Hubsan H501s

Discussie in 'Multicopters' gestart door vleugel, 4 feb 2017.

  1. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Wie vliegt er met de Hubsan H501s
     
  2. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Niemand????????
     
  3. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
     
  4. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Goedemiddag,

    Ik heb sinds een tijdje een X4 H501S, dat is ook de reden dat ik op dit forum terecht kwam. Ik was aan het zoeken naar mensen met ervaring met Hubsan, en dan de 501S versie, want het kost nogal een studie om de software up 2 date te hebben. Hubsan stuurt tegenstrijdige berichten en versies via mail, en op internet stonden voor een aantal versies ook waarschuwingen. Dus ik was op zoek naar mensen met ervaring met dit toestel, en dat vond ik hier: http://www.modelbouwforum.nl/threads/hubsan-x4-h501s-advanced-professional-full-hd-cam-quad.244793/

    Hoop veel van jullie te leren!
     
  5. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Hallo F.D.E welkom op het forum,
    Ik zit al wat langer op dit forum en vlieg heli en vliegtuigen.
    sinds een maand of 3 in het bezit van de hubsan H501s drone waar ik nu volop mee bezig ben, ik vind het een heerlijk apparaat om mee te vliegen en heb eigenlijk nog geen gebreken ontdekt.
    Wel ben ik op dit moment bezig om wat modificatie in de zender aan te brengen ten goede van de ontvangst, en het verbeteren van het accu pack van de zender.
    Wat betreft de firmware update daar heb ik mij nog niet in verdiept maar wel gelezen dat voor de V1.1.21 een waarschuwing word gegeven.
    Wat ik jammer vind is dat er maar weinig over deze drone te lezen valt op dit forum.
    hoe bevalt de h501s jou, en wat zijn jou bevindingen.

    groet vleugel
     
  6. FirstDroneExperience

    FirstDroneExperience

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    NO Nederland
    Dag Vleugel,

    Help, ik heb die 1.1.21 erop zitten volgens mij :)
    Tot nu toe geen problemen gehad, alleen in begin was zenderbeeld snel verstoord, keertje opnieuw "binden" en dat was redelijk verholpen. Zender heb ik 8 x AA inzitten, gaat wel snel, wellicht ook een accupack overwegen.
    Vind Hubsan overigens wel slordig als je ziet op wat voor manier ze mails sturen met allerlei versies ed. Dat ik de advanced had maakte het voor hen nog wat ingewikkelder blijkbaar. Maar goed, dat zal aanpassen aan ons Westerse model zijn?

    Groet,

    FDE
     
  7. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Je kan via het main menu bij frequentie het beeld ook aanpassen, mogelijk staat dat niet goed ingesteld??
    Als je de AA batterijen wil vervangen is dit een goede keus.Turnigy nano-tech 3000mAh 2S2P 20~40C Lipo Receiver Pack. 18 euro.

    groet
     
  8. Mordax

    Mordax

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Eindhoven
  9. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Ik heb ondertussen deze accu uitgetest op mijn zender, en gaat dus ruim 8 uur lang mee, de accu past na wat kleine aanpassingen net in de zender een wereld van verschil met de AA baterijen.

    groet
     
  10. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
  11. rolefes

    rolefes

    Lid geworden:
    13 sep 2013
    Berichten:
    6
    Hallo FDE

    Ik heb sinds kort ook een Hubsan H501S met Advanced transmitter ik heb alles ge update de versie's die ik op het scherm zie zijn H906A V1.1.2 en H501S V1.2.9 V1.6.25
    Ik had ook eerst de verkeerde bestanden maar naar een aantal keer opnieuw te hebben ge update had ik de goede bestanden en nu vliegt het zeer goed en alle functies werken zeer goed.

    Groet F R
     
  12. Player01

    Player01

    Lid geworden:
    17 mrt 2008
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Even een korte vraag voor de kenners .... is deze drone ook geschikt voor een beginner ? Of de Hubsan X4 H502?
     
  13. rolefes

    rolefes

    Lid geworden:
    13 sep 2013
    Berichten:
    6
    Hallo Player01,

    Deze is geschikt voor een beginner deze Drone vliegt bijna vanzelf in GPS mode hoef je helemaal niets te doen en blijft hij op dezelfde plaats hangen alles zit er op Headles mode Return to Home en Follow Me ik heb vanmiddag nog gevlogen en het was bijna windkracht 4 a 5 volgens buienradar.

    Groet F R
     
  14. Player01

    Player01

    Lid geworden:
    17 mrt 2008
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoi F R,
    Dank voor je reactie. Twijfelde wat over deze drone, dus tussen de 501 en de 502.
    De 502 heeft volgens mij geen brushless motoren, is dat echt een probleem?
    Maar ook over de syma X5C (ik ben op vakantie vlakbij Heerlen en daar verkopen ze die wel, maar niet de Hubsan).
    Zelf is mijn neiging meer naar de Hubsan en wist niet hoe geschikt deze zou zijn voor een beginner.
    Maar met jouw antwoord weet ik dat de Hubsan wel een overweging is.
     
  15. rolefes

    rolefes

    Lid geworden:
    13 sep 2013
    Berichten:
    6
    Hoi Player01

    Ik heb de Hubsan H501s besteld bij Gearbest met Advanched Transmitter in het EU Warehouse geen invoerrechten of btw kosten en in 1 week geleverd en goedkoper dan in Nederland
     
  16. rolefes

    rolefes

    Lid geworden:
    13 sep 2013
    Berichten:
    6
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  17. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Hallo Player01,

    Mijn zwager had totaal geen ervaring met quadcopter vliegen. Ik heb hem met mijn H501S laten vliegen en dat ging prima zonder problemen. Een machine als de 501S geeft je veel meer zelfvertrouwen als je net begint omdat de GPS je echt helpt. Kan je het niet meer volgen, laat de stick los en de quad blijft gewooon hangen zodat je het verder uit kan vogelen. En kom je er helemaal niet meer uit is er altijd nog return to home.

    Ik zou altijd brushless motoren nemen alleen al vanwege het feit dat deze minder snel slijten (geen koolborstels) en met de extra power je makkelijker in controle blijft in winderige situaties.

    Mvg,
    Leo van Miert.
     
  18. Player01

    Player01

    Lid geworden:
    17 mrt 2008
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoi Leo,
    Laat ik nou net gisteren de 502S besteld hebben. Dus geen 501S.
    Maar dat kwam door de prijs. De 502S FPV uitvoering gekocht voor 130 euro bij een Chinees, maar wel Duits Warehouse, dus geen douanekosten ! Dit is dus 110 euro goedkoper dan welke winkel in NL !
    Bij wat andere chinezen wat spare parts besteld. Ondertussen is een hele berg handel in verschillende pakketjes onderweg voor nog geen 190 euro totaal. Extra props, propbeschermers, extra motortjes, mooie koffer speciaal voor de 502S, extra batterijen, en de quad zelf dus.
    De 502S is de kleinere uitvoering, maar wel met dezelfde specs. Wat je zegt over de GPS en RTH-functie wilde ik er dan ook op hebben. Kan volgens mij wat crashes en schade schelen. Alleen dus geen brushless motoren, maar ja, dat is voor het volgende model. Nog een paar dagen.... :) :) :)

    Groet Frank
     
  19. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Het zal beide prima vliegen hoor daar niet van. Maar voor mij is brushless het extra geld waard. Het enige wat ik nog wil hebben is de advanced zender van Hubsan, ik heb momenteel de plastic zender met externe antenne modificatie.
     
  20. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    om het helemaal mooi te maken ga ik voor de H700.

    groet
     

Deel Deze Pagina