hulp bij bouw 54cm predator outrigger

hoi ik ga maar eens mijn eerste berichtje plaatsen, ik ben 13 en ik maak met een vriend een 54cm predator outrigger. Ik kan je het bouwplan sturen als je ff je e-mail adres geeft. Wat voor hardware zouden jullie mij adviseren om het llekker hard te laten gaan. (motor, accu, propellor, schroefas) Wat voor tips heb en jullie voor het bouwen. Is het slim om voor een borstelloze motor te gaan? ik zal binnenkort een paar foto's sturen.

mmm als je net zoveel geduld hebt met bouwen als met wachten op een reply dan wens ik je nog veel suc6 .

Hoeveel geld heb je te besteden ?

Hoeveel ruimte zit er in de boot voor motor regelaar en accu ?

Bouw anders eerst het rompje en stel de vraag nog eens als ie klaar is .

mvg

Michiel.

hoi Michiel,
ik ben begonnen met het kopen van 0.8mm triplex en 3mm triplex, wat foam en lijm. het motorje komt op een schotje dat in het bouwplan staat. ik ben nu nog bezig met de twee sponsons aan de buitenkant. Zal ik je even het bouwplan sturen?
groetjes Tammo

heej Tammo

ik heb zelf de prediator al gebouwt een keer met een verslag erbij mischien is het handig om die een keer door te leze? hij staat onder bij me hand tekening

nick,

thnx nick, ik heb nog een vraagje: Waarmee kan ik een carbon pijpje in het foam vastlijmen? (secondelijm, bisonkit, uhu hart en uhu acrylit vreten het schuim weg.)

nick,
ik heb je bouwplan gelezenen mijn vraag is hoe je het nou uiteindelijk hebt opgelost en met welke hardware ben je geieindigd?
tammo

als je een cabon pijpe bedoelt voor de 2 voorste drijvers zou ik het zo niet doen denk ik ;) ik heb er een klein mal omheen gelecht en dan zou ik er epoxy in doen dan zit die 100% vast..
voor de hardeware zou ik niet veel kunnen zeggen (hij heef jammer genoeg nog nooi goed gevaren) ik denk dat je er het beste een BL setje in kan doen het gaat natuurlijk om de snelheid!!

er is iemand op het forum die veel ervaring heeft met riggers. als ik het goed heb heet die op zijn profiel Hendrix

hoe bedoel je 'een mal', en weet je waar het aan lag dat je setup die goed werkte? welke bouwplaat heb je gebruikt want jouw boot ziet er een stuk anders uit dan mijn bouwplaat.
tammo

dankje nick,
ik heb hezelfde bouwplan, ik ben naar een copyshop gegaan en hem daar op 100% laten uitprinten. je hebt op de hoofdromp geen doublers gebruikt op de zijkant of wel? ik bedoelde eigenlijk een mal voor de twee sponsons (buitendrijvers) want het hout moet ook worden vastgelijmd.....

ik heb de boot helemaal gebouwt zoals op de tekening stond behalven dat de drijvers bij mij aande zijkant zitten (volgens mij ook een rede waarom die niet uit het water wou trekken). de buitenste 2 drijvers heb ik met bizon constructielijm die gele pot die een beetje bruist en dan zit het wel vast.. aan de binnen kant van de sponsons heb ik ook nog een stukje roofmate gedaan.

Back