor nitro(brandstof) ga je rijde en heb je de stickies gelezen?(bovenaan de pagina) :mrgreen:

Mooie buggy ! Mooie felle kleurtjes erbij.
Wat ik heb gelezen van andere ze zeggen dat je een nieuwe plug moet omdat die beter is? of is dat alleen voor sommige modellen? In ieder geval wat brandstof moet er wel bij.
Ik ga hem eerst even inrijden heb de WOT al gezien hier op het forum :) Ze waren gewoon bereikbaar ( 06 op de website) ze zeiden dat ik er een performance plug in kan doen dus dat zal dan wel goed zijn?

bedankt voor de tip
.
0ODO77.JPG

Een low budget auto zo te zien/horen hoeft neit per defenietei slegt te zijn heb zelf een goedkope acme pioneer en hij gaat als een bulhit. Heb je hem al binnen en hoeveel koste hij? Wat voor nitro(brandstof) ga je rijde en heb je de stickies gelezen?(bovenaan de pagina) :mrgreen:
Ik denk dat er gewoon 16% brandstof in gaat? Ze hebben de standaard chinese .18 motor eruit gehaald en er een Team infinity .18 in gedaan. ik heb de WOT topic gelezen.

Hij was €185 en vergeleken met dure merken als tamiya leek me dat niet al te veel!

Edit: krijg hem morgen waarschijnlijk binnen! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
DUS! iemand enige ervaring met deze modellen? tips wat ik erbij moet kopen? brand maar los! Goeie schroevendraaier,inbussleutel,sleutelvoor de gloeiplug,versegloeipluggen,brandstof,baterijen,afterrunolie,gloeiplugstarter,failsafe,brandstofvulfles,temperatuurmeter(gebruik ik zelf niet ,locktite,luchtfilterolie,en nog wat dingetjes fei ik waarschijnlijk vergeten ben ps. weet waar je aan begint:mrgreen:

Ik heb (bijna) dezelfde buggy: RCUniverse - The Ultimate RC Site! - Research & Discuss RC Airplanes, RC Helicopters, RC Cars, Boats, Engines, Radios, Park Flyers and more plus RC Classifieds and Auction
De draagarmen en motor zijn de enige verschillen volgens mij.

Ik ben er erg tevreden over ;)
Al zo'n 5 liter mee gereden en alleen nog maar een kapotte gas/rem servo, tijdens het rijden. Maar gaf gelukkig geen gas :D.

Als je iets kapot rijd kan je de onderdelen idd wel krijgen, maar het duurt wel ffe voordat je het binnen hebt...

Verder leuk buggy'tje voor het geld ;)

DUS! iemand enige ervaring met deze modellen? tips wat ik erbij moet kopen? brand maar los! Goeie schroevendraaier,inbussleutel,sleutelvoor de gloeiplug,versegloeipluggen,brandstof,baterijen,afterrunolie,gloeiplugstarter,failsafe,brandstofvulfles,temperatuurmeter(gebruik ik zelf niet ,locktite,luchtfilterolie,en nog wat dingetjes fei ik waarschijnlijk vergeten ben ps. weet waar je aan begint:mrgreen:

Hoppa :P gloeiplug heb ik net bij ze besteld. gereedschap komt wel goed dat heb ik hier genoeg. failsafe is om ervoor te zorgen dat ze niet doorrijden bij verlies van contact tussen de ontvanger en zender lees ik net. lijkt me handig ik wil niet dat mijn buggy er straks vandoor gaat!:D

Maakt afterrun olie zo'n verschil? wat doet het eigenlijk

Bedankt

Ik heb (bijna) dezelfde buggy: RCUniverse - The Ultimate RC Site! - Research & Discuss RC Airplanes, RC Helicopters, RC Cars, Boats, Engines, Radios, Park Flyers and more plus RC Classifieds and Auction
De draagarmen en motor zijn de enige verschillen volgens mij.

Ik ben er erg tevreden over ;)
Al zo'n 5 liter mee gereden en alleen nog maar een kapotte gas/rem servo, tijdens het rijden. Maar gaf gelukkig geen gas :D.

Als je iets kapot rijd kan je de onderdelen idd wel krijgen, maar het duurt wel ffe voordat je het binnen hebt...

Verder leuk buggy'tje voor het geld ;)
Oja ik ziet het. ziet er vrijwel hetzelfde uit inderdaad. De backwash komt normaal met een chinees motortje maar ze hebben er een engelse team infinity motor in gedaan. mischien kwalitatief beter ofzo. over de onderdelen zeiden ze 2-3 dagen levertijd. staat alleen nog niet op de website dus ik denk dat ik een van de eerste ben die daar besteld heeft.

Je gooit gewoon een paar druppels in de motor nadat je gereden hebt, is beter voor de smering en als je de auto bijv. een halfjaar niet gebruikt dan moet je er gewoon een hoop ingooien en de zuiger op de laagste stand zetten( afterrun-dan roest er ook niks door de nitro.En een goede failsafe betaal je zo'n 20 euries voor je sluit hem aan tussen je rem/gas servo en de ointvanger en stelt hem dan in zodat als hij buiten bereik is of storing dat hij automatische op de rem gaat.En heb je een gloeiplug gekocht of een gloeistarter dat soort dingen kun je beter in een modelbouwwinkel kopen;)

Je gooit gewoon een paar druppels in de motor nadat je gereden hebt, is beter voor de smering en als je de auto bijv. een halfjaar niet gebruikt dan moet je er gewoon een hoop ingooien en de zuiger op de laagste stand zetten( afterrun-dan roest er ook niks door de nitro.En een goede failsafe betaal je zo'n 20 euries voor je sluit hem aan tussen je rem/gas servo en de ointvanger en stelt hem dan in zodat als hij buiten bereik is of storing dat hij automatische op de rem gaat.En heb je een gloeiplug gekocht of een gloeistarter dat soort dingen kun je beter in een modelbouwwinkel kopen;)
moz-screenshot-4.jpg
S30124.JPG

Ik heb net weer gebeld, ze nemen nog steeds op, handig :P €15,- kreeg deze foto in de mail. die plug had ik dus al besteld :\ nou ja voor die 3euries ga ik niet moeilijk doen als het niet goed is ga ik wel even naar quartel hier vlakbij.

En toch had je beter naar een modelbouw winkel kunnen gaan. Dit soort auto's zijn wel goedkoop, maar na een een jaar of zo zal de support een stuk minder zijn.

Ik merk ook op dat dit je eerste brandstof auto is en dan kun je toch echt beter naar een modelbouw winkel gaan en je daar goed laten voorlichten.

Succes met deze auto.

M.v.g. Mark

ikzelf heb ook een auto gehad van een onbekend merk, dit was een ajar of 5/6 geleden.
toen ik hem kocht geen problemen mee onderdelen en alles was prima te halen. MAAR... pas wel op met onbekende merken want als niemand er een koopt en jij wel als enige bij wijze van spreken dan denkt de winkel niet van nou voor die ene klant hou ik me winkel open.

heb dit zelf ook gehad had een site waar je onderdelen genoeg kon vinden. enkel toen me auto een jaar tot 1,5 jaar later kapot ging
winkel nergens meer te vinden en dus ook geen spares.
later is dit merk opgekocht door een bekender merk en nu is alles weer volop verkrijgbaar. maar pas er wel mee op.

Hallo,

ik ben ook vanplan om een backwash te kopen is dit een goede inverstering?
ik ben namelijk beginnend rijder is deze auto stevig?

gr Daan

Back