Hulp gevraagd bij programeren MC 19

Hallo

Ik zoek hulp bij het programeren van mijn MC 19 zender.
Ik gebruik deze zender voor een scheepsmodel maar ik wil graag het een en ander gaan mixen.

Ik weet na informatie bij Quartel dat ik voor deze mixen advie smoet vragen van de Helivliegers.
Jullie gebruiken 3 punts mixen welke ik schijnbaar nodig heb om mijn wens voor elkaar te krijgen.

Onderstaand een omschrijving van mijn wensen.
Ik ben een model aan het maken van de Maersk Master.

Dit is wat voorstuwing betreft een bijzonder model.
De MM heeft 2 boegschroeven, een hoofdschroef met verstelbare bladen. en aan beide zijden naast deze schroef nog 2 thrusters (schroeven welke 360 gr kunnen draaien.)

Het bedienbaar maken van deze thr heeft wat denkwerk en testen gekost.
Maar nu werkt het redelijk waarbij positie thr op de zender ook positie onder het model.
Met een max omw van 400 gr.

Nu gebruik ik een Graupner MC 19 omdat dit een 10 kanaals zender is.

Op de onderstaande kanalen ziet u welke wat bediend.
kanaal 1 Regelaar Hoofdschroef
kanaal 2 boegschroeven
Kanaal 3 Servo voor blad verstelling
kanaal 4 Roer
Kanaal 5 Positie Thr 1
kanaal 6 Regelaar Thr 1
Kanaal 7 Positie Thr 2
Kanaal 8 Regelaar Thr 2
Kanaal 9 Multiswitch
Kanaal 10 Reserve, evt 2 multiswitch

Nu heb ik een mix in gebruik om kanaal 1 en 3 te mixen om een betere besturing te krigeb van de hoofdschroef.

Echter waar ik deze PB voor stuur, ik heb vraag hoeveel kanalen kan ik nog meer mixen.

Graag zou ik al dan niet met 2 mixen de positie Thr 1 en Thr 2 (kanaal 5 en 7) willen mixen met kanaal 4 van het roer.
Daarbij wil ik de slag van kanaal 5 en 7 dusdanig terug draaien dat de Thr (servo) 90 gr links en 90 gr rechts draaien, (dit is waarsch een slagbeperking van 100 naar 25%)

Indien dit niet modelijk is 2 kanalen (5 en 7)te mixen met kanaal 4, is het dan evt wel mogelijk met 2 afzonderlijk mixen waarbij bv. een mix kanaal 5 met 4 wordt gemixt (met slagbeperking voor kanaal 5) en mix 2 kanaal 7 met 4 (ook weer met slagbeperking voor kanaal 7)

Ik weet niet of dat aan kanaal (hier kanaal 4) 2 kanalen gemixed kunnen worden en indien dit niet kan worden 2 kanalen apart gemixed kunnen worden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helepen.

Vriendelijke groeten.

Leen Boers

Laatst bewerkt:
Back