hulp bij plaatsing van de ontvanger F16

Discussie in 'EDF forum' gestart door r.zeilstra, 19 apr 2014.

  1. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Geachte leden , ik heb een vraagje , ik heb een F16 64mm vectoring jet , nu is mijn vraag waar ik 1- de ontvanger in het toestel moet plaatsen 2- printplaatje met koeling moet plaatsen en 3- printplaatje zonder koeling moet plaatsen ?
    Graag een afbeelding ervan.

    Met vriendelijke groet Ruud uit Almere.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2014
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat is/doet het printplaatje met koeling en wat is/doet het printplaatje zonder koeling Ruud?
    Welk zender/ontvanger heb je?
    Welk merk/type/model F16 heb je?

    Ik geef je niet veel kans op foto's/afbeelding, wellicht morgenmiddag met je spullen hier langs gaan voor een goed overzicht/antwoord? Minder dan twee kilometer van elkaar verwijderd:
    www.modelvliegenalmere.nl
    of
    www.gooieneemlandvvm.nl
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2014
  3. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    plaatsing van onderdelen in F16

    Hallo Ron van Sommeren , ik heb 2 kleine printplaatjes waar een soort (tonnetjes) op gesoldeerd zijn , weet niet precies hoe die dingen ofwel (tonnetjes) heten , weet niet waar ik ze in het toestel moet plaatsen.

    Ik heb er foto,s van gemaakt , maar kan ik ze hier niet up-loaden , wat wel zo jammer is , dan kon ik laten zien waarover ik het heb , misschien dat ik de foto,s naar je kan mailen dan weet je wat ik bedoel .

    Groetjes Ruud uit Almere.






    Groetjes Ruud uit Almere
    Verder heb ik de grijze F16 64mm RC straaljager Vectored RTF incl. 5 channel 2.4GHz zender van het merk STARMAX
     
  4. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Hallo Ron van Sommeren , morgen gaat mij helaas niet lukken , omdat ik paas-visite krijg , anders was ik namelijk wel gekomen .

    Groetjes Ruud uit Almere.


     
  5. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Hoi Ron , ik typte 5 channel 2.4 GHZ zender , maar dat stond bij de beschrijving , op de zender zelf staat 4 channel R/C system.
    Misschien handig om even de site te raadplegen waar ik de F16 vandaan heb nl. robotdiscounter.com op die site bovenaan (toys) aanklikken dan RC jet 64mm , dan staat ie op de derde pagina .

    Groetjes Ruud uit Almere.


     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    HHmmm, vliegende baksteen met een belachelijke beschrijving..... Echt iets voor een beginner, dan is die binnen 20 meter total loss.........

    Als je geen vliegervaring hebt dan lekker afblijven, maar helaas, jij hebt hem al gekocht. Zet hem lekker op de kast en koop een echte trainer waarmee je het modelvliegen serieus kan leren zonder schade, en ga naar die club in je buurt om het te leren van een ervaren instructeur.
     
  7. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Hoi Ron , ik heb foto,s toegevoegd , tis me toch gelukt om de foto,s toe te voegen , alleen is de vraag waar in het toestel dat allemaal geplaatst moet worden , de plaats van de batterij weet ik wel , die had ik op you tube gezien.

    Groetjes Ruud uit Almere.


     
  8. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Hallo Ruud,

    Ik moet TC01 wel gelijk geven. Wanneer je geen vliegervaring hebt dan zul je naar alle waarschijnlijkheid niet langer dan 10 seconden plezier hebben van je aankoop.

    Als je echt van plan bent te gaan vliegen zou ik beginnen met een simulator op je pc, zodat je wat stickgevoel krijgt. Deze kun je kopen voor een paar tientjes en bespaard je uiteindelijk een hoop crashes.

    Een EDF toestel is ook niet de beste keus als eerste toestel, maar met genoeg oefening op de simulator kan het misschien lukken. Daarnaast raad ik je aan een ervaren vlieger je toestel in te vliegen en te trimmen, zodat alles goed afgesteld staat.

    Succes!
     
  9. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Hoi Crasher , bedankt voor je info , het stickgevoel heb ik wel met mijn RC/auto , maar dat zal anders zijn dan met vliegen , lijkt mij inderdaad een goed idee om daar mee te beginnen , 10 sec voor 229 euro is echt niet fijn , had al een vermoeden dat het niet zo simpel was als dat het lijkt zoals je op you-tube allemaal ziet.
    Nogmaals bedankt man .

    Groetjes Ruud uit Almere.
     
  10. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Hoi TC01 , bedankt voor je reactie , was er eerlijk gezegd al bang voor dat het zo in elkaar stak.

    Groetjes Ruud uit Almere.
     
  11. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Als je iets kan lijkt het altijd makkelijk, toch?

    Ik denk dat een auto toch net weer iets anders is als een vliegtuig. Gewoon beginnen met 2 weken elke dag een uurtje simmen en dan ben je al een heel eind.

    Ben wel benieuwd hoe je het nu verder gaat doen. Vliegen is wel erg leuk om te doen dus wel doorzetten.

    Succes
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Als je geen ervaring hebt dit toestel nog seizoen op de kast laten staan Ruud, ter bescherming van toestel, jou, omstanders e.d., en ter bescherming van de hobby. Ook met simmen zul je binnen 10seconden snippers hebben. Verkijk je sowieso niet op simmen, altijd combineren met echt vliegen zodat je de dingen die in het echt, met instructeur erbij!, nog niet goed (genoeg) gaan, thuis verder kunt oefenen. Vooral start en landing lijken o zo makkelijk op sim maar zijn het zeker niet.

    Ga eens een zondagmiddagje(s) kijken/vragen/informeren (proefvluchtje?) bij de clubs die ik eerder in deze discussie gaf, dan krijg je een beter beeld van beginners on- en mogelijkheden. Lees/blader beetje door de belangrijk/sticky/faq discussies bovenaan in het Beginners-subforum (bespaart jou en ons veel vragen, en brokken) en lees/zoek ook wat mee in de welk beginnerstoestel? discussies daar.
    www.modelvliegenalmere.nl
    www.gooieneemlandvvm.nl


    Twee forumtipjes in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

    • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
    • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.[​IMG]
    • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2014
  13. r.zeilstra

    r.zeilstra

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almere
    Hoi Ron , thx voor je info , kreeg al eerder een berichtje van iemand dat het beter was om het toestel op de kast te plaatsen , dat lijkt mij ook het beste idee , en eerst maar is even langs wat clubs om te kijken hoe men het daar doet.

    Groetjes Ruud uit Almere.
     
  14. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    Ik heb nog nooit bij een club gevlogen en met mijn sim mijzelf en al meerdere mensen aan het vliegen geholpen die nog steeds geen schade hebben gevlogen. Om je toestel af te laten stellen en een keer aan de kabel te vliegen bij een ander kan zeker geen kwaad. In ieder geval wel gaan simmen. En daarna een 2e hands propeller vliegtuig van Parkzone of zo kopen van een paar tientjes en dan vliegen met de F16! Als je er een beetje werk van maakt hoeft ie echt geen jaar op de kast te staan. Toestellen als dit moet je uiteindelijk toch ook zien als een "wegwerp" product. Uiteindelijk komen ze om welke reden altijd wel een keer naar beneden.
     

Deel Deze Pagina