hsp monstertruck

• Topicstarter Topicstarter boedha74
  • Startdatum Startdatum
B

boedha74

Guest
Heb vandaag de monstertruck (tweedehands) voor mijn zoontje binnen gekregen.
Nu is dat ding niet helemaal in orde, dat wist ik ook en was de prijs naar.
Ik zelf rijd nitro en heb niet zo veel verstand van electronica.
Het is in iedergeval geen brushles maar er zit wel een regelaar op van hsp.

Als ik hem aanzet dan doet ie wel wat maar niet veel, reageerd ook niet op de zender en het ledje van de regelaar knipperd.
Wie kan me helpen om dit op te lossen
Ik vind het ook niet erg om een nieuwe regelaar te kopen. Alleen is de vraag waar kan ik zoiets kopen, en moet dat perse van hsp zijn of kan ik het hele setje vervangen voor een ander.
Wie weet of er in nederland ook een winkel is waar je spullen van dat ding kunt bestellen als het kapot gaa.

De kleine van mij ligt in het ziekenhuis en wil hem verrassen als ie thuis komt.
Dus als iemand nog iets heeft liggen zou het prettig zijn

groet marc

Wat voor zender/ ontvanger zit erbij?
Als het een 2.4GHZ is kan het zijn dat ie opnieuw verbonden moet worden met elkaar.
Bijna lege accu?
Ander voltage accu dan voorgeschreven?

nee het is een stick zender am27 staat erop
en de regelaar is een sp-03018 van hsp maar kan niks vinden hierover op internet
of ik zoeker weer verkeerd met google.

als je dit sp-03018 van hsp in typt in google dan komt er wel wat naar voren misschien dat je er wat aan hebt, er zijn meerder personen die wat problemen hebben met deze esc.
misschien dat je zowel de zender/ontvanger en de esc kunt vervangen en van meteen een 2.4 setje ben je meteen van de am af en de eventuele storingen die daarbij horen

verder kan ik je niet echter helpen

groetjes,

heb hier nog wel wat zenders en ontvangers liggen maar is voor nitro
ga ff zoeken naar een goedkope vervanger.
het is eerste auto'tje voor mijn kleine,
dus moet niet te duur zijn.
hahahaha
als ie wat ouder is mag het wel duurder zijn.
eerst maar een oefenen.

Een zender is niet specifiek voor electro of nitro... Een zender is een zender...

Probeer eerst de motor eens... Even direct op de accu aansluiten om te kijken of die wel in orde is..
Dan een andere zender/ontvanger combi ...

Tis uiteindelijk gewoon een kwestie van mogelijke oorzaken wegstrepen.

tja savage

zover ben ik nu ook gelukkig
heb de zender vervangen en de ontvanger vervangen en nu werkt het.
Alleen als ik de auto op de grond zet dan wilt ie niet vooruit
ik vermoed dus, de accu niet vol of kapot of de motor is gewoon overleden en moet ik gaan zoeken naar een ander motortje

De auto werkt wel op de zender zowel sturen als gas voor en achteruit zonder belasting.

Oja heb ook de stuurservo maar vervangen want die werkte helemaal niet

Dus ben in een uurtje al heel veel op geschoten

dan zou je inderdaad verder moeten zoeken in de accu die op is.
of de koolborstels zijn versleten van de motor

zo accu opgeladen vannacht met een robbe 5 lader
accu was lauw vanmorgen.
Accu geprobeerd maar niet echt super.
Komt opzich wel goed vooruit de wagen, maar na een 5 tal minuten op en neer rijden zie je dat ie snel achteruit gaat met de snelheid.

Nu mijn vraag kan ik op een 540 motor, zomaar een 3000mah accu hangen zolang hij maar 7,2 volt is
of zou ik ook een 8,4 met 2000mah kunnen hangen.(ik roep maar wat), heb er echt geen verstand van van electro.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back