Hulp bij opstarten hobby

Bij het zien op internet van de parrot ar drone, ben ik geinstreseert geraakt om er een nieuwe hobby bij te nemen.
Ik zou uiteindlijk graag een multicopter bouwen welke alle technische mogelijkheden heeft, ik denk aan fotograferen, filmen gps navigatie etc. Hierbij gaat het me hoofdzakelijk om de funn en minder oner de kwaliteit (dit om het betaalbaar te kunnen houden)
Ik ben een leek:oops: in moddelbouw, ik vind in elkaar zetten en solderen wel leuk, minder het ontwerpen.
Mijn vraag is waarmee zou ik het beste mee kunnen beginnen.

Tion,je schrijft het gaat minder om de kwaliteit,maar noemt wel veel dingen waar het aan moet voldoen.Zonder kwaliteit zul je dat doel nooit bereiken.Dan wordt het pruts werk.Als je een goedkope hobby wilt begin dan niet aan modelbouw.

Ik denk dat Tion hier mee wil aangeven dat het niet het beste van het beste hoeft te zijn. Als je hexacopters bijvoorbeeld neemt, die kan je kopen/bouwen vanaf 500 euro tot 8000 euro. Het hoeft van Tion niet de highend te zijn maar wel fatsoenlijk.

(klopt dit Tion?)

Met een beetje zender om ook alles te kunen bedienen is 500 niet genoeg .

Komplete set met alles , en dan low budget , lig je al gauw rond de 1000 € ;)
Als je nieuw begint moet je ook lipolader en de rest hebben .

Mvg Johan

Juist ja, elke hobby kost geld geen probleem.
Waarmee zou ik mee kunnen starten om een goed begin te maken?

Juist ja, elke hobby kost geld geen probleem.
Waarmee zou ik mee kunnen starten om een goed begin te maken?

Kijk even in 1 van de vele topics van nieuwe mensen die ook net goed en wel beginnen, dan krijg je snel een idee wat je nodig hebt, wat hun eraan hebben uitgegeven en vergelijk dat met wat je zelf graag wil

waarschijnlijk is het slim om voor een nagenoeg compleet bouwpakket te gaan.
hier zit alles bij behalve zender, accu's en lader.
dit soort pakketten zijn voor onder de 200 euro te vinden en alle componenten zijn al op elkaar afgestemd. het kan natuurlijk ook vele malen duurder, zoek op je gemakje en zet een budget op welke je in enkele delen verdeelt.
-multi compleet (frame, motoren, esc's flightcontroller en diverse kleinspul)
-stroom (lipo's en lader. (en een lipo alarm kost nog geen 2 euro)
-besturing (zender en ontvanger)

als je dit budget hebt ga je zoeken bespaar je een beetje op de zender kan je dat gebruiken voor de andere twee budgetten etc etc.
anders kan het heel snel heel duur worden.

voor nagenoeg complete pakketten ben je naar mijn mening het beste/goedkoopste af bij GoodLuckBuy. het is wel een shop waar je geduld moet hebben..... het kan een aantal weken duren voordat je alles in huis hebt, en je weet een paar dagen niet hoe het zit met je bestelling.. maar ik heb alleen maar goede ervaring met ze. maar ik ben een geduldig persoon..

probeer als je een paar dingen hebt gezien gerichte vragen hier te stellen.
hoe gerichter de vraag hoe duidelijker het antwoord.
er is zoveel mogelijk in de wereld van de multicopters dat het makkelijk is om door de bomen het bos niet meer te zien.

nagenoeg onbreekbaar frame, slecht landings gestel.. dit kan niet goed tegen zijwaardse landingen. een heli landings skid eronder en dat is opgelost.
de motormounts zijn ook niet erg crash bestendig. maar als er 1 kapot is bout je gewoon de motoren direct op de armen.

maar voor dat geld kan je je er nooit een buil aan vallen..

mijn ragquad en mijn hexa hebben beide hetzelfde X525 frame...

Ben nog verder aan het zoeken geweest en de volgende gevonden:
MWC SE Quadcopter Controller ARF Set with DJI F450 Frame Free Soldering

Ben verder gegaan met zoeken en speuren, kom bij Reely quadro copter 450 (A2f) en de Gaui 500X.
Zijn deze goed om mee te beginnen ?

Back