hulp bij kiezen MPX Cargo ESC('s)

Ik ben van plan een Multiplex Cargo over te nemen, en vroeg me af wat nou een goede (en vooral goedkope) keuze is als ESC. Er zitten dus 4 speed400 motoren in dat ding, en ik wil ze niet vervangen voor brushless want dat gaat weer flink centen kosten, aangezien je dan ook 4 ESC's moet hebben.

Nou zat ik te denken om misschien 2 of 4 van deze te kopen (als er 2 motoren op 1 ESC kunnen is dat fijn natuurlijk) Turnigy maar ik weet niet of dit een goede keus is? Ik heb in principe niet zoveel ervaring met vliegtuigen (ben eigenlijk autogek) dus ik dacht, ik vraag het maar hier.

Nou wilde ik qua accu's gaan voor 3S Zippy's. Zou ik dan aan een 5000mah 20C genoeg hebben, of moet ik dan toch voor 40C gaan? (of iets heel anders natuurlijk)

Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen :)

Laatst bewerkt:
3S is aan de hoge kant. 2S eigenlijk weer net te weinig.
3S en dan voorzichtig aan, anders verslijt je de motoren na 1 vlieguur.
1 30A regelaar voor 2 motoren kan.

Eigenlijk ben je beter af met borsteloze motoren uiteindelijk.

Ja, in mijn auto's heb ik ook alles brushless, maar ik wil het budget voor een vliegtuig zo laag mogelijk houden.

3S is eigenlijk teveel voor de speed400's? Misschien als ik op de zender de boel wat knijp, naar bv. 80%?

Dus 2 van die regelaars moet in principe voldoende zijn? Ik wil niet dat ik ze op de eerste test al meteen doorfik, want dan had ik net zo goed meteen brushless kunnen kopen :)

ik heb er ook ene en geloof mij hij vliegt zo goed met die speeds en trouwens wil je het anders heb je echt geen 4 esc.nodig want je moet opletten dat ze allemaal dezelfde toeren draaien of het vliegtuig trekt naar liks of rechts en wordt onbestuurbaar. Het is ook geen acrobak he. De cargo vliegt fijn echt zoals een vrachtvliegtuig gewoon rustig aan zonder toeren.