BadBert
Forum veteraan
mede EDF vliegers.....
Ik post dit maar even in dit subtopic, omdat het toch om een EDF aandrijving gaat.
ik ben in het bezit van een Carson eurofighter twin EDF. Deze is gemaakt voor 3s lipo (trekt dan 34 amp), maar vliegt op 4s veel leuker.
Ik heb er een 2650 mah 20c 4s lipo in zitten (op aanraden van sommige forummers) De eerste paar vluchten ging heel goed, maar na een paar vluchten werd de power minder, en nu kapt hij na een tiental seconden vol gas gewoon AF.
Goed, de motoren heb ik geen idee van de KV's... dat is probleem 1 (weet iemand dit?)
Er zitten 2 regelaars in, elk 18A. Deze zitten direct in de luchtstroom.
Ik ging eens meten (omdat de regelaar afkapte) en kwam tot de volgende conclusie: de setup trekt op 4s vol gas statisch 54 amp. Dat is dus te veel voor de lipo (constant dan). Dat is ook denk ik de reden dat de esc de boel afkapt.
NU komt het vraagstuk:
Kan ik ongestraft een zwaardere lipo erin hangen?! (meer C)
Ik weet dat de setup te veel amps trekt, maar tot op heden blijven de regelaars toch ook heel?!
Of is het risico te groot? Heb er nu tussen de 5 en 10 vluchten op zitten met 4s, en vlieg veel volgas.
Dezelfde vraag voor de motoren... als ik er grotere lipo of regelaars in hang, kunnen de motoren het dan wel aan?
nogmaals: het gaat al 5 tot 10 vluchten prima zo... dus de boel heeft nu 5 tot 10 vluchten ongeveer 54 amp getrokken, en alles is nog heel, en trekt nog steeds dezelfde amps (metingen staan ook op andere fora, op 4s hebben ze het allemaal over ongeveer 54A, dus dat is op zich prima)
Ik post dit maar even in dit subtopic, omdat het toch om een EDF aandrijving gaat.
ik ben in het bezit van een Carson eurofighter twin EDF. Deze is gemaakt voor 3s lipo (trekt dan 34 amp), maar vliegt op 4s veel leuker.
Ik heb er een 2650 mah 20c 4s lipo in zitten (op aanraden van sommige forummers) De eerste paar vluchten ging heel goed, maar na een paar vluchten werd de power minder, en nu kapt hij na een tiental seconden vol gas gewoon AF.
Goed, de motoren heb ik geen idee van de KV's... dat is probleem 1 (weet iemand dit?)
Er zitten 2 regelaars in, elk 18A. Deze zitten direct in de luchtstroom.
Ik ging eens meten (omdat de regelaar afkapte) en kwam tot de volgende conclusie: de setup trekt op 4s vol gas statisch 54 amp. Dat is dus te veel voor de lipo (constant dan). Dat is ook denk ik de reden dat de esc de boel afkapt.
NU komt het vraagstuk:
Kan ik ongestraft een zwaardere lipo erin hangen?! (meer C)
Ik weet dat de setup te veel amps trekt, maar tot op heden blijven de regelaars toch ook heel?!
Of is het risico te groot? Heb er nu tussen de 5 en 10 vluchten op zitten met 4s, en vlieg veel volgas.
Dezelfde vraag voor de motoren... als ik er grotere lipo of regelaars in hang, kunnen de motoren het dan wel aan?
nogmaals: het gaat al 5 tot 10 vluchten prima zo... dus de boel heeft nu 5 tot 10 vluchten ongeveer 54 amp getrokken, en alles is nog heel, en trekt nog steeds dezelfde amps (metingen staan ook op andere fora, op 4s hebben ze het allemaal over ongeveer 54A, dus dat is op zich prima)
Laatst bewerkt: