Hulp gevraagd bij het trimmen van ffscale model

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door panos, 8 dec 2015.

  1. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    Beste ff modelvliegers,
    is er iemand in de buurt van Rijswijk die mij kan helpen met de triming van ff scale models? Ik ben zeer geïnteresseerd in dit type modelvliegtuig, (ffscale), maar ik heb geen ervaring met vliegen! Mogelijkheid van indoor zaal aanwezig. Ik hoop dat iemand mij de triming van de ffscale kan leren!
    Alvast bedankt.
    mvg, Panos.

    [​IMG]
     
  2. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Beste Panos,

    Mooi model gebouwd!

    1. Wat weegt het geheel, zonder rubber (inclusief de ballast die nodig is om het model op de voorlijst van de vleugel te laten balanceren)?
    2. Wat is de diameter van de prop en de grootste breedte (koorde) hiervan?

    Groet,
    Jan-Willem
     
  3. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    Beste Jan bedankt!

    Dit is ein bouwdoos van Peck Polymers, Piper Cub J3 Clipped Wing, 13 inch / 32,5 cm.

    1. Totaal gewicht met prop en ballast zonder rubber: 14 gr.
    2. Prop: Peck Polymers (japan) plastic 11,9 x 1,9 cm. (rubber voor indoor 1 loop 3/32", voor outdoor 1 loop 1/8")

    Mvg, Panos
     
  4. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Hoi Panos,

    Deze bouwdozen ken ik wel - ik verkocht ze in de jaren '90 via postorder (-:

    De gegevens die je verstrekte heb ik in een spreadsheet gestopt die mij doorgaans goede diensten bewijst.