Hulp bij de bouw van HMS Warrior.

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Benjamin 1951, 26 jun 2022.

  1. Benjamin 1951

    Benjamin 1951

    Lid geworden:
    4 mrt 2022
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb, een vraagje, wie o wie kan mij helpen. Ik loop met een plan rond voor een behoorlijk project, ik wil namelijk de HMS Warrior gaan bouwen. Voor de mensen die hiervan niet op de hoogte zijn; Dit schip was 1 van de eerste stalen oorlogsschepen, met zowel zeil als stoommachines. Was, voor die tijd (1860) zeer zwaar bewapend.
    Dit monster ligt als museum schip in Portsmouth en is echt een bezoek waard, zeker als je maritieme interesse hebt.
    Maar goed wat is mijn probleem, ik ben niet een heel erg ervaren bouwer, mijn eerste project was de “Smit Rotterdam” en daar zijn redelijk wat fouten mee gemaakt en heel wat zaken gebeurt die niet conform de bouw zouden moeten zijn. Ik heb mijzelf verloren in het trachtte te creëren van details die eigenlijk op schaal niet uitgevoerd konden worden. Dat komt omdat ik jaren op deze schepen heb gevaren.

    Maar goed vorige jaar begonnen met de bouw van de “Endurance”. Dit schip is een stuk beter gegaan en de lessen van de Rotterdam zijn toegepast.

    Als volgende project zou ik graag de Warrior zien. Ik ben echter geschrokken van de reviews over deze box van Billing Boats. De beschrijving zou volgens diverse commentaren uitermate summier zijn. Om toch mijzelf te beschermen tegen een teleurstellende ervaring (kosten zijn ook niet echt mals) zou ik graag eens in contact willen komen met iemand die dit monster als eens heeft gebouwd. Om even op zijn of haar ervaring mee te liften.

    Complete bouwverslagen van dit schip zijn er ook niet te vinden, ook niet op buitenlandse sites, alleen gedeeltelijke verslagen, dus vandaar deze oproep hulp.

    Alvast vriendelijke dank voor de moeite.

    Groetjes, Benjamin
     
  2. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Halderbergen
    Hallo Benjamin,

    De Warrior is een mooi en bijzonder schip wat als antwoord op de Fransen was met hun Gloire.
    Al woon ik niet in de buurt, Oudenbosch Brabant, kan ik je wel helpen bij de bouw. Zelf bouw ik al vanaf 2002 schepen. Neem maar een kijkje in mijn fotoalbum. Het beste is om een PBtje te sturen met je email adres erin zodat ik je via de reguliere mail kan ondersteunen.

    Mvg. Paul Burghoorn
     
  3. Benjamin 1951

    Benjamin 1951

    Lid geworden:
    4 mrt 2022
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zoetermeer
    Paul,
    Dank voor je reactie, gezien het mooie weer staat het e.e.a. heel even stil. Ik kom zeer zeker even terug op je bericht.
    Nogmaals vriendelijke dank,
    Gr, Benjamin.
     

Deel Deze Pagina