Graag gedaan kerel!
Het verschil tussen die FP heli van Esky en Walkera is eigenlijk noemenswaardig.
Vroeger bleken de ontvangers van Walkera slechter te zijn dan die van Esky, maar tegenwoordig met dat 2.4ghz gebeuren is dat niet meer zo.
Ik vlieg al bijna 4 jaar met Walkera modellen.Heb tussendoor ook wat Esky modellen gehad, maar die bevielen mij persoonlijk wat minder.
Wat ik je wel aanraad is om een heli te kopen (FP of CP) waarbij je met een 2.4ghz zender vliegt.
DAT is echt een aanwinst.
Vroeger toen dat 2.4ghz nog niet bestond voor Walkera kreeg ik de raarste storingen tijdens het vliegen.
Tegenwoordig is dat met 2.4ghz helemaal over.
Persoonlijk zou ik als ik jou was voor een Walkera FP heli gaan.
Dit omdat zo'n Walkera FP heli (zoals bijv de HM4#1A) een hele gangbare heli is.Ook de onderdelen zijn super cheap en op veel Webshop te verkrijgen.
Misschien wist je het nog niet, maar er is een Webshop genaamd:
RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL! en die hebben er een Forum bij.
Daar worden alle Walkera modellen in behandeld.Echt super.
Lees dat maar eens door, er staat zoveel in van mensen die voor jou al een Walkera hadden gekocht en vragen doorover hadden.Echt alles staat erin qua problemen en oplossingen.
Om te beginnen is Walkera of Esky echt de moeite waard.Maar...........lees echt eens veel op Forums over die heli die jij wenst aan te schaffen.
Dat voorkomt vaak teleurstellingen.Ook scheelt het je euro's achteraf.
Het aankopen van bijv een tweedehandse Walkera FP heli via Marktplaats of via een Forum is ook een keuze.
Maar met tweedehand wil je eigenlijk wel graag zien dat bij de aankoop de heli daadwerkelijk goed vliegt.
dat is als leek vaak iets lastig, omdat je het op dat moment bijv niet even zelf kunt proberen of soms kan zien of de heli nu echt toppie is.
Maar iemand meenemen met kennis is dan ook een optie.
Een FP heli tweedehand aankopen kan je vaak de helft van het geld schelen indien je een zelfde heli nieuw zou kopen.
Vaak hebben mensen er ook al wat Spare Parts bij, die je voor niks of voor weinig erbij kunt hebben.
Lastig he............al die keuzes.
Veel lezen op Forums over heli's die je wat lijken is echt een must hoor!!
Scheelt je een teleurstelling achteraf.
Helemaal safe gaan indien je een heli koopt doe je nooit, maar je kunt op voorhand dmv veel te lezen en eventueel te vragen aan gasten die al met zo'n heli vliegen, wel een beetje inschatten ofdat de heli bij jou zou passen.
Heb je vragen? Stel ze gerust.
Vr Gr Erwin