hughes 500. merk voor mij onbekend

bert ik vind de hirobo heli wel lekker vliegen en onderdelen zijn er nog genoeg te vinden en te kopen . en idd Arie ben helemaal in voor de hirobo . en op google heb ik al gezocht maar kan niks vinden ja is wel wat info maar de instellingen kan ik niet vinden ..

Oh, maar de shuttle vloog absoluut lekker, niks mis mee. Ik heb er niet voor niets 7 jaar mee gevlogen, waarvan 3 of 4 jaar NAAST een Vario (die, zeker voor die tijd, absoluut het summum van prettig vliegen was)...

Maar ik heb zomaar twee voorbeelden: een keer het hoofdtandwiel gestript. In die uitvoering van mij zat het vrijlooplager "vast" in het hoofdtandwiel, en men had na drie jaar de lagermaten veranderd. Aangezien het oude type niet meer te krijgen was, nieuw tandwiel, betekentde nieuwe lagers, betekende nieuw frame, omdat de lagerzittingen integraal in het frame zaten.

Paar jaar later loop ik een breuk op in het frame, en bleken in het nieuwe frame NOG weer andere lagers te zitten, waardoor, je raad het al, ook hoofdtandwiel van NOG weer een andere versie gekocht moest worden.

Vergelijkbare dingen heb ik ook met het hekrotorhuis gehad (huis gebroken, nieuwe huis zodanig anders dat het stuurheveltje ook vervangen moest worden), en ook de motorkoppeling is een of twee keer gewijzigd, waarvan een keer ook problemen voor mij opleverde.

En ja, ik heb in die tijd echt de onderdelen lijsten erbij gehad, importeurs gebeld, Quartel, Toemen, Shamrock, Muco, noem ze maar op, alle modelzaken afgestruind, maar iedere keer te horen gekregen: niet meer leverbaar, dit is de vervanger, maar dan heb je zus&zo ook nodig...

Al met al, in 1990 gekocht, in 1997 was ik er klaar mee. Ik vloog toen al een jaar of drie, vier ook een Heim/Vario Star Ranger, en daar hoefde ik nooit onderdelen te vervangen die nog goed waren, want alles paste op alles.
Vanaf dat moment nooit meer anders dan Vario gevlogen, met als eerste uitzondering het kleine "Raptortje in een rompje" van afgelopen jaar.

Groet, Bert

snel 3 foto's gemaakt. .. ik heb de site even bekeken maar kan er niks uit wijs worden . ik ben niet blond maar potlood grijs hahaha..

full
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back