hughes 500 E

full


deze romp ga ik om een 700 er T rex nitro bouwen.
ik heb zelf al een hughes 500 E gehad (breitling) en die is stuk gegaan.
nu ga ik een nieuwe bouwen (zie foto) maar ik had in de eerste romp veel trillingen in de vin achter.

weet misschien iemand hoe ik deze trillingen cq vibratie's uit de vin kan krijgen.
de motor 91 os zitten nieuwe lagers in (ceramiche).
flb systeem is beatsx v3.
rotor blades : spin blades 710
heck rotor blades : spin blades 105.

mvg roy

full
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, ik heb een vario hughes 500e , ook die had veel last van trilling in de staart.
Uiteindelijk heb ik het opgelost door de tail rotor incl. Bladen te balanceren, en tevens andere staartbladen te monteren van full carbon.
Hiermee was het bij mij opgelost. Tevens kan de fan van de motor soms een oorzaak zijn.kijk ook eens kritsch na de balance en evt run out in de clutch shoe op de motor.
Gr rinie
 
Hoi Roy,

dat woord 'n mooi project, is het al !
Ik vlieg ook nitro (en benzine) en vind het geweldig

Bij mijn 600 n had ik ook trillingen, ook in het hek,
maatregelen zijn geweest:

-een brug tussen de tail-boom-braces
-goed uitgewogen carboon tail blades (ik heb align)
-aluminium luchter in de motor (scheelt geweldig veel)
- en wat spelen met de touren

Een vragje van mij over de ceramiche lagers,
hoe veel liter nitro heeft die gevlogen,
en hoe heb je het ervaren, dat die ouden stuk zijn??

suc6 verder,
groeten Uwe
 
Mijn 550 size nitro Hughes 500 kreeg last van trillingen in de staart bij een te hoge headspeed....
 
de motor 91 os zitten nieuwe lagers in (ceramiche).

Haal die er asjeblieft uit.. met stalen kogels krijg je speling en herrie en dat merk je, bij ceramische lagers kan het van het een op het andere moment problemen, ceramische kogels verbrijzelen nl helemaal en verspreiden zich dan door de hele motor en dan isie echt compleet naar de &^$#;)
 
Ja,
met die ceramiche lagers heb ik geen ervaring,
is inderdaad, als zo'n ding kapot gaat, gaat meer kapot,
is bij iemand ooit zo'n lager geflippt?
Uwe
 
En,
heb je ook eens aan een turbine gedacht,
ik zoek nog naar een project,
zoals die HUGHES
maar met turbine ??!?

Uwe
 
jazeker turbine was het beste maar veel te duur

Ja ja,

die turbine slikkt nog een keer zo veel geld als de rest van de heli kost,
reken je alles met in, jammer

wilde die politie-heli (EC135) bouwen, maar met wat kwaliteit kom je op 10.000 € , dat is te veel!

edit: andere optie : Alouette II, iets kleiner, maar gee groot verschill van prijs
 
Laatst bewerkt:
Back
Top