huan qi 848 Coaxiaal inc fotos

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door tbstuntpiloot, 21 jul 2010.

  1. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    Laatst kwam ik ergens, en vader had van het vliegveld een huan qi 848 voor zoonlief meegenomen.

    Zag er daar niet moeilijk uit bij de demo, dus dat zal thuis ook wel lukken.
    Hop ding in de boom, crash op de grond, teleurstelling alom, en in een hoek gesmeten daarna.

    vraag aan mij: Kan jij hier wat mee?
    ik: Nou... eigenlijk.... drukdruk...
    reactie: Ach.. neem mee anders gooi ik hem weg.

    Nou ok dan ;)

    Dus ik heb nu een huan qi 848, lijkt op een lama clone, maar met horizontale staartrotor.

    .... Met: kromme hoofdas en bovenste bladhouders.
    (het kunstoffen onderdeel waar de bladhouder op scharniert is gebroken)

    Wie o wie weet er waar onderdelen te krijgen zijn, wellicht lama onderdelen uitwisselbaar?
    Meer info en ervaringen met dit ding?


    Info die ik heb:
    27mhz
    alles in 1 controller, zonder stekkertjes
    2x 370 motoren
    Coaxiaal
    Aluminium boven-frame
    Kunstoffen chrome kleur onderframe
    Aluminium tailboom
    Li-po accutje 7,4v 1100 mah

    Zou dit het waard zijn om te voorzien van nieuwe hoofdas, borstelloze motoren en regelaars (2x), 2,4ghz ontvangertje,gyro,borstel regelaartje voor de tailrotor?

    Wellicht hoofdas icm servos van een big lama gabruiken?



    Ik hoor het graag!

    Fotos:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Doordat deze heli geen swash plate heeft, maar een horizontale staartrotor om vooruit en achteruit te gaan, heb je wel een stuk minder mogelijkheden. Buiten vliegen kan in theorie, vanwege de echte zender ipv infrarood bediening, maar het zal dan wel perfect windstil moeten zijn. Dus als je dromen had om lekker buiten te gaan vliegen met dit ding, moet je die verwachting wat bijstellen.

    Als eerste heli om ervaring op te doen kan het leuk zijn, maar dan zou ik er niet teveel geld en tijd in steken met al die upgrades. Voor hetzelfde geld heb je een nieuwe heli die beter is, en waar je meer mee kan. Dus ik zou hooguit kijken hoe het vliegt als je de defecte onderdelen vervangt, maar let goed op wat je in deze heli steekt aan geld.
     
  3. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    Het probleem is, dat de zender in de verkeerde mode is, ik vlieg met gas rechts, en wil dat met de heli hetzelfde houden. (kan prima heli vliegen op de sim, met gas/pitch rechts. met gas links kom ik niet ver.)

    Iemand interesse in de hele bende aan electronica met motoren en staartrotor? (zender er ook bij)

    Wat voor KV zou een goed BL motortje (2x 10A op 2s ofwel 3s lipo?) voor dit ding (gelijk aan big lama qua maat) moeten hebben?

    complete big lama kop heb ik al besteld, kijken of ik er een big lama van kan maken... ;)
     

Deel Deze Pagina