Hulp bij een slowflyer grondstart.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Rc-Flyfun, 10 apr 2006.

  1. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Bedankt vor de de Stiekjes The Coenen.

    Ik heb ze vandaag gekregen met de post.

    Vraagje nog hoeveel er om te doen 2 stuks is dat genoeg.
    En gaan ze lang mee of knappen ze ook snel.

    Grt RC-Bobbert.
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Op mijn magnum gebruik ik er soms 2 of 3 en zolang er niets gebeurt met de prop dan gaan ze lang mee. Als de prop losschiet dan effe de stiekjes terug zoeken en weer opnieuw gebruiken.
     
  3. kodel

    kodel Guest

    simpele oorzaak, simpele oplossing:

    Monteer wat grotere voorwielen. De vleugel moet schuin kunnen staan tov. de grond, anders kan hij geen lift genereren (oftewel: de "aanvalshoek" moet groot genoeg zijn)

    Dit is niet alleen bij depron plaatjes een probleem, ik heb mensen op het terrein zien verschijnen met een 15cc vliegtuig waarbij het landignsgestel niet hoog genoeg van de grond kwam en de vleugel dus geen lift kon genereren. En vervolgens krijgt het vliegtuig de schuld :)

    Met een neuswiel ipv. staartwiel heb je dit probleem natuurlijk niet (type cesna 182 bijvoorbeeld)
     
  4. kodel

    kodel Guest

    oeps, zie nu dat het draadje al 7 pagina's lang is, ondertussen bel je al in de lucht natuurlijk.

    Over elastiekjes:
    Ik heb dat gedoe met die propsavers nooit begrepen. Ofwel vliegen de elastiekjes eraf als je plotseling veel gas geeft, ofwel zitten ze te strak en is je prop toch nog beschadigd als hij onverwacht de grond raakt met het gas open. Geef mij maar een asje met draad en een moertje, voelt voor mij veiliger aan :)
     
  5. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    nou, dat moet je niet direct zo zeggen, Blijkbaar heb jij net een niet zo goeie ervaring ermee gehad. bij mij blijven de props prima zitten en 1 extra met fietsbel land ik zonder landingsgestel op het gras. dan zit de prop altijd scheef, die zou dus sneller breken.
    Bij een indoor shocky heb ik zelfs zo'n dun fliebelig GWS propje nog niet stuk gekregen (en goed mijn best gedaan hoor ;) )

    En ja, Bobbert is ondertussen wel de lucht in geweest ja :D
     
  6. kodel

    kodel Guest

    mijn broer leert nu ook vliegen met een slowstick *met* propsaver. toegegeven, de "landings" lijken meer op pogingen om het gazon om te ploegen, maar de propsaver heeft nog nooit een oranje GWS dingetje gered, quasi elke vlucht/crash heeft hij een nieuwe nodig, goed voor mijn business :)

    Maar gelukkig hebben jullie er meer plezier van, het zal dan toch aan de elastiekjes liggen.
     
  7. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Ja Bobbert is al zeker in de lucht geweest.
    Kom net terug van een stunt partijtje.

    Hier wat foto's van mijn eerste dubbeldekkertje.
    Ja tje want hij is maar 55 bij 55 cm.
    Gaat echt veels te hard en veels te moeilijk met sturen.
    Maar ik heb er voor het eerst een grondstart mee gemaakt.
    Weet nu ook hoe hard hij daarvoor moet gaan.

    Ging prima als een speer de lucht in alleen na de eerste bocht vloog het rubber er af en zag ik de prop naar benenden komen kon mijn dubbel prima aan de grond laten zweeven.

    met de stiekjes ging het beter vannavond.
    Ik moet er wel 3 om doen hoor want anders komt mijn prop los van de motor bij vol gas en gaat hij enorm trillen.

    Ga weer een 80x80 bouwen van de week.
    Heeft iemand misschien een mooie tekening van een ikarus liggen in print bare PDF formaat.
    Zoek me suf op het net maar vind niet echt een mooi model.
    Als ik het goed kan wil een een ikarus gaat kopen. op de site van hun heb je er 3 voor 99 euro.

    dus als iemand een leuk model heeft op zijn pc graag mailen.
    kan naar bobbertbeneden@hotmail.com

    oja en weet iemand hoe het komt dat ik steeds niet tegen de wind in kom althans bijna geen wind.
    Ik raak hem steeds bijna kwijt als ik met de wind (ook lichte wind) meevlieg.

    Het lukt me niet echt om gewoon voor mij langs heen en weer te vliegen wat ik op het net in filmpjes wel zie.
    ik heb genoeg power on board dacht ik zo.
    of is dat de onervarenheid.


    Ok hier een paar foto's van mijn dekkertje.

    Grt RC-Bobbert.


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  8. lespinoy

    lespinoy

    Lid geworden:
    27 okt 2004
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    belgie
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    ey, ziet er leuk uit man! tof dubbeldekkertje
     
  10. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Zo mensen vandaag lekker gevlogen met mijn Yak54.

    Vliegt wel aardig moet ik zeggen.
    En ik heb er een andere (kleinere prop op gezet).
    Dit vliegt veel beter wel iets minder snelheid en niet zo makkelijk prophangen, maar dat kan ik toch nog niet.

    Ik ga nu teminste na een paar vluchten met een hele schockie naar huis en geen halve of totaal losse.

    Begind nu pas leuk te worden.

    Moet wel zeggen dat ik de eerste schockie (knuffel) fijner vond vliegen.
    Rollen ging beter en andere stunts ook.
    Maar kan ook aan de gewichtsverdeling liggen bij mijn yak54.

    Ga van de week maar een nieuwe knuffel bouwen.


    Ik zag vanmiddag nog iemand net wegrijden in het Hosterpark die was wezen vliegen toen ik net aankwam.

    als er nog meer mensen uit de omgeving van Arnhem komen.

    Kom eens naar het Hosterpark in Duiven.
    Prachtig veld daar.


    Grt RC-Bobbert.
     

Deel Deze Pagina