Hulp bij updaten van Spektrum DX5C

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Ron M, 2 apr 2021.

  1. Ron M

    Ron M

    Lid geworden:
    6 jan 2021
    Berichten:
    22
    Locatie:
    ZH
    Hi,
    Ik heb sinds gister een nieuwe zender een Spektrum DX5C, deze gebruik ik icm een Arrma Outcast 8S.
    Om nu ook de telemetry te ontvangen moet de zender worden ge-update met een speciale kabel (spma3065). Heeft iemand deze en woont in de omgeving van Dordrecht?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
  3. Ron M

    Ron M

    Lid geworden:
    6 jan 2021
    Berichten:
    22
    Locatie:
    ZH
    Dank je, hier was ik al bekend mee. Ik ben opzoek naar iemand die zo’n kabel heeft liggen. Ik vind het erg veel geld (30 euro) voor 1 update.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien even de modelbouwwinkel bellen of ze je willen helpen. En je kunt bij de te koop gevraagd een oproep doen voor het lenen of een goedkopere 2e hands aankoop.

    Ik zal dit topic even verplaatsen naar het algemene elektronica deel waar je meer kans op hulp krijgt.
     
    Ron M vindt dit leuk.
  5. Ron M

    Ron M

    Lid geworden:
    6 jan 2021
    Berichten:
    22
    Locatie:
    ZH
    Dank je Roelof, ik heb al rond gebeld maar niemand in de omgeving. Nieuw zijn ze wel te koop.
     
  6. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Veghel
    De update van deze zender is zeker niet eenmalig. Er komen regelmatig updates van de Spektrum zenders. Ook zijn er ontvangers die met deze kabel een update kunnen krijgen. Nu weet ik niet zeker om hoeveel dit gaat bij Surface zenders en ontvangers maar bij mijn zenders en ontvangers voor vliegtuigen zijn er regelmatig updates.
    Helaas woon ik niet in de buurt anders had je zeker langs mogen komen; ik heb dit al voor meerdere zenders/ontvangers gedaan.
     
  7. Ron M

    Ron M

    Lid geworden:
    6 jan 2021
    Berichten:
    22
    Locatie:
    ZH
    Bedankt voor je reactie, ik hem zelf maar 1 update nodig. Dit is alleen maar om de optie “telemetry” te krijgen. Misschien dat het met vliegtuigen veel nauwkeuriger moet zijn en vandaar de meerdere updates.
     
  8. Ron M

    Ron M

    Lid geworden:
    6 jan 2021
    Berichten:
    22
    Locatie:
    ZH
    Ik heb hem toch maar besteld, dus mocht er iemand willen updaten en woont in de buurt..
     

Deel Deze Pagina