Hulp bij keuze

Hallo waarde collega's :)

Ik ben in het bezit van een R620 en wil daar een 3asser kiptrailer achter gaan bouwen.

maar ben er nog niet geheel overuit wat voor mij nu het beste is qua electronica, Tevens bedoel ik hiermee te zeggen dat ik het liefste zo weinig mogelijk geld uit hoef te geven :mrgreen: maar dat spreekt voor zich dacht ik zo!

Dus even terug naar de basis!
wat wil ik:

Een 3asser trekker met verlichting (in de breedste zin van het woord) inclusief zwaailichten / knipperlichten / verstralers etc etc.
En de schotel moet ontkopelbaar zijn

Een 3asser kiptrailer met ook daarop verlichting, Tevens moet de bak kunnen kippen (hydraulisch of spindel ben ik nog niet overuit!)
Ook moeten de steunpoten bedienbaarzijn.

Maar ik loop een beetje tegen een luxe probleem aan!
Hoezo?... Nou er zijn natuurllijk diverse soorten zenders b.v. 40Mhz of mischien zelfs wel 2,4Ghz maar wat is nu wijsheid ?
Ik hoor steeds dat 2,4Ghz zenders tegen een beperking aanlopen omtrend de geluids en licht module's. Wie weet daar meer van ?? of heeft iemand daar zelfs een oplossing voor ?

Zelf leek mij de FC-16 Truck & Boat wel een goede keuze maar tja, Dan heb ik dus weer een kristal zender.
Maar gezien het aantal kanalen wat eventueel (eenvoudig)uitbreidbaar is bij de fc-16 lokt mij deze zender toch wel :)

Wat is er:

Scania R620 Tamiya 3asser
Robbe motor en regelaar (brushless)
zowel 6 als 7,2 als 12 volt setjes zijn aanwezig hier (prefereer trouwens wel 12volt ivm meer keuze voor uitbreidingen)

Wat moet er dus nog komen? :

Zender set
Geluidsmodule
Licht module (truck & trailer)
Spindel of Hydro

Gezien jullie meer ervaringen hebben omtrend "de hele kliek" :D
Mijn vraag dus aan jullie,

Hoe zou jij deze auto configureren ?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg,
Robbert

Bedenk dat jouw brushless motor veel vermogen afgeeft. Ga nou eerst kijken of die snoet heel blijft op het rijparcour.

brushless

zore,

die brushless is geen probleem met rijden, is veel beter te controleren als een borstelmotor....
deze doet 940tpv

Robert

Bedenk dat jouw brushless motor veel vermogen afgeeft. Ga nou eerst kijken of die snoet heel blijft op het rijparcour.

Hallo Zore,

Eerlijk gezegd snap ik je reactie niet helemaal, Want mijn inziens is het nog altijd de bestuurder die de snelheid bepaalt en niet de motor alleen.
Wellicht ging jij ervan uit dat ik een snelle brushless motor heb, Maar dat is dus niet zo!
Zoals Robert-10 al aangeeft in zijn reactie draait mijn motor niet snel :)

ff voor jou info de specificaties erbij gezocht:
Technische Daten:
Leerlaufdrehzahl: 950 Umin/V
Spannung: 7-15 Volt
LI_Zellenzahl: 2-4
Leerlaufstrom: 0.70 A
Leerlaufspannung: 7.40 V
Vollaststrom: 21.00 A
Vollastspannung: 14.80 V

Maar goed, Mijn "probleem" is er dus nog steeds :rolleyes:

Mischien zijn er nog andere modeltruckers die hier eens hun eigen visie over kunnen geven :)

Het gaat mij dus om............wat is wijsheid ? qua aanschaf / kosten / handling.

Mvg,
Robbert

Back