Hulp bij maken cockpitkap.

Mijn zwevertje is nu bijna klaar maar de accu kan er niet in en uit want die zit voor in de romp en daar zit geen klepje,
het is een glasvezel romp en er moet dus voor een uitneembaare klep komen om bij de accu te komen, nu is de vraag:
Hoe doe ik dit recht?
Welke vorm moet het zijn ?
Hoe krijg ik heb er later weer mooi dicht? afsluitsysteem?
Hoe groot moet ie?( een 1.60 m zwever)
De accu is 6,5 bij 3.5 bij 2.5
normal_boomer%20neus.JPG

Groeten en bedankt Harm Jansen

Kun je niet met een sleetje werken vanuit dat gat wat er wel al inzit?

Anders zou je je romp gaan verzwakken op een plek die je niet wil verzwakken.

Dat klopt maar ik weet niet hoe ik dat dan moet aanpakken, want de accu moet dan over de servo's , ontvanger en regelaar heen.

Nee niet helemaal de bedoeling, het is de bedoeling dat ik de kap gewoon van glasvezel houd en makkelijk plaatsbaar is, Weet iemand trouwens wat er fout is aan de accu in het model laten zitten? want die lipo komt er toch niet vaak uit want ik heb er maar een van en met een lipo kun je lang vliegen.
Als ik dan onderhoud nodig heb kan ik gewoon de hele rc tray eruit schuiven....

Wartexx zei:
Weet iemand trouwens wat er fout is aan de accu in het model laten zitten?

Helemaal niets. Als je maar gemakkelijk bij de stekker kan komen, het is héél verstandig om die niet aan je regelaar aangesloten te laten (maar waarschijnlijk zeg ik iets overbodigs :wink: ).

Hou de staat van je akku natuurlijk wel in de gaten, met name na harde landingen e.d. Het komt zeer zelden voor dat een beschadigde akku tijdens het laden uitfikt, het zou jammer zijn als je model meegaat.

Leuke zwever trouwens, mooie romp. Succes, gr. A.

Inderdaat leuke zwever, maar 50 euro, ik denk dat ik de accu dan maar eens in het model laat zitten tot ik met een beter oplossing ben gekomen, ik zal dan de rc op een slede zetten om deze om de zoveel tijd makkelijk te kunnen bustuderen.
de draaden zijn meer dan lang genoeg en de accu is 25 c dus warm worden met een sp400 zal niet erg veel zijn.

Back