Hulp bij Smit Rotterdam

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Sareno, 7 mei 2019.

  1. Sareno

    Sareno

    Lid geworden:
    3 okt 2018
    Berichten:
    364
    Locatie:
    Wijk bij Duurstede
    Een tijdje geleden heb ik een Smit Rotterdam van mijn overleden vader te koop gezet. Na lang twijfelen ga ik hem waarschijnlijk toch zelf afmaken.

    Ik ga hier wel wat hulp bij nodig hebben aangezien ik geen ervaring heb met het houtwerken op deze kleine schaal.

    Hebben jullie een idee waar ik voor hulp (hands-on) terecht kan in het midden van het land?
     
  2. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.539
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Dit vind ik en mooie beslissing.
    Er is niets mooier dan een zelf gebouwd/afgebouwd model.
    Hierin zal je altijd je eigen inbreng(met trots) terugvinden.

    Mijn voorstel is lid worden van een modelbouw vereniging.
    Je zal hier veel kennis en ondersteuning ondervinden.
    Zelf ben ik jaren geleden lid geworden van de Modelbouwvereniging Voorne.
    Ondersteund door de verkregen adviezen/commentaren heb ik mijn stoomsleepboot gebouwd.

    Voor een overzicht van de bij de NVM aangesloten verenigingen, zie bijgaand .pdf bestand.

    Wees niet bang voor commentaar. In mijn geval heeft negatief commentaar zeker bijgeleverd aan een beter resultaat (door herontwerp/bouwen van onderdelen).
    .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ha Sareno,
    Het is zeker een mooi besluit om de Smit Rotterdam zelf af te gaan bouwen. Een tijd geleden ben ik (via een inmiddels overleden collega) in bezit gekomen van de Smit Rotterdam. Mijn wens was om er mee te gaan varen en daar had ik ook hulp bij nodig. Ik heb me aangemeld bij de MBVA en daar al veel vragen beantwoord en hulp gekregen. Je kunt op dit forum ook veel vinden en anders kan je een bouwverslag opzetten. Dan lezen we mee en kunnen je vragen beantwoorden en tips geven. Succes met de bouw.
    Groeten,
    Roelof
     
  4. Lvmb

    Lvmb

    Lid geworden:
    6 okt 2017
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Castricum
    Goedemiddag sareno.

    Zal me eerst even voorstellen ben Leo 52 jaar en doe al meer dan 40 jaar aan modelbouw,had zelf ook de Rotterdam gebouwd ja al jaren geleden, toen wilde ik hem nog een keer maken maar dan 2 keer zo groot,zodoende ben ik er aan begonnen en na 21 jaar bouwen had ik hem helemaal zoals die toen was uit 1975.
    Dus als je vragen hebt over de Rotterdam stel ze gerust .

    Mvg leo v 20170506_195325.jpeg 20160424_104806.jpeg
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.038
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Sareno, Waarschijnlijk heb je al een aantal bouwverslagen van dit schip doorgenomen. Zo niet dan is het de moeite waard om dat te doen. Er staat een hoop over dit schip op het Forum. Om advies te geven is het altijd gemakkelijk om te weten (zien) in welke staat de boot nu is. Dus plaats eens een paar foto's. Je zult er wel een beetje energie in moeten steken. Succes ermee! Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina