hulp bij zoeken heli

• Topicstarter Topicstarter eclipce
  • Startdatum Startdatum
E

eclipce

Guest
hallo,

ik heb een vraag, ik wil beginnen met een helikopter. maar ik zit nog te twijfelen tussen een lama v3 of een honey bee king II. maar ze zeggen dat een honey bee king II niet zo stabiel is als een lama v3. maar een lama v3 is niet echt om best hard vooruit te gaan. ik wil namelijk ook niet snel uitgekeken raken op een heli omdat hij te makkelijk is. als er nog een andere helikopter wat jullie mij aanraden hoor ik dat graag. als het maar niet boven de €150,- (ik heb ook maar een klein kranten wijkje:p)

Kunnen jullie mij zeggen welke keuze ik moet maken?

Kijk eens rond in dit draadje....
Ik ben begonnen met de V4 (zelfde als de V3 en eigenlijk is de V3 zelfs mooier), ik denk dat de Honeybee niet echt een beginners-heli is, (Collective Pitch etc.)
Als ik jou was zou ik dus voor de V3 gaan. Ik heb de V4 een jaar geleden gekocht en ik heb er nog steeds erg veel plezier van!
Succes met het kiezen!

Coen

Laatst bewerkt door een moderator:
Het verschil tussen een lama en een cp is nogal groot. Er is ook nog een goede tussenweg: de Honeybee FP...

Moeilijker dan een lama en goed voor jaren fun, maar lagere crashkosten en goedkoper!

In alle eerlijkheid heb ik spijt van de aankoop van mijn Lama V4. Tis net te groot om leuk mee binnen te vliegen, en buiten waait het weg.

Ik zou voor een Walkera Lama 2 of een Blade MCX mini coax voor binnen gaan. En als je buiten wilt vliegen, gelijk een CP. Liefst een Trex 450 kloon.

bedankt voor alle snelle reacties. maar de grote van de helikopter maakt eigenlijk niet zo veel uit want ik heb een grote sporthal op fietsafstand liggen waar ik met gemak met mijn x-twin acrobat kan vliegen.

@styreta:
zo'n kleine is niet echt mijn ding. een grote vind ik persoonlijk wat mooier

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

ik heb deze te koop gezet, hiermee heb ik leren heli vliegen , nu vlieg ik alleen nog met mijn mini titan !!!

misschien is deze set iets voor jou , veel reserve parts, en een mooi vliegend helietje

grtzzzzzzzzz marc

maar als jullie een helikopter voor een beginner zouden halen van rond de 150 euro en die een beetje snel. is een honey bee king II 6 kanaals moeilijk te vliegen of heb ik de lat dan al gelijk te hoog gelegt?
maar is die walkera df4-1 van bigscale-freak een goede en zijn de spareparts nog een beetje te betalen dus niet dat je 15 euro voor een stel bladen haalt.

Ja de Honey bee king is moeilijk vliegen, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan...

Misschien zit er een vliegclub in de buurt en als je je woonplaats in je profiel zet kunnen sommige mensen in jouw buurt misschien ook wel helpen!

Coax / FP spul is erg goedkoop. Met CP heb je snel een hogere rekening bij een crash.
Maar van een CP heb je wel veel langer lol, dus je kan het als investering zien.

Coax / FP spul is erg goedkoop. Met CP heb je snel een hogere rekening bij een crash.
Maar van een CP heb je wel veel langer lol, dus je kan het als investering zien.

Tenzij je vaak crasht. Dan is de lol er snel af met een cp.

Als je wat serieuzer wilt vliegen, is een CP wel een goede optie. Maar gewoon voor de fun is een fp geschikter (IMO)

ligt er net aan hoe snel je het op pikt. Als je totaal geen ruimtelijk inzicht heb eerst beter een FP inderdaad.

ruimtelijk inzicht heb ik wel een beetje. dus dat zou eigenlijk geen probleem zijn.
Als iemand mij zou willen helpen als ik een helikopter heb zou dat mooi zijn maar ik denk dat er niet zo veel mensen zijn op dit forum die dicht bij mij in de buurt wonen. ik woon namelijk dicht bij de Duitse grens. bij Oldenzaal.
maar bij een esky krijg je toch meestal een kabel die je in je afstandbediening kan drukken zodat je een simulator hebt. daar kan je dan (denk ik) het goed op leren. het voordeel is dat je geen crash kosten hebt.
@ludozzz:
wat bedoel je eigenlijk met serieuzer vliegen. ik haal het gewoon als een hobby. maar het is wel mooi als je met je heli op de kop kan vliegen.

Hoi hoi, wil bij deze toch even reageren.
Persoonlijk na het lezen van je berichten zou ik in jouw geval gaan voor een FP heli van rond de 350 gram
Ofdat nu 1 is van Esky of van Walkera dat maakt niet uit, maar je zult zien achteraf dat het je echt heel veel zal leren.
Een CP heli is uiteraard ook een goede keuze, maar om daar 'blind' mee te beginnen zonder dat je vooral eigenlijk al met een FP heli redelijk goed kunt hooveren, zou ik niet doen.
Het is absoluut te doen hoor.Maar zoals velen al hier beamen, zijn de crashkosten met een CP heli echt veel duurder ten opzichte van een FP heli.
Oke, een CP heli zal je eindeloze leering kunnen geven, maar als beginner zou een FP heli helemaal niet slecht zijn.
Voordat ik met een CP heli vloog heb ik eerst bijna 2 jaar gevlogen met een Walkera HM004 FP heli.
Kon daar op het laatst zo goed mee vliegen dat helaas het vlieggedrag van de heli mij beperkingen ging opleggen.
Toen was het dus tijd om de overstap te maken naar een CP heli.
Maar..............dan ben je er nog niet.
Je gaat geheid crashen met welke heli dan ook.Dat gebeurt ons allemaal.
Het punt met een CP heli is, dat na elke crash je vaak onderdelen moet vervangen.Naargelang de crash, bepalend voor het vervangen van veel of weinig nieuwe onderdelen.
Dan is het dus een kwestie van kapot spul demonteren en nieuw spul erop monteren.
En.............afstellen!!!
En dan komt de aap om het bochtje kijken.
Iedereen die dit leest en al ervaring heeft met CP heli's.(ongeacht het formaat) weet dat het afstellen van een CP heli niet 'effe' door een leek te doen is.
Je kunt niet zomaar even een CP heli op de gok afstellen als je niet precies weet hoe alles werkt en wat de instellingen horen te zijn.
Dat zullen jullie wel met me eens zijn hoop ik.
In jouw geval kun je het beste samen met iemand uit de buurt die al ervaring heeft met CP heli's het kunnen leren indien je straks daadwerkelijk toch wilt beginnen met een CP heli.
Mocht je het alleen willen doen..........dan mag je al een behoorlijk technisch inzicht hebben.
Heb je dat al wat minder (zoals ik bijv) dan krijg je veel ergenis ervan.
Daarom raadt ik je echt aan om met een FP heli te beginnen.
Als je een FP heli goed beheerst, dan zal vrijwel elke CP heli van hetzelfde formaat voor jou beter handelbaarder zijn om mee te vliegen.
Simmen op de PC is wel een optie hoor.Maar uiteindelijk gaat je leercurve in het begin het hardst omhoog met het echt vliegen.
Hoop dat je iets aan mijn advies hebt.
Sukses.
Vr Gr Erwin

ik denk dat ik dus dan voor een fp moet kiezen. zit er dan nog verschil tussen het merk Walkera of Esky? en als ik er een haal welke onderdelen ik er dan bij moet halen zodat het vlieggedrag wat beter word. ik moet alleen mijn vader overhalen dat een 2de hands bijna net zo goed is als een nieuwe. anders lijkt mij de walkera df4-1 van bigscale-freak wel goede optie. ik heb ook al een draadje gevonden wat puur over een honey bee fp gaat (met dank aan ludozzz:mrgreen:)
http://www.modelbouwforum.nl/forums/fp-coaxiaal/72536-het-honey-bee-fp-draadje.html
ps: zit er bij een Walkera ook een simulator? anders haal ik er voor + 20 euro er wel een simulator bij.

@Dylan sys150:
Bedankt voor jouw goede advies. Zo kan ik precies kijken wat het beste bij mij past. Zo ben ik ook bij de gedachten gekomen om geen honey bee king II of een cp te halen. Dat zal over een tijdtje (als ik graag verder wilt) zeker wel een optie zijn.

Graag gedaan kerel!
Het verschil tussen die FP heli van Esky en Walkera is eigenlijk noemenswaardig.
Vroeger bleken de ontvangers van Walkera slechter te zijn dan die van Esky, maar tegenwoordig met dat 2.4ghz gebeuren is dat niet meer zo.
Ik vlieg al bijna 4 jaar met Walkera modellen.Heb tussendoor ook wat Esky modellen gehad, maar die bevielen mij persoonlijk wat minder.
Wat ik je wel aanraad is om een heli te kopen (FP of CP) waarbij je met een 2.4ghz zender vliegt.
DAT is echt een aanwinst.
Vroeger toen dat 2.4ghz nog niet bestond voor Walkera kreeg ik de raarste storingen tijdens het vliegen.
Tegenwoordig is dat met 2.4ghz helemaal over.
Persoonlijk zou ik als ik jou was voor een Walkera FP heli gaan.
Dit omdat zo'n Walkera FP heli (zoals bijv de HM4#1A) een hele gangbare heli is.Ook de onderdelen zijn super cheap en op veel Webshop te verkrijgen.
Misschien wist je het nog niet, maar er is een Webshop genaamd: RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL! en die hebben er een Forum bij.
Daar worden alle Walkera modellen in behandeld.Echt super.
Lees dat maar eens door, er staat zoveel in van mensen die voor jou al een Walkera hadden gekocht en vragen doorover hadden.Echt alles staat erin qua problemen en oplossingen.
Om te beginnen is Walkera of Esky echt de moeite waard.Maar...........lees echt eens veel op Forums over die heli die jij wenst aan te schaffen.
Dat voorkomt vaak teleurstellingen.Ook scheelt het je euro's achteraf.
Het aankopen van bijv een tweedehandse Walkera FP heli via Marktplaats of via een Forum is ook een keuze.
Maar met tweedehand wil je eigenlijk wel graag zien dat bij de aankoop de heli daadwerkelijk goed vliegt.
dat is als leek vaak iets lastig, omdat je het op dat moment bijv niet even zelf kunt proberen of soms kan zien of de heli nu echt toppie is.
Maar iemand meenemen met kennis is dan ook een optie.
Een FP heli tweedehand aankopen kan je vaak de helft van het geld schelen indien je een zelfde heli nieuw zou kopen.
Vaak hebben mensen er ook al wat Spare Parts bij, die je voor niks of voor weinig erbij kunt hebben.
Lastig he............al die keuzes.
Veel lezen op Forums over heli's die je wat lijken is echt een must hoor!!
Scheelt je een teleurstelling achteraf.
Helemaal safe gaan indien je een heli koopt doe je nooit, maar je kunt op voorhand dmv veel te lezen en eventueel te vragen aan gasten die al met zo'n heli vliegen, wel een beetje inschatten ofdat de heli bij jou zou passen.
Heb je vragen? Stel ze gerust.
Vr Gr Erwin

ik heb nu op www.rcvliegshop.nl een starters pakket gezien van de walkera df 4-1. het is alleen geen 2.4 ghz controller en ontvanger. maar is het verschil nou zo groot? ik vlieg niet zo ver weg van mij en de sporthal heeft de grote van een handbal veld dus de afstand is niet zo heel erg ver.

Back