Hulp gevraagd Bouw U47 Robbe

• Topicstarter Topicstarter u47 Ro
  • Startdatum Startdatum
U

u47 Ro

Guest
Goeden Avond Mede Groot in het klein bouwers ;)

we zijn een paar maanden geleden begonnen met het bouwen van een u 47 van Robbe (onsen eerste Boot )

we zijn nu bezig met de laatsten werkzaamheden van de boot der is aleen een klein stukje waar we al een weekje mee bezig zijn en komen der ma niet uit ( zal niet meer als 5 min werk zijn )

daarom jullie hulp gevraagd

het gaat om de toren van de u Boot waar je de toren mee duikt door behulp van de voor roer
(De staaf die van het midden stuk van voren loopt)

voor de bekende u47 bouwers gaat het over bouwfasen 11 en op de tekening 11.7 van het bouw boek

mijn vraag is ook aan de bekende u47 bouwers waar moet de staaf aan vast die in het boek word beschreven als 11.7 boven op in de toren(middenstuk boven de buis)

hier volgen wat fotos

met vriendelijke groet

R & B

Laatst bewerkt door een moderator:
JPEG-afbeelding%20%28.JPG%29

;)

hier is hij dan het gaat om dat kleine staafje die links begind en na de voorkant vande boot gaat wel bekend bij de u47 bouwers

full

full

hier zie je dat hij los niet en hij moet vast gemaakt worden ma Hoe :confused:

elke tip in welkom hoop dat julie het weten ;)

mvg R & B

u-47

hey

welkom in de onderwater wereld.

Je moet het lange stangetje wat van voor komt er onderdoor laten lopen zodat hij erachter weer uitkomt ong 5 cm en dan pak je een nieuw stangetje en die bevestig je aan het de stuurhevel en laat je samen met het stangetje wat voor komt komt naar achter lopen en die bevestig je de samen met een holniet.

full

suc6 ermee ;);)

groet mick

Hier Ben ik super blij mee :)

heel erg bedankt :)

ik zag dat u in een ander bericht had verteld over een filmpje over de kleuren van de u 47 die in ww2 zijn gebruikt

heeft u dat filmpje nog :) en kan ik die miss krijgen :)

(u47-1990@hotmail.nl)

@ U47 ro

ik dacht dat je de toren vast moet lijmen op het boven dek.
dat zou ik dan niet doen want dat maakt het werken achteraf aan het hevel systeem niet makkelijk.

nog even een vraag:
willen jullie hem statisch of dynamisch duikend maken?
want als je hem statisch duikend wil maken gaat de voorduikroeraansturing je parten spelen.
je kunt dan niet dieper dan je radarmast lang is onder water.
ga je dieper zorgt het systeem er voor dat dit niet kan!

Ik vaar zelf met mijn Seawolf en mijn U47 statisch wat het vaarbeeld ten goede komt. dynamisch duiken vergt nogal wat snelheid en zonder de lageregeling van Norbert Bruggen bijna niet te doen om hem op perriscoop diepte te houden.(dolfijnvaren)

hallo

haast geen enkele u47 vaart met dit systeem
na de eerste vaart worden meestal de boten omgebouwd naar een systeem met een duiktank
ik zou zeggen kom op 1 april eens langs in mol maar daar er bij je info niet staat waar je woont is het nogal moeilijk om in te schatten hoe ver je moet rijden

in mol kan je verschillende u47 naast elkaar bekijken met de verschillende duiksystemen
ik vaar zelf met een open duiktank waar het tripple S systeem van lex is gebaseerd
er zijn modellen met een baxter zak en dan weer andere met het engel duikcylinder systeem

sorry voor de vlag ik kan er ook niet aan doen dat youtube deze foto uit kiest
om je een idee te geven van de aldaar aanwezige modellen dit filmpje
we beschikken 365 dagen over dit prachtige heldere water
waar je ook je boot op een diepte nog mooi kan zien varen

je zal we enige aanpassingen moeten doen om met een duiksysteem te werken
je eerste probleem is de sluiting die robbe bedacht heeft
de stang gaat je na een paar keer duiken garantie in de problemen brengen
in het beste geval gaat de boot nog open anders zit je met een enorm probleem
daar je boot reeds voor een groot deel klaar is kan je niet andere dan deze opperatie uit voeren
full

full

de enige manier om nog de bajonet sluiting van norbert bruggen in te kunnen bouwen
maar dan gaat je boot ook open en dicht zonder problemen
er is nog meer maar dat in een latere posting
gr raf

u 47

Beste onderwereld;)

allereerstHeel erg bedankt voor alle Tips

aangezien dit ons eeerste bood/schip word hebben de voor gekozen voor even gezegd de simpele weg ;)

der zullen vast meerdere boten komen ( van 1na 2 je kent het wel:)) die we wel met een duik tank zullen maken of dessen om bouwen ma dat word vaak niet aangeraden..

nogmaals Bedankt voor het mee denken ;)

boot staad in de plemuur binnen kort af en zal der gelijk wat fotos van maken

Mvg R & B

hallo

een duikboot is een boot nooit een schip
een schip is prooi daar wordt door een duikboot op gejaagt

je kan de u47 later nog ombouwen maar zoals de foto's reeds lieten zien is de ingreep dan wel aan de zware kant
als je met de boot gaat varen dan zul je wel heel snel van gedacht veranderen en deze ombouwen daar een volgend bouwpaket moeilijk gaat worden
robbe heeft alleen de U212 en de seawolf nog in het paket zitten
dan zul je naar andere fabrikanten moeten gaan uitkijken wat modellen aan gaat

gr raf

HeeRaf

ik weet wat een u boot is ;)

bedoelde meer dat ik niet zeker weet of ik hier na nog een u boot maak of een schip vind werk schepen ook erg mooi tot die tijd ben ik nog even bezig ;)

Back