Hulp gevraag BeastX Trex700n

Hallo,
Ik heb een Trex 700 nitro gekocht met beastx v2 erop.
Nu heb ik zelf met mijn zender de beastx helemaal afgesteld.
Dit ging goed, alleen bij de 6 graden instelling was de led niet blauw, maar rood.

Bij de eerste testvlucht heb ik eerst voorzichtig wat gehoverd met zender op normal mode. Vervolgens dacht ik dat dit goed ging, en schakelde over naar idle up1 mode. Daarbij gaat de hoofdrotor meer toeren maken, omdat de trottle curve daar hoger is.
Tegelijkertijd trok hij ook naar rechts, en crashte, terwijl ik geen stuurinput gaf.

Heeft iemand een idee wat er verkeerd kan zijn gegaan. Zou het te maken kunnen hebben met de beastx instelling?
Graag jullie reactie.

Klinkt een beetje als of je de heli in normaal-mode hebt afgesteld(getrimt),
maar dat je dit bij idle up bent vergeten?
Maar daar weet je vast het antwoord op!

Mvg. Richard

welke bevestigings tape zit er onder de BeastX??
voor de Nitro versie adviseren ze de dunne 3m tape vanwege het doorgeven van trillingen van de motor met het dikke foamtape,m.a.w. deze is te dik en moet een dunne(heel dun!) onder de beastx

de beastx+heli testen zonder bladen en kijken ofdat de tuimelschuif recht blijft staan in normal idl1+idl2 enz.

S6 met het opbouwen van je rexje

gr

Jeroen

Ging hij opeens rechtsaf zonder dat je nog controle had?
Of trok hij opzij en hield je hem zelf niet meer?

In het eerste geval kan het evt zijn dat de bec het niet gehouden heeft, en de ontvanger aan een reset begonnen is ( dan doet hij dus een paar tellen helemaal niets )

In het tweede geval hebben we het eigenlijk gewoo over een estab doe nog afgesteld moet worden...
Trillingen zijn zn vijand, vind ie niet leuk
Net als de staart kan hij bij een bepaalde trilling opeens scheef wegtrekken
In dat geal, trillingen weg zien te krijgen, kabels checken of er geen spanning op staat, en experimenteren met het tape.

Dat rood en blauw heeft te maken met de geometrie
Is dat lampje niet de goede kleur, moet je vogelen met de linkjes op op de hevels (naar binnen of buiten )
Maar daardoor zou hij niet zomaar uit de lucht mogen vallen..

Stel dat de ontvanger in een reset zat... en de fail safe staat goed ingesteld in de zender ( throttle naar 0% ) Dan had hij dat toch zeker moeten merken..? Is het niet iets mechanisch geweest wat losgekomen is? Linkje o.i.d.

Dit is een BeastX probleem.
Het staat ook trouwens in de handleiding.

Bij te veel trillingen krijgt de control loop het niet meer geregeld en kan hij driften naar één kant (meer heftig sturen in de praktijg). Ik heb het gezen bij Jimmy en zijn Trex700N. Ineens trekt hij dan sterk naar rechts (in zijn geval). Nu vliegt hij geweldig en knalt direct de throttle hold er op en dan is de trilling weg en kon hij autoroteren.

Dus daarna op de grond getest zonder bladen.
Bij een bepaald toerental kreeg de Beast te veel trillingen vanuit de motor en stuurt hard naar rechts.
Van alles getest en uiteindelijke consusie werd:
- Dunne tape
- Extra Klitteband strap om de beast heen

Zelf kun je het op dezelfde maniet testen zonder bladen (safe)
Als dan de swash een kant op gaat de beast aandrukken dan gaat de swash weer recht als het goed is als het aan de trillingen ligt.

Dus sowieso trillingsvrij maken en da dit testen.

De 3g kent dit gedrag ook...

Ik heb het eens gehad dat hij onmogelijk fel op de cyclic was, en de 3g wilde continu net de andere kant op
na een gevecht van een paar tellen netjes neer kunnen zetten, bleek dat er een tape om de bladen te balanceren weg was = trilling

eea weer in orde gemaakt, en nu geen problemen meer.

Wel grappig dat een MB graag een dun tape wil hebben bij een nitro?
Logica zou zeggen dat hij dan juist dik tape met evt een plaatje zou willen hebben (iig, de 3g doet het daar geweldig mee)

Goeie, de extra plaat er tussen van Spartan hebben we ook geprobeerd:
"Vibration attenuation kit"
En inderdaad had ik hiermee de oplossing verwacht, maar nee.
Inderdaad niet geheel logisch, vond ik ook.

Ik heb altijd goed resultaat met die gel plaat ipv tape en / of metaal.
Icm met die gel strap ik de sensor dan wel goed/strak vast

Om te beginnen moet je de geometrie eens zodanig instellen dat je een blauwe LED krijgt. Dit is essenstieel bij de BeastX. Daarna verder proberen met andere zaken.

Het hoeft niet perse blauw te zijn. De 6 graden gaan vóór de kleur led.
Ik vlieg alweer anderhalf jaar met een rode led.
Stel je vraag eens op het beastx-forum.

Ik heb 2 jaar met de beastx en 700n gevlogen( ik had beide 700n zo opgebouwd) idd 6 Gr is belangrijker dan blauwe led.. Ik vloog ook met 6 Gr en rode led... Icm originele tape die bijgeleverd was en een align klittebandje er strak over heen..

Heeft altijd goed gevlogen en zonder problemen...

Groet Marcel

Voor de beastX ga je op nitro echt wel andere tape moeten gebruiken, omdat jouw probleem echt vaak voorkomt. Meestal schakelen die mensen over op 3m 4010 of 4011 tape, ik heb een rol 4011 gekocht op ebay omdat ik ze hier gewoon niet vond.

Dat gaat je probleem oplossen denk ik, enkel tape, geen plaat ertussen, en geen velcroband errond.

Voor de beastX ga je op nitro echt wel andere tape moeten gebruiken, omdat jouw probleem echt vaak voorkomt. Meestal schakelen die mensen over op 3m 4010 of 4011 tape, ik heb een rol 4011 gekocht op ebay omdat ik ze hier gewoon niet vond.

Dat gaat je probleem oplossen denk ik, enkel tape, geen plaat ertussen, en geen velcroband errond.

Toch vaag, dat meer mensen gewoon met standaard plakker vliegen en extra bandje erom heen en net als mij geen enkel probleem hebben... Wat ik zeg, dit heeft om 2 van mn 700N altijd goed en zonder problemen gewerkt... ik heb een 700N overgenomen van een ander(dus mn 3e) die is om dezelfde reden gecrashed, ik heb hem opnieuw opgebouwd en wederom met een origineel plakker bevestigd, en bij had deze het probleem niet....

Ik had de stekkers altijd naar achter zitten, zodat de kabels het frame gelijk binnen liepen, misschien heb je je beast andersom erop zitten...? dat daar misschien het probleem in kan zitten....

Elke heli is ook anders, je leest dat echt vaak dat de beastx ZEER gevoelig is voor trillingen. Ik zou echt 3m 4010 of 411 tape kopen en zien wat dat geeft.

Iedere estab is zeer gevoelig voor trillingen, het is even een verschil hoe ze er mee omgaan

Nu begreep ik van de MB dat deze erg graag een dun gyro plakkertje wil hebben op een nitro heli
Beetje tegenstrijdig, maar werkt voor velen..

Back