Hulp bij Afstellen E-Sky Belt-CP V2 2.4GHz RTF

• Topicstarter Topicstarter Daakko
  • Startdatum Startdatum
D

Daakko

Guest
Hoi Mensen

Ik ben nieuwe en Radeloos. Help!!!

Ik ben de trotse eigenaar van een
E-Sky Belt-CP V2 2.4GHz RTF

Natuurlijk heb ik em de eerst keer laten crashen alhoewel het opstijgen niet het grootste probleem was maar eerder de zijwind(oeps:rolleyes:).

Ik had gelukkig een crashkit voor de zekerheid erbij gekocht en ik moest de rotorstang die de 2 rotorbladen verbind vervangen want deze was krom door de klap.

Nadat ik dit had gedaan bleek dat de rotor totaal uit balans was. Ik heb alles opgemeten met de heli op stroom zodat de servo'''s rechtstaan.
Maar ik krijg em niet meer goed uitgelijnd. Als ik nu zou opstijgen slaat de heli gelijk achterover en als ik op de afstandsbedieng en naar voren druk staan de rotors zodanig dat ie niet op 12:00 uur vliegt maar eerder op 21:30 uur.

Heeft iemand tips of een gadget waardoor ik em weer helemaal kan uitlijnen?

PS Ik heb niet aan de push rods of ed gezeten.

Alvast bedankt

Gefeliciteerd met je helikopter, en succes met het leerproces. De beste tool die ik je kan geven: Finless Bob's Helifreak Tech Room - HeliFreak

Dit zijn de filmpjes van finless bob erg duidelijke stap voor stap uitleg hoe helikopters opgebouwd en afgesteld moeten worden. aangezien hij geen belt cp onder handen heeft genomen kan je als alternatief kijken naar bijv de trex 450 serie, hoewel deze er iets anders uit ziet kwa opbouw is de essentie gelijk met het afstellen.

Hoi Mensen

Ik ben nieuwe en Radeloos. Help!!!

Ik ben de trotse eigenaar van een
E-Sky Belt-CP V2 2.4GHz RTF

Natuurlijk heb ik em de eerst keer laten crashen alhoewel het opstijgen niet het grootste probleem was maar eerder de zijwind(oeps:rolleyes:).

Ik had gelukkig een crashkit voor de zekerheid erbij gekocht en ik moest de rotorstang die de 2 rotorbladen verbind vervangen want deze was krom door de klap.

Nadat ik dit had gedaan bleek dat de rotor totaal uit balans was. Ik heb alles opgemeten met de heli op stroom zodat de servo'''s rechtstaan.
Maar ik krijg em niet meer goed uitgelijnd. Als ik nu zou opstijgen slaat de heli gelijk achterover en als ik op de afstandsbedieng en naar voren druk staan de rotors zodanig dat ie niet op 12:00 uur vliegt maar eerder op 21:30 uur.

Heeft iemand tips of een gadget waardoor ik em weer helemaal kan uitlijnen?

PS Ik heb niet aan de push rods of ed gezeten.

Alvast bedankt

de servo's moeten mooi 90grd (haaks staan) als je de heli aan zet.
de swash plate moet ook mooi horizontaal staan.
is dit niet het geval dan moet je aan de linkjes gaan draaien zodat de swash plate weer rechts staat. dit is de basis vanuit hier ga je de heli fijn afstellen met de trims.
zijn je servo's nog wel goed deze moeten alle 3 gelijktijdig bewegen en niet stotteren,het wil wel eens voorkomen dat na een crasch 1 servo stuk gaat.
verder zou ik ook na internet filmpjes kijken (wat de anderen ook al aangeven)hier is genoeg over te vinden.
het heli vliegen is een heel leer proces kwa vliegen maar ook kwa afstellen dat maakt deze hobby ook leuk;)

Back