hulp bij beginnen project

hey mensen

ik wil zelf een boot bouwen
maar wat heb ik er allemaal voor nodig

mvg yngwie

Laatst bewerkt:
dronten hmmm..

als je zaterdagmiddag eens naar biddinghuizen komt kunnen we je vast wel helpen ;)

want daar zit vaargroep flevoland, ik hoor het wel ;)

hallo

een schroeven draaier komt ook van pas
kruis en een platte
en dan zo een zeskant sleuteltje voor je inbusjes vast te zetten van de koppeling is ook handig

groetjes raf

@YNGWie

Op dit soort vragen kan niemand je fatsoenlijk antwoord geven. Je zal specifieker moeten zijn.
Welk soort boot (speedboot, werkschip, zeilboot, onderzeeboot?)
Welk materiaal (plastic, hout, zink, lood?)
Welke aandrijving? (electro, brandstof, zeilen?)
Wat is je budget?

Neem de tip van Ruben serieus en ga eens kijken bij Vaargroep Flevoland.
Op zaterdagmiddag en woensdagavond achteraan de Sportlaan in Biddinghuizen. Da's vlakbij, en de koffie is prima.

De site van Vaargroep Flevoland, modelbouwvereniging voor schepen te Biddinghuizen voor meer info.

hallo

hela roel mijn tip is ook niet oftopic hoor
maar alle gekheid op een stokje inderdaad met dit soort vragen kom je nergens
snuister eens rond op het forum
geef in yahoo (heb ik aandelen van)eens een zoekterm in en zoek niet op web maar op image en je zult veel foto's over boten vinden
maak uit de model boten je keuze en neem liever een makkelijk bootje dat je afkrijgt dan een moeilijke die ergens onder het stof komt te staan

als beginners boot is een katja ideaal en wil je iets moeilijker kijk dan uit naar een neptune sleepboot
een katja kan wel heel snel varen met een wat meer power motor
een neptune is voor de fun en de lol maar wel een mooi bootje
en zo zijn er nog wel meer boten hoor

groetjes raf

Ongeacht welk soort boot, heb je nodig: een bouwplan of romp of bouwdoos. Een elektromotor met schroefas en schroef, in combinatie met een snelheidsregelaar, voor de voorstuwing. Een servo voor de bediening van het roer. Een zender/ontvanger om de boot te besturen vanop afstand. Als je varen leuker vindt dan bouwen, koop dan een kant-en-klare boot. Die zijn tegenwoordig erg betaalbaar, en je spaart voorlopig een hoop bouwgereedschap uit, waar ook een hoop euro's gaan inzitten. Als de hobby blijft, kun je al moeilijker gaan bouwen.

Back