Hulp bij de bouw van de T-rex

[font=Arial, sans-serif][/font]Ik heb sinds kort de T-rex in bezit. Liet zich erg gemakkelijk in elkaar zetten. Maar ik stuit nu toch op een paar probleempjes waar de gebruiks aanwijzing mij geen antwoord op geeft.
Ten eerste de giro, ik heb een HH 500 giro van Align. Nu wordt hier een stukje dubbelzijdig klevend foam bij geleverd en word aangeraden om de giro achter boven op te plakken maar ik vind dat er maar weinig materiaal is aan die bovenkant met die rare ribben heeft iemand daar al ervaring mee?
Ten tweede de servo voor de rol loopt erg zwaar en beweegt maar minimaal, ik heb alles al flink ingespoten met wd-40 en met de hand loopt alles soepel en de servo loopt los ook goed maar zodra ik hem in elkaar zet loopt het niet meer. Enig idee wat dit kan zijn (standaard V2 swashplate)?

Hoi hoi,

Volgens mij "moet"die gyro niet bovenop, echter op de zijkant. En het zwaar lopen van de rol is "normaal".
Wat je kan doen aan die zwaar lopende rol (of nick) is even heel kort de soldeerbout tegen de kogels houden, daar wordt alles iets soepeler van (die tip kreeg ik ook tijdens de bouw).

Overigens is het een fijn ding om te vliegen... :wink:

Gr.A.

Volgens mij "moet"die gyro niet bovenop, echter op de zijkant

Heb er pas een gezien met de gyro achterin in het midden (tussen de twee zijplaten). volgensmij is dat een heel mooie plek voor de gyro. Bovenop (zoals in de handleiding staat) kan tot gevolg hebben dat je met de padles de gyro erafslaat. dat kan de bedoeling toch niet zijn :D

Ik heb ff een foto opgezocht die ik van de T-REX gemaakt had.

http://www.laurens23.herejezus.nl/gyro

Even flink inzoomen op de kleine heli vooraan. Ik heb een pijltje bij de gyro gezet.

Toen ik in de winkel wat uitleg vroeg over te trex, was dat ook de plaats die werd aangeraden omwille van dezelfde reden die laurens aanhaalt. Moet je wel zorgen dat ie goed vastzit, maar dat moet je zowiezo natuurlijk.

Yep, tussen de frames is absoluut de beste plek. Ik heb hem ook eerst achter op de staart gehad maar daar is ie erg kwetsbaar.

Ik heb zelf een plaatje gemaakt die tussen de ribben van het frame past alla een voorbeeld die ik op runryder tegenkwam.

Zie hier mijn oplossing:
GyroMountPlate.jpg

GyroMount.jpg

mountedGyro.jpg

Dus even creatief zijn met een stukje carbon en je hebt een goed beschermde plek.

Succes,

Peter

Back