Hulp bij keuze

Hallo Forumleden,
Aangezien ik binnenkort mijn verjaardag weer mag vieren ben ik een cadeaulijst aan het maken. Nu zit ik te twijfelen tussen de dwarsdoorsnede van de Victory van Corel, of de dwarsdoorsnede van de Constitution van Mamoli.
Ik kan bijvoorbeeld niet vinden of de bouwdoos van Mamaoli compleet is aangezien hij behoorlijk in prijs verschilt met die van Corel. Van wat ik gelezen heb is de doos van de H.M.S. Victory zeer compleet en hoef je geen extra beslag bij te kopen. Is dat bij de Constitution ook zo?
Van de H.M.S Victory van Corel heb ik inmiddels diverse bouwverslagen kunnen vinden maar van de Constitution niet:mad:. Heeft iemand deze dwarsdoorsnede eens gebouwd? Of weet iemand waar wat bouwverslagen staan?:D

Nu alvast vriendelijk dank voor alle hulp die zoals ik inmiddels al "gewend" ben ongetwijfeld binnen de kortste keren gepost zal worden.

Van de USS Constitution zijn inderdaad geen NL verslagen voor zover ik heb kunnen zien.
je zou eens hier kunnen kijken: Model Ship World daar staan er enkele.
je zult je daar wel moeten registreren om meer te zien.

Indertijd heb ik de Doorsnede van Corel van de HMS Victory gebouwd, deze kit was van goede kwaliteit, echter niet geheel conform het origineel. ik heb daar diverse aanpassingen van gedaan, maar nu is er een betere referentie van de kit van D'Agostini welke hier op dit forum uitgebreid aan bod komt.

Veel dank allen!

Vandaag veel gesurfd op het net!

de reacties van eagter en janzmc waren daarbij zeer waardevol. Op een concurrerend Nederlands forum een verslag gevonden en op msw een account aangemaakt en veel gelezen en opgestoken.

Ben voorlopig tot de conclusie gekomen dat de meerprijs van de uss constution niet de meerwaarde qua model rechtvaardigt.

Tot zover mijn dank voor alle hulp.

Als ik het bouwpakket binnen heb en ga bouwen zal ik proberen een bouwverslag bij te gaan houden( al ben ik daar niet erg goed in).

PS. Wat zijn er een kunstenaars in de wereld!, le Fleuron in 1;24!! Durf ik als ik 100 jaar modelbouw heb gedaan nog niet eens van te dromen;) .

Laatst bewerkt:
PS. Wat zijn er een kunstenaars in de wereld!, le Fleuron in 1;24!! Durf ik als ik 100 jaar modelbouw heb gedaan nog niet eens van te dromen;) .

Dat is inderdaad een juweel van een model!

Als ik het goed begrijp wordt het dus de dwarsdoorsnede van de victory.

Wil ik je nog even wijzen (om het moeilijk te maken) dat er ook een doorsnede van de boeg van de Victory bestaat (van Panart) óók een héél mooi detail, en er staat ook een verslag van op MSW.
Heb je gelijk de mogelijkheid om een mooie ronde boeg te maken;)
(Staat ook op mijn lijstje trouwens)

Gewoon zo maar?

Hallo Germt,

Wel erg kwijlen ja. Maar is bouwen in 1:24 nog wel een leuke hobby?
Volgens mij meer een obsessie voor mensen die héééééél veel tijd en geld hebben. Maar blijft natuurlijk geweldig Knap.

Is inderdaad een beauty om te zie de Fleuron.
Er zitten er nog wel een paar op MSW waar we een puntje aan kunnen zuigen. Als ik zo'n schip wil bouwen met het tempo wat ik nu heb, duurt het wel een jaartje of 10 voordat ik hem af heb.:confused:
Er zit ook een nederlander bij die de Kingfisher bouwt ook petje af daarvoor.
Als ik daar naar kijk kan ik gelijk dweilen van het kwijlen.

Back