Hulp bij aanschaf nieuwe MR/Hexcopter...DJI F550?

• Topicstarter Topicstarter Aerolife
  • Startdatum Startdatum
A

Aerolife

Guest
Hallo allemaal,

Zal mij eerst even voor stellen,mijn naam is Jur, kijk al een tijdje mee op het forum, maar nu toch ook maar eens een profiel aangemaakt. Ik wil op zeer korte termijn een nieuwe/grotere MR aan gaan schaffen en daarbij kan ik wel wat hulp gebruiken. Aangezien het hier barst van de kennis dacht ik: dan moet ik daar ook gebruik van maken.

Het gaat om het volgende: Ik wil graag een quad/hex met een Sony Nex 5 eronder vliegen, gewoon omdat ik vind dat deze erg mooie beelden maakt. Het liefst dan nog met FPV, maar ik begrijp dat er een vertraging inzit als je een HDMI converter gebruikt.
Dus waarschijnlijk een losse FPV camera, zijn er mensen hier zijn die goeie ervaringen mee hebben op de F550?

Mijn belangrijkste vraag is zou het mogelijk zijn om een DJI F550 Wookong M te vliegen met:

Sony Nex 5 (16MM lens, 300gr)
(HDMI converter)
of een aparte FPV camera
FPV TX 5,8
Gimbal (suggesties?)
Gear (aeroxcraft 170gr?)
OSD (ezOSD?)
Batterij 3S / 4S?

Of zou dit teveel gewicht zijn voor deze hex? Misschien dat er mensen zijn met een vergelijkbare setup, dan hoor ik daar graag van.

Daarnaast moet ik ook gaan denken over een nieuwe zender. Aangezien ik hierna misschien nog wat groters zou willen (volgens mij is dit iets heel verslavend), zit ik nu te denken aan de Graupner MX-20, Futuba 12FG of een Spektrum. Weet dat de Futuba S-bus compatible is, maar als ik OSD heb dan maakt het mij niet zo heel veel uit. Maar als jullie ideeën hebben over welke TX het beste bij deze setup past dan ben ik jullie zeer dankbaar. Uiteraard zal ik alles vastleggen (foto/film) en hier op het forum posten.

mvg Jur

Laatst bewerkt door een moderator:
Back