hulp gevraagd bij de bouw van asd sleepboot 3111 smit

hallo allemaal

ik ga binnenkort met de bouw beginnen van een asd sleper die ik kan overnemen van een medeforumer. nu heb ik niet alle matrialen en handigheid om het alleen te bouwen en ik weet dat er een aantal mede forumers zijn met asd slepers van smit.

nu is mijn vraag wie woont er in de omgeving van roosendaal/wouw die mij kan helpen met een aantal dingen ik heb een auto dus mij verplaatsen naar de hulp is geen probleem, en welke motoren en regelaars enz enz om het geheel mooi varend te krijgen maar wel met een redelijke prijs zeg maar dat het niet in de duizenden euro's gaat lopen want ik ben net als andere forumers ook afhankelijk van inkomen via het werk.

schaal is 1:50

alvast iedereen bedankt voor de hulp en alle info is welkom

Nou jan ik kan wel hulp gebruiken bij het in elkaar zetten van het casco eerst los en daarna lijmen of op een andere manier, en in een later stadium het inbouwen van de schottels en alle electronica. de boot hoeft niet volgende week of volgende maand te varen dus haast heeft het zeker niet want ik denk dat het minimaal een jaar gaat duren aangezien ik niet elke dag tijd heb door o.a me werk. waar ik ook goed hulp kan gebruiken is het maken van al het reling werk en de mast en welk matriaal ik het beste kan gebruiken wat ook betaalbaar blijft zeg maar en er zullen ook vast wel een aantal onderdelen gemaakt moeten worden daar heb ik het gereedschap niet voor dus een ieder die me hier mee kan helpen is welkom.

grt jeroen

Zou jij je leeftijd en woonplaats in je profiel willen zetten. Dan kunnen anderen dat ook zien en kunnen we je beter inschatten.

vrg,
Jan

ow dat durf ik hier zo ook wel hoor ik ben geen jonkie van 15 maar 26 en ik woon zelf in wouw bij roosendaal.

ik kan zelf vast het een en ander wel maken hoor met de hand maar het echte werk als een mast maken en dergelijke die ervaring heb ik niet en als er iemand is die zegt van joh als je nou voor de detail foto's zorgt en die meeneemt help ik je een mast te maken ik ben voor de hobby fotograaf dus al moet ik naar rotterdam om detail foto's te maken van de masten van de 2810 boten want ik vermoedt dat ze dezelfde lijnen hebben maar kwa lengte en lampen zit er misschien wel verschil in. ik zal morgen ook even een mail naar smit sturen misschien dat zij ook nog wat matriaal beschikbaar willen stellen dan ben ik weer wat verder.

ook zoek ik nog een leuke gezellige club in de omgeving

Ik heb ook al foto's gehad van het model zoals ze er nu bij staat die zal ik zometeen even plaatsen. maar nog niet in mijn bezit maar dat zal op korte termijn gebeuren.

de foto's van het model zoals het nu is:

en ik krijg het geleverd met een uitleg er bij, een uitgebreide tekening, stickers van naam, schakels, bedieningpaneel, ramen enz op de beschrijving met foto kan je zien wat er ongeveer allemaal in zit.

Laatst bewerkt:
hallo wiggie ik volg je bouw al enige tijd dus dat wist ik al en me mond valt elke weer open van verbazing, en mocht ik detail info nodig hebben zal ik zeker even aan de bel trekken. maar zit er geen verschil tussen de smit loire en de mississipi? of zijn al deze schepen kwa bouw identiek aan elkaar?

Beste Jeromeke,

In grote lijnen zijn ze voor 90 % identiek aan elkaar.

De verschillen zitten onder andere in de raampartijen in de opbouw, de schoorstenen en de vorm van de opbouw.

Het bouwpakket is gebaseerd op de eerste serie, de Loire, de Mississippi, de Mersey enz.

Later zijn daar de Humber enz. bijgekomen.

Let dus goed op om welk schip het gaat bij de foto's die in redelijke getale te vinden zijn op het net.

En bedankt voor het compliment overigens.

P.S. Tom Boere heeft 4 jaar geleden een Smit Mersey gebouwd op basis van hetzelfde pakket. het Verslag is ook op het forum te vinden, daar missen de foto's in maar misschien lost een PB naar Tom dat op voor je.

dit pakket is de humber voor zover ik begrepen heb dus daar gaan we al haha. nou heb ik zelf geen stille hand die alles netjes recht uit kan snijden of kan tekenen. ik weet dat tom idd de mersey heeft en ik heb een aantal jaar geleden de boot rag express over genomen en daar toen de smit belgie van gemaakt samen met een vriend van me. en toevallig weet ik dat marcel ook zo asd boot heeft en die heb ik al gemaild maar die kon met nie echt helpen aan foto's of helpen met de bouw zeg maar. dus alle hulp die ik kan krijgen aan deze kant van het land zal ik zeker met beide handen aan grijpen.

De eerste serie was de M serie.
Daarna volgen de Clyde, Humber, Loire en Rhône.
Inmiddels varen ze allemaal in het buitenland, sommige zijn al vernaamd.

Jeromeke,

kom eens langs op een vaardag, neem je pakket mee, dan kunnen we je van voldoende info voorzien, binnen de mailline varen er inmiddels een aantal !!!

die club wist ik al te vinden jan maar of ze nog actief zijn geen idee

@ tom dat wil ik wel doen geen probleem alleen geen idee bij welke vereniging ik dan moet zijn en waar die zit ;)

Laatst bewerkt:
ik heb inmiddels een club gevonden dankzij mede forumer dordtsebank waar ik ook deze asd van overneem, dit is voor mij op 10 minuutjes rijden en heb al even op hun site gesnuffeld en ze hebben daar aardig wat gereedschap zag ik al wel en ik ga me maandag even orienteren daar.

Index MVSV

heb even flinke tegenslagen gehad de laatste 2/3 mnd dus tis er nog niet van gekomen om casco te halen. en ik zit momenteel zonder werk thuis dus of het haalbaar gaat worden wordt ook nog lastig genoeg ben ik heel bang voor.

Back