Hulp aanschaf/aansluiting Simulator

• Topicstarter Topicstarter dickts
  • Startdatum Startdatum
D

dickts

Guest
hallo Allemaal
ben nieuw op het forum ;)
met veel belangstelling wedstrijden DLG Elburg bijgewoond
wil eerst op een Simulator oefenen
heb alleen een Multiplex Cockpit light en een (snelle) Computer
mijn vraag is;
wat is een goede (train) Simulator en waar koop ik die?
hoe verbind ik mijn Zender aan de computer?
wat is de meest gebruikte knuppel indeling?
(ik vermoed rechts hoogte- en rolroer , links richtingroer)
alvast bedankt voor een antwoord
groet
Dickts

Real flight, of phoenix zijn de meest corante simulators.
Ik zelf heb de real-flight 4.5, ben er tevreden mee.
Je koopt hem gewoon in een modelzaak.
Je zender verbind je doormiddel van een kabeltje dat geschikt is voor jou bepaald type zender, of je gebruikt (zoals ik) de bijgeleverde zender, maar dit is niet zo leuk omdat je echte zender toch anders aanvoelt dan de goedkope meegeleverde dummy.
Je kan ook draadloos je zender verbinden met de pc doormiddel van simstick.
Zoek maar eens op google naar simstick, is best wel leuk en werkt goed, ikzelf ga het binnenkort ook gebruiken voor mezelf.
Met knuppelindeling denk ik dat je de mode bedoelt? de meeste vliegen in mode 2.

voor de rest, veel succes met oefenen :p

Door heel nederland worden er veel verschillende modes gebruikt meestal afhankelijk van de club waar je vliegt. Ik zou me bij een club in de buurt aanmelden en zien welke mode ze gebruiken. Dat is veel handiger als je hulp nodig hebt. Anders ben je compleet op jezelf aangewezen.

Onlangs kocht ik Aerofly5 van Ikarus.
Geweldig programma, met heel veel mogelijkheden.
Wind, turbulentie, thermiek, ochtend, middag avond, vele landschappen en veel vliegtuigen.
Je kunt er ook met een DLG (Stobel) mee vliegen.
Kost in 4D mode veel inspanning van je grafische kaart.
Is er voor Windows en Mac (Ik heb Mac)

Kijk op IKARUS RC Simulator Flugsimulator flightsimulator of (ook0) op AeroFly 5
Succes

Wind, turbulentie, thermiek, ochtend, middag avond, vele landschappen en veel vliegtuigen.

Kijk op IKARUS RC Simulator Flugsimulator flightsimulator of (ook0) op AeroFly 5
Succes

Jan,

Nu nog een multiplayer mode over Internet en we kunnen wedstrijden organiseren :-) .

Bas

Jan,

Nu nog een multiplayer mode over Internet en we kunnen wedstrijden organiseren :-) .

Bas

Dat kan in Real Flight. Heb ik eens geprobeerd maar ze stonden met de modellen aan de grond en waren aan het praten/chatten.
Niks anders dan een gewone modelvliegclub.................

Dat kan in Real Flight. Heb ik eens geprobeerd maar ze stonden met de modellen aan de grond en waren aan het praten/chatten.
Niks anders dan een gewone modelvliegclub.................

Om zoiets een succes te laten worden moet je het door Theo laten organiseren met Jorn als wedstrijdleider. Iets voor komende winter.......

Succes

mag ik eens vragen waar kan je die dlg downloaden ?
verwissel jij aerofly 5 niet met pro de luxe

gr peter

Jan,

Bas

Dag Bas,
Met Aerofly5 kun je ook met meerdere deelnemers over internet vliegen. Je kunt gaan tot maximaal 16 vliegers en hebt (volgens de handleiding) een "DSL-2000 verbinding of sneller" nodig. Het staat zo in de handleiding, maar geprobeerd heb ik het niet.
Jan

lap, ik vlieg met phoenix, ik moet maar tevreden zijn met schuim elektrotjes....
niet eens fatsoenlijk zwevers!

Gamebird

Heeft er iemand ervaring met een converter van gameport naar usb onder windows 7. Ik heb nog een Gamebird R/C pilot liggen met gameport aansluiting. Het lijkt mij leuk om deze weer eens te gaan gebruiken.

Jaap

Ik heb een ACE RC skymaster TS6 zender en deze wil ik gaan aansluiten aan mijn PC voor de simulator. Heb ik hier een aparte kabel voor nodig? Of kan dit ook met elk ander 5 polige mini usb en heb ik alleen een driver nodig? (die ik overigens nergens kan vinden)

Back