huges 500 700 size

gisteren mijn romp afgehaald bij de concorde en het ziet er fantastisch uit.
de bedoeling is om er mijn eerste omgebouwde nitro 700 naar ep, in te bouwen zodat deze heli terug gevlogen word. De bedoeling is om deze heli te vliegen met een 5 blads rotor kop van vario geleverd door guy vanderschelden.Ik bouw deze heli samen met mijn vriend guy K die indertijd de zelfde 700 heeft gebouw en deze nu ook in de zelfde romp zal plaatsen. Als er iemand info of ervaringen wil delen met ons horen we het graag via deze topic.
(ps: mijn dochter heeft de eerste vlucht geboekt voor haar liefste pop)

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Henk! Super mooie romp, zeker met die 5-blads kop.

Dat van die pop ken ik... mijn zoon heeft een Action Man afgestaan als piloot voor mijn JetRanger.

Groeten, Marco.

5 blads kop

we hebben een probleem met de vario blades. deze zijn gemaakt om links te draaien en de trex heeft een rechts draaiende rotor. als we deze bladen rechts laten draaien dan komt dat waarschijnlijk niet goed dus zit er niets anders op dan de draaizin te wijzigen van ons eenrichtings lager.
we zullen dit binnen enkele dagen eens bekijken.
nu nog 2 dagen werken en dan verlof. Dit word een bouwprojekt voor tijdens het verlof. Maar eerst een weekend naar venlo.

linkse kop rechts doen draaien

ik heb gisteren mijn huges 500 in gevlogen met de 5 blads kop in rechtse draaizin. dit wil zeggen dat het S - profiel van de bladen langs de onderkant zit terwijl dit eigelijk langs boven moet. Dit zou eigenlijk willen zegen dat de heli beter inverted vliegt maar daar ben ik nog niet klaar voor.
met de 700 e geen probleem maar met 2kg en 1500€ extra aan boord zie ik dat voorlopig niet zitten.
de heli vliegt fantastisch, zonder trillingen en een heerlijk geluid uit de bladen, net een turbine die voorbij zoemd.
filmpje wordt zondag gemaakt.

ik heb gisteren mijn huges 500 in gevlogen met de 5 blads kop in rechtse draaizin. dit wil zeggen dat het S - profiel van de bladen langs de onderkant zit terwijl dit eigelijk langs boven moet. Dit zou eigenlijk willen zegen dat de heli beter inverted vliegt maar daar ben ik nog niet klaar voor.
met de 700 e geen probleem maar met 2kg en 1500€ extra aan boord zie ik dat voorlopig niet zitten.
de heli vliegt fantastisch, zonder trillingen en een heerlijk geluid uit de bladen, net een turbine die voorbij zoemd.
filmpje wordt zondag gemaakt.

Dit zou ik dus NIET doen als ik jou was....

Het word nergens vermeld, maar als ik kijk naar de antwoorden van Vario p mijn vragen over speling in de kop, en ik lees tussen de regels door, dan drukken deze bladen de speling uit de kop doordat ze uit zichzelf naar negatief willen draaien. Ga je met de bladen ondersteboven vliegen (wat jij dus doet door rechtsdraaiend en met het S-slag aan de onderkant te vliegen) dan bestaat het gevaar dat de bladen gekke dingen gaan doen en eventueel gaan flutteren. Je doet iets waar die rotor stomweg niet voor ontworpen is.
Ik zou als ik jou was, zo snel mogelijk die one-way omdraaien en de heli gewoon linksdraaiend gaan vliegen. Dat je hekrotor dan andersom gaat draaien, soit, dat kan (zolang je de blaadjes omdraait) véél minder kwaad dan bladen die onder de verkeerde omstandigheden, tegen je tuimelschijfservo's aan gaan staan hameren....

Groet, Bert

Beste Henk:
zou je eventueel nog een paar foto's kunnen (willen) plaatsen van de heli?
Ga eerstdaags ook aan een 700 size MD500 beginnen, eentje van heli artist
Alle onderdelen zijn binnen maar heb nog een paar bedenkingen over het bouwen.
Het wordt mijn eerste schaalheli en ga eerst de 5 bladskop op een trainer zetten die ik nog staan heb.
Welke setup heb jij?
groeten.....

Beste Henk:
zou je eventueel nog een paar foto's kunnen (willen) plaatsen van de heli?
Ga eerstdaags ook aan een 700 size MD500 beginnen, eentje van heli artist
Alle onderdelen zijn binnen maar heb nog een paar bedenkingen over het bouwen.
Het wordt mijn eerste schaalheli en ga eerst de 5 bladskop op een trainer zetten die ik nog staan heb.
Welke setup heb jij?
groeten.....
het is ook deze van heli artist, met een omgebouwde trex 700n naar elektro. jive 80 hv , piro 520 14T M 0.7 en standaard aling servo's
swach, kop en bladen van vario
mini V-stabi 5.0

Back