Hughes P21-J Devastator

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Luppie, 26 jul 2017.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    of je halveert het kanaal van het voorwiel (als hij een eigen servo heeft)
    of je rommelt een beetje met de hevelverhouding, waar je de stuurstang aansluit

    of je maakt een echt start/landing vliegmodus in de zender, om na de start op de vliegmodus over te gaan. dual rates en zo.
     
  2. Luppie

    Luppie verslagschrijvers

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    1.077
    Locatie:
    Double-u monkeyfield
    Hij heeft wel een eigen stuurservo maar zit samen met de rudder op een kanaal. De kanalen op de ontvanger zijn vol. De bouwer heeft er voor gekozen om deze servo slecht bereikbaar te maken dus het heveltje inkorten is wat lastig maar niet onmogelijk. Voorlopig ga ik de uitslag op de zender beperken en tijdens vlucht bijvoorbeeld wel volledige uitslag zodat de roeren wel werken. Sowieso zijn de uitslagen van alle roeren (te) groot maar ik ben er een beetje huiverig voor dat ik bij de eerste vlucht wat moet kunnen corrigeren. Misschien een dualrate traploos instelbaar maken op een schuif voor wanneer de roeren wel goed functioneren.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Vanuit mijn kleine toestel weet ik dat de uitslagen niet zo heel extreem hoeven te zijn...
    Alleen bij de start wilde het ding een torque roll maken, daarvoor was heel stevig aileron nodig.
    Maar daar heb jij geen last van.
    de mijne is een gooier..

    De canard had gewoon voor het gevoel een normale uitslag.
    in mijn geval had ik elevator gemixt met de bovenvleugel achter. dit was ook niet snel "happig" of erg agressief
    Jouw aileron zit op het originele aileron plekje, punt van de vleugel.
    op mijn kleine toestel zit de aileron op hetzelfde vlak als de elevator, dus tegen de romp op de bovenvleugel.
    het krachtenspel zorgt dat je dan best wel wat aileron nodig hebt om lekker agressief de hoek in te knallen.
    maar, jij gebruikt daar een ander vlak voor, alleen maar beter.

    Gewoon op gevoel "normaal" zetten.. moet het goedkomen.
    Als ik een tipje kan geven: zet aileron los in de dualrates op een knop..
    en elevator los.
    Omdat dit een toestel is waar werkelijk niets van bekent is, kan het straks gebeuren dat je aileron misschien hyper agressief is, maar de elevator precies goed.
    lastig landen met die combinatie

    Ander dingetje: de mijne is in vlucht best stabiel.
    Hij vind het prettig om een beetje ruim gevlogen te worden
    Hij gaat een stuk harder dan ik vooraf had verwacht. ik heb een ultimate dubbeldekker, die pakt een stuk minder snelheid. de mijne zie je gewoon continu versnellen, terwijl bij de meeste dubbeldekkers het vlot niet meer merkbaar is.
    Bij de mijne was het stall gedrag vrij netjes. eerst voorvleugeltje omlaag, dan pas de rest. ook dit zal bij jou nog wat beter zijn, omdat jouw canard een hoek heeft.
    de mijne zit gewoon recht, 0 graden.
    alleen landen moest wat sneller gebeuren dan leuk was op het grove gras, de mijne is geen goede langzame vlieger.
    maar de mijne heeft geen vleugelprofiel (stuk depron met glasvezel), de jouwe zou dan alleen maar beter moeten gaan.


    Mijn eerste vlucht ging toendertijd vrij probleemloos, zelfs met de gegokte uitslagen en zwaartepunt.
    bij jou zou het in theorie alleen maar beter moeten gaan :D
     

Deel Deze Pagina