Vanuit mijn kleine toestel weet ik dat de uitslagen niet zo heel extreem hoeven te zijn...
Alleen bij de start wilde het ding een torque roll maken, daarvoor was heel stevig aileron nodig.
Maar daar heb jij geen last van.
de mijne is een gooier..
De canard had gewoon voor het gevoel een normale uitslag.
in mijn geval had ik elevator gemixt met de bovenvleugel achter. dit was ook niet snel "happig" of erg agressief
Jouw aileron zit op het originele aileron plekje, punt van de vleugel.
op mijn kleine toestel zit de aileron op hetzelfde vlak als de elevator, dus tegen de romp op de bovenvleugel.
het krachtenspel zorgt dat je dan best wel wat aileron nodig hebt om lekker agressief de hoek in te knallen.
maar, jij gebruikt daar een ander vlak voor, alleen maar beter.
Gewoon op gevoel "normaal" zetten.. moet het goedkomen.
Als ik een tipje kan geven: zet aileron los in de dualrates op een knop..
en elevator los.
Omdat dit een toestel is waar werkelijk niets van bekent is, kan het straks gebeuren dat je aileron misschien hyper agressief is, maar de elevator precies goed.
lastig landen met die combinatie
Ander dingetje: de mijne is in vlucht best stabiel.
Hij vind het prettig om een beetje ruim gevlogen te worden
Hij gaat een stuk harder dan ik vooraf had verwacht. ik heb een ultimate dubbeldekker, die pakt een stuk minder snelheid. de mijne zie je gewoon continu versnellen, terwijl bij de meeste dubbeldekkers het vlot niet meer merkbaar is.
Bij de mijne was het stall gedrag vrij netjes. eerst voorvleugeltje omlaag, dan pas de rest. ook dit zal bij jou nog wat beter zijn, omdat jouw canard een hoek heeft.
de mijne zit gewoon recht, 0 graden.
alleen landen moest wat sneller gebeuren dan leuk was op het grove gras, de mijne is geen goede langzame vlieger.
maar de mijne heeft geen vleugelprofiel (stuk depron met glasvezel), de jouwe zou dan alleen maar beter moeten gaan.
Mijn eerste vlucht ging toendertijd vrij probleemloos, zelfs met de gegokte uitslagen en zwaartepunt.
bij jou zou het in theorie alleen maar beter moeten gaan
