Hulp bij quadcopter

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum, ik wil beginnen aan het bouwen van een quadcopter. Maar nu loop ik een beetje vast bij de grote keuze aan onderdelen die er zijn. Ik wil het natuurlijk zo min mogelijk laten kosten. Ook weet ik niet helemaal wat ik allemaal nodig zal hebben, dit is een lijstje van wat ik denk nodig te hebben, ik hoop dat jullie het verder kunnen aanvullen.
- 4 x motor
- 4 x ESC
- frame
- accu
- controller
- ontvanger + zender
- propellers

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het aanvullen van het lijstje en de onderdeelkeuze.

Dit hangt af van het volgende:

Wat is je budget ?
wat wil je er mee kunnen ?
wat kun je zelf ? kant en klaar controller of uitgebreid in te stellen.
welke functie heb je nodig ? (alt, gps, mag acc ???)
welke grote wil je ?

Als het goedkoop moet zit je vast aan een kleine quad met een kk board en een turnigy 9x.

mvg
Daniel

Bedankt voor de reactie,

mijn budget ligt rond de 250 - 300 euro, het liefst lager natuurlijk, maar ik weet niet of dit haalbaar is.

Ik hoef er alleen mee te kunnen vliegen.

Ik heb nog nooit een controller ingesteld, ik weet dus ook niet of dit erg moeilijk is of dat het wel te doen is voor een beginner.

qua grote ben ik er nog niet helemaal uit, ik zat zelf te denken aan zo'n 60 x 60 cm maar ik weet niet of dit haalbaar is.

groeten
Sam

Zender komt uit op eurotje of 70 turnigy 9x $53 + verzend kstn
Er staan veel positieve reacties over het hk kk controller dacht iets van 15$
Wil je iets meer kijk dan naar de crius 50$
Kijk bij hk naar een frame met de gewenste afmetingen, daar staan de aanbevolen prop maten/motoren bij.
Als esc zou ik de hk blue series nemen zet hier simon k firmware op. Grote is afhankelijk van je motor. 30A is 10$
Dan goede accus nemen kijk naar 3300 - 4000 40c in De warehouse bestellen.
Je kan ff zoeken op het forum er staan zat lijstjes.
Mvg
Daniel

Back