Hulp bij instellen BEC regelaar copterx

• Topicstarter Topicstarter niliz
  • Startdatum Startdatum
N

niliz

Guest
Wie o wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Heb dus een copterx 450 met turnigy plush 30 A regelaar, die fikte weg.
Heb dus nu de standaard motor en regelaar besteld bij ehirobo

CopterX (CX450-10-06) 430XL Brushless Motor & 50A Brushless ESC with BEC eHIROBO Store

Nu krijg ik de instellingen niet goed, bij het opspinnen stopt de regelaar bij 40% gas. gooi ik het gas dicht en spin weer op, wordt hij weer gecut en geen vermogen meer op de motor.

Weet iemand de instellingen die ik moet gebruiken? ik dacht dat het wel ok was, dus niet.

ik hoor het graag, en alvast bedankt voor de hulp

je moet eers de regelaar full en low stick inleren.

gaat als volgt

- uit veiligheids overgegingen kun je de blades er even afnemen of je motor los van de maingear zetten

-Zorg dat je gas curve linear is (0-25-50-75-100)
- zet je zender op full stick (boven in dus)
- sluit de accu aan op de regelaar
-de esc gaat nu een hele reeks piepjes afgeven ff laten piepen
-stick naar de laagste stand
-wacht even tot regelaar is uitgepiept
-accu losnemen

Klaar is kees.

Je kan verder nog van alles instellen op de regelaar maar dat is niet nodig, met de standaard instellingen vliegt je heli perfect. Ik heb zelf deze regelaar ook gehad en het is mij nooit echt goed gelukt instelling zoals de soft start ed in te programmmeren

Hier heb je de manual als je er mee wil gaan stoeien

a2666335-22-CopterX%2050A%20ESC%20manual.jpg

Laatst bewerkt:
Gevaho of iemand anders, ik heb het zelfde probleem met mijn Copterx 450, gebruik dezelfde esc en motor.
Een aantal maanden lang heb ik deze regelaar op een andere heli gebruikt (Helipro 500) zonder probleem.
Mijn zender en ontvanger zijn van Futaba 6EX/617FS.
Aanvankelijk dacht ik dat de timing en keuze outrunner modes niet juist waren en heb deze opnieuw trachten te programmeren, aangezien de regelaar nergens meer op reageerde, heb ik een nieuwe esc/bec van Turnigy 40A met een bijbehorende programmeerkaart gekocht. Helaas reageert de kaart niet en dus niet te programmeren.
Nu is de esc heel simpel te programmeren, alles automatisch, dus moet geen probleem zijn, motor heeft 5 sec. gedraaid en stopte en weigerde verder.

Is ere een manier op Copterx esc te resetten.

Bijvoorbaat dank voor alle goede ideeën.

Ik heb zelf nooit de regelaar van copterx goed kunnen instellen. De wir war van piepjes waren voor mij abracadabra.

Ik heb altijd met de standaard instellingen gevlogen van deze regelaar en er nooit geen problemen meegehad.

Dus helaas heb ik geen oplossing voor je, je kan proberen met de bovenstaande handleiding er uit te komen.

Ander kijk eens naar de Hobbywing 40 amp regelaar zijn erg goed en makkelijk te programmeren. ook met een evt proggrammer kaart, kijk ff op ebay heb je er een voor rond de 30 euro.

Gevaho bedankt voor je bericht.
Een vraag over het programmeren van de copterx esc volgens jouw tekst.
Getracht dit te doen echter zonder resultaat.
Voor de goede orde.
De Futaba zender heeft het gaskanaal reverse, staat ook in de handleiding.
Start je de procedure toch zoals beschreven, stick full up?
Na een bepaalde tijd stoppen de piepjes,echter bij de gasstick in de laagste stand volgen er geen piepjes meer (confirmatie) of is het de bedoeling dat je tijdens de piepjes de gasstick al naar de laagste stand brengt?

gr. Gerard

Ja klopt gewoon, als je bij futaba zoals het hoort kanaal 3 op reverse heb en je start de esc op met je stick naar boven gaat hij gewoon in program mode. Zorg wel dat je throttle curve linear is (0-25-50-75-100)

Ik ben vaker met de copterx esc aan het stoeien geweest en kwam er niet uit. Ik kreeg het er zelfs benauwd van toen ik de regelaar van mijn 450 pro moest gaan programmeren toen ik de super combo had gekocht:).
Maar was niet nodig de align regelaar liet zich zonder moeite met de piepjes instellen.

hier nog wat handige info

Need Help with my copterX ESC Programming! - Page 2 - HeliFreak

er zijn meer mensen die er mee worstelen.

Back