Hulp gevraagd bij instellen jumper T12

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje van 9 jaar kan slecht met een DX6 zender omgaan ivm lichte handicap aan zijn rechterhand.
Ik heb hem een Jumper T12 gekocht in de hoop dat ik deze geschikt kan maken voor het vliegen met (simpele) heli's zoals de Blade NANO S2 en de Blade MCPX BL2. De Jumper T12 is nl een stuk kleiner en daardoor voor hem handzamer dan een DX6 of hoger.
Op de e.o.a. manier begrijp ik niet goed wat ik in moet stellen in de Jumper T12 zodat deze alle functies van de DX6 kan overnemen. De Jumper T12 is standaard voorzien van meerdere protocollen waaronder ook DSM2/X. De zender werkt met OPENTX.
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen de vertaalslag te maken van de DX6 instellingen naar de Jumper T12 zenden.
Ik heb de configuraties zoals ze in de handleiding van de NANO S2 en MCPX BL2 erbij gedaan.

Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen aangezien hij gek is van vliegen met Heli's en het voor hem ook therapeutisch werkt aangezien hij zijn hand MOET inzetten en dus traint.

Wie o wie kan en wil ons hierbij helpen?

Alvast hartelijk bedankt voor eventuele reacties en hulp.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2020-02-20 om 10.22.00.png
    Schermafbeelding 2020-02-20 om 10.22.00.png
    965,9 KB · Weergaven: 145
  • Schermafbeelding 2020-02-20 om 10.21.31.png
    Schermafbeelding 2020-02-20 om 10.21.31.png
    1,2 MB · Weergaven: 135
Hallo Martin.

Neem eens contact op met Hermor, op dit forum.
Die kan je hier wel bij helpen, hij komt uit Borne, net zoals ik zelf, dus kort bij.
Groetjes René

Hoi Martin,

Gaat het om een jumper t12 of een jumpert16?

Met de t16 kan ik je wellicht helpen de t12 ken ik helaas niet,

Wellicht dat je een programma van een t16 kan aanpassen voor een t12 in companion (de opentx software op de computer?

Wil je best proberen op weg te helpen stuur me maar een pb, volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt(-;

gr kees

Laatst bewerkt:
Hallo buren ;-)
Dank voor jullie reacties.
Het gaat om de Jumper T12. Het kleinere broertje van de T16. Heeft dus minder kanalen maar dat is niet het punt.
Ik stuur je zo een PB kees.

Hoi Martin,

Heb je een pb gestuurd.

Heb je een t12 pro of de gewone t12, heb inmiddels wat uitgezocht, ik heb zelf al spectrum heli's geprogrammeerd in mijn t16 zender en denk dat dat ook wel lukt bij die van jullie. Het probleem zit vaak in de afwijkende kanaalvolgorde van opentx en spectrum. Het mooie van opentx is dat je dat gewoon kan wijzigen.

Gr kees

Sent from my SM-T805 using Modelbouwforum.nl mobile app

Back