hughes romp voor Trex 600

Hallookes allemaal,

Ik ben niet zo het type dat met de heli wil scheuren en zou me willen begeven in het schaalgebeuren. Voor mijn Trex600 heb ik mijn oog laten vallen op de geel/lila Hughes 500E van Robbe. (is nog niet echt schaal maar een mens moet klein beginnen he :)) Is er iemand die ervaring heeft met deze romp en is het een aanrader ? Zijn er struikelblokken waar ik rekening mee moet houden ? Dit is mijn eerste pseudo-schaal project.
Alle info is welkom.
P.S. Had graag een fotootje bijgevoegd maar dit lukt van geen kanten :mrgreen:

Zit er dan kwaliteitsverschil tussen de rompen, dacht dat het allemaal dezelfde waren ???? De bedoelde romp is op 3 plaatsen te verkrijgen, bij Robbe aan 279€, bij Align aan +/- 220€ (omgerekend vanuit USD) en bij Century-heli aan 498€. Prijs van Century is nogal hoog, is misschien toch iets andere kwaliteit dan de overige twee !!

Zit er dan kwaliteitsverschil tussen de rompen, dacht dat het allemaal dezelfde waren ???? De bedoelde romp is op 3 plaatsen te verkrijgen, bij Robbe aan 279€, bij Align aan +/- 220€ (omgerekend vanuit USD) en bij Century-heli aan 498€. Prijs van Century is nogal hoog, is misschien toch iets andere kwaliteit dan de overige twee !!
als het merk het zelfde is dan niet. maar het verschil kan zitten in de afwerking ik zelf heb er 1 van align (blauw/rood) hier in nederland gekocht.
en ben er zeer tevreden over is .trouwe voor mijn hk 450.hier is een link
HF6001 SCHAAL romp 500E BLAUW/WIT - RCHeliparts.nl .
gr pierre

Laatst bewerkt:

Century is over het algemeen wel anders > betere kwaliteit, Robbe zou de Align romp kunnen retailen, dat durf ik zo niet te zeggen.

Qua passing op je mechaniek zou ik voor een Align gaan mede omdat deze goedkoper is.

Ik heb de romp van Align besteld in "Breitling" combinatie. Blijkbaar is deze momenteel uitverkocht en zal hij pas volgende maand terug leverbaar zijn. Zal maar geduldig wachten zeker.

Hallo Scaler,

Er is een immens verschil in kwaliteit rompen: Century steekt er met kop en schouders boven uit n.m.m. Niet te vergelijken met ThunderTiger bijv.
Het is wel waar dat accenten verschillend worden gelegd: men gaat voor of degelijk, handzaam of acessoires.
Zou eerlijkgezegd proberen bij een ander de verschillen in uitvoering van jouw type-keuze (Agusta, Hughes, Ecureuil enz.) met eigen ogen te gaan zien. Inbouwen van Align in body ontworpen voor Align maakt het wel eenvoudiger! Moest voor een ThunderTiger-romp bijv. ±300 (!) uur modificeren. Als je dat leuk vindt: doen!

Laatst bewerkt:
Back