hulp bij afstellen spektrum ar7200

Heb een heli tarot 450 vloog normaal met de tarot gyro maar ben zins kort in het bezit van de ar7200.
Mijn zender is tevens spektrum dx9. Heb bijna alle youtube filmjes beken maar krijg hem niet aan de praat.
blijf steken bij de swashplate krijg de servo's niet zoals ze in de filmjes laten zien. wat voor kleur ik ook kies is niet wat het moet zijn.... Als er een in de buurt van rotterdam is die mijn verder kan helpen ( hoef niet voor niets) woon zelf in krimpen a/d ijssel GRAAG......

Mvrgr Ton

Vaak zit zoiets in de swash mix.
Wat geven ze aan dat er geprogrammeert moet worden?
H1? H3? En waar staat de zender op.. Regelmatig begint de zender vanuit H3.

Als die niet goed staat, wordt het hem niet.
Verder moet je een beetje spelen met reverse om de richtingen goed te krijgen.
Altijd ff trial and error.

alle mixen staan uit zender alleen basic ingesteld daarna programma doorlopen van de gyro maar bij toekennen servo beginnen problemen alles al geprobeerd en reverse gezet maar gaan nog steeds niet de juiste kant op. h1 en h3 zeg mijn niks kom dat ook niet tegen in de zender.

H1 en h3 moet je tegenkomen.
Zit meestal in een hoofdmenu.
Parameters.
Of zoiets.

Kom je het niet tegen, Zit je in een vliegtuig menu.
En kun je een heli nooit afstellen

Bij Spektrum heb je geen H1 en H3.
Je geeft eerst aan dat je een heli in wilt stellen. Dan zoek je het bijpassende plaatje voor je swashplate. Zal waarschijnlijk
een verdeling van 120 graden zijn.
Als je dan met je pitch beweegt moeten alle drie servo's dezelfde kant opgaan. Als dit niet het geval is in het servomenu
de verkeerde servo op normaal of reverse zetten.
Nu kun je in het swashplatemenu de richting van je swashplate gaan instellen om te zorgen dat je swashplate de goede kant opgaat
bij stuurbewegingen. Bij mij staat er AIL+60 ELE+60 PIT+60. Hier kun je met de plussen en minnen gaan spelen om de swash de goede kant op te laten gaan.

Hopelijk heb je hier iets aan. Dit is hoe het op een DX7S gaat.

Grapjas :)

Dat IS h1, H3 etc.
Alleen als plaatje uitgelegd ipv met tekst.

Maar daar kan makkelijk je probleem zitten, aangezien de meeste stabilisatie systemen een h1 swash uit de zender willen.
Oftewel, een swash met 1 servo elevator, 1 servo aileron en 1 servo voor pitch.

Dus niet de H3 swash met 120 graden verdeling, die in het echt op de heli zit.
Dat regelt de stabilisatie.

Back